erteposen + 4 Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 eller bare redd for at dere skal feminisere guttene deres? Ikke meningen å henge ut deg med lekekjøkkenet, men veldig ofte kommer det innlegg om at far ikke vil at gutten skal tulle rundt med kjole, gå på høye hæler, leke for mye med dukker, få dukke, gå med rødt osv. Er det fordekt homofobi?
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Sambo var sånn, helt til han så hvor morsomt minsten syns det er å leke med kjøkkenet til eldsta. For ikke å snakke om hvor gøy det er å trille rundt på vogna hennes! ) Nei, tror ikke det er homofobi, men en liten manndomsprøve, på lik linje med å ville kastrere kjæledyra
erteposen + 4 Skrevet 28. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2008 he, he...den stakkars mannen min skal steriliseres når vi er ferdig med babyproduksjonen:)
Slalotte Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Jeg føler det på samme måte og ser ikke noe galt i det.. Men når den tid kommer så kommer jeg ikke til å bry meg så veldig mye.. Og sambo er samme som meg.. Det eneste han skal holde sønnen sin unna er egentlig fotball.. hehe..
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 det skal min mann også! Og det er ikke oppe til diskusjon engang!
Gjest Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Ja, man kan virkelig lure. Jeg lurer veldig på hve de mennene som ikke synes lekekjøkken er "maskulint" nok faktisk selv gjør på kjøkkenet jeg....hmmmm.. Lager de middag, baker eller vasker/rydder overhode der?
Gjest Gul stjerne Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Tror det i hans tilfelle (pappaen som vil ha hammer fremfor sleiv) er en ørliten redsel for at gutten hans skal leke med jenteleker og bli homo hehe. Nå fleiper jeg mest, men noe sannhet er det nok. Men selv elsker pappaen å lage mat sammen med meg og dele en vin mens vi koker, så noen logikk finner jeg ikke. Jeg tror det kan handle litt om en redsel for at guttene hans ikke skal bli feminine pyser, og få problemer med dette i fremtiden. Dette handler nok mye om det tradisjonelle kjønnrollemønsteret om at gutter skal være tøffe, og jenter søte. Forøvrig fikk han se bilde av kjøkkenet og sa : "Kult. Kjøp."
-MtG- Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Mammen i huset her synes lekekjøkken er kjempefint, men dukker synes han ikke noe om. Jeg syntes lillegutt skulle få dukke siden han snart skal bli storebror og jeg tror det ville vært fint å ha en lekebaby først, men mannen synes ikke man skal oppfordre eller prøve å påvirke han til å bli homo!! At det går an! Gir du gutten "jenteleker" er det større sjans for at han blir homo, mener han.. Men ellers er han en bra mann altså
erteposen + 4 Skrevet 28. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2008 Var ikke meningen å ta opp akkurat lekekjøkken, men jeg trodde en hadde frigjort seg litt fra det maskuline kjønnsidealet om ikke annet fått så mye kunnskap om barn at en var klar over at dette ikke er skadelig. Heller det motsatte. De barna som ikke får utforske verden rundt seg på egne primisser blir jo ofte bare litt usikre på egne valg, og det er vel ikke et godt grunnlag om en vil at gutta skal bli stødige menn:)
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 Mannen min var første gutten i gata med barnevogn, og krangla seg til rosa sekk da han begynte på skolen. Hehe=) Så her har Lukas lekekjøkken, dukke med utstyr, røde klær og mannen tar det hele med knusende ro. Eneste gangen han reagerte var når eg hadde på Lukas kjole, strikker i håret og veske...men han syns det var litt morsomt og....
Gjest Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 hahaha...nå er det vel hetrofile gutter som kansje i størst utstrekning faktisk blir fedre og kansje "trenger" treningen det er å leke med dukker som barn. Selv vokst opp med foreldre som har latt oss leke med biler/dukker osv uavhengig av kjønn. Og etter hva jeg vet i hvertfall så er jeg og mine 3 yngre søsken alle høyst heterofile mennesker. Så du kan berolige mannen din med at homofili ikke har noe med sånt å gjøre
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 Her var pappan veldig i tvil når mormor ville gje sønnen hans ei dokkevong til jul!! Men gutten fikk den og hadde dokke i den og trilla litt med den men ikkje det heilt store. Det er lillesøster som leikar med den og storebror er ikkje der at han seier at det er hans. Det er jo hans men han ser ikkje på den som hans. Her fikk gutten arbeidsbenk til jul når han var litt over 1,5år. Det var fordi eg hadde sett noko verktøy på Rimi men så var det borte når eg skulle kjøpe det til han, snakka med dagligleiar som fant den benken men som ikkje viste kva pris det var på den, så eg fikk den for 200kr og da slo eg til!!! Han har alltid vert veldig interesert i verktøy og kan navna på allt Mamma prøva så godt ho kunne når vesla var mindre å få ho til å leike med dokker og bamse osv, men ho dytta det vekk og fant ein bil og sa "vrom" hehe Ho er ikkje slik i dag da, kan leike med bil men dokker er også poppis.
erteposen + 4 Skrevet 28. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 28. november 2008 Kjenner mannen din noen homofile? MTG. Min bror er den mest naturlig maskuline mannen jeg kjenner, og homse. De andre brødrene våre var mye mer allsidige i lek. Han var aldri en strikkhoppende, kjolelekende, feminin gutt - og han overrasker stadig folk med sin legning. Men han har en del skrulle kompiser også
Gjest Gul stjerne Skrevet 28. november 2008 #15 Skrevet 28. november 2008 hehe, kjæresten min syntes også jeg haddde gått litt langt da jeg viste ham bilder av godgutten med mine hårspenner i de søte lokkene ;-) Vil han prøve, får han selvsagt prøve. Angående jente- og gutteleker..... Jeg lekte mest med småbiler og unisex leker da jeg var liten, bygde hytter og hus. Vil påstå at jeg er utpreget feminin og jålete nå, men har da hatt mine jenteeventyr og kjærester i voksen alder, så jeg vet da jammensanten ikke....
erteposen + 4 Skrevet 28. november 2008 Forfatter #16 Skrevet 28. november 2008 Den ene gutten min var til vår store overraskelse alltid en bil/mekanikk gutt fra første stundt. Han undersøker og leker lite enda med vanlige leker, og legokonstruksjoner er det viktigeste. Men da han ble storebror fikk han virkelig kontakt med sin "farlige" side. Han hadde egen vogn til sin baby, stellte og bar rundt på Anna hele tiden da pappa var hjemme i permisjon. Ble litt overrasket. Han kopierer virkelig sin far:)
Gjest Gul stjerne Skrevet 28. november 2008 #17 Skrevet 28. november 2008 Om han kjenner noen homofile? Absolutt. Jeg har jo min fortid, og har mange homofile og lesbiske venner. Han liker dem alle, og er ikke homofob, men tror nok likevel at han ikke synes det er hipp som happ om sønnen er homofil eller hetrofil. Tror han ville syntes det var enklere med en stright sønn.
Gjest Skrevet 28. november 2008 #18 Skrevet 28. november 2008 det har nok fint lite med at du lekte med de lekene du gjorde som liten ;-) At jenter er nysgjerrige på andre jenter seksuellt, kansje særlig i tenårene og tidlig 20årene er naturlig for svært mange, om ikke alle lever det ut med "kjærester" og prøving så er det adskillig flere som fantaserer og tenker på det. Med menn er det ikke like "vanlig", selv om det også forekommer at heterofile menn eksperimenterer av nysgjerrighet.
Gjest Skrevet 28. november 2008 #19 Skrevet 28. november 2008 Ja, det skjønner jeg. Men dere/ han forstår vel det at homofili ikke kan påvirkes i særlig grad utenfra, det er noe som er der fra starten av, innebygd som endel av den medfødte personligheten?
Gjest Gul stjerne Skrevet 28. november 2008 #20 Skrevet 28. november 2008 Joda, enig med deg med at sexuell legning ikke kommer som et resultat av at man lekte med dukker eller biler, eller i dette tilfellet lekekjøkken Men jeg kan ikke se bort i fra at man kan få mye inspirasjon av å vanke i et homofilt miljø, men det er en heeelt annen diskusjon.
-MtG- Skrevet 28. november 2008 #21 Skrevet 28. november 2008 Vi har hatt utallige diskusjoner om hvorvidt homofili kan framprovoseres eller ei, men han er overbevist om at noen gutter/menn kan være "vippere" som kan påvirkes i den ene eller andre retningen. Jeg blir så iriitert at jeg ikke klarer å argumentere skikkelig:) Og han sier at han kommer til å være like glad i gutten vår om han er homofil, men han vil ikke påvirke han til å bli det... Sånt kan ikke påvirkes!!!! Arg...
Gjest Skrevet 28. november 2008 #22 Skrevet 28. november 2008 Kansje, men da kan man lure på hva som virket tiltrekkende ved det miljøet før man gikk inn i det. Man oppsøker og holder jo kontakt innenfor de miljøene som vekker interesse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå