Gå til innhold

Dere som har 2 tette, bekkenplager med nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte i august og vi har ikke begynt på prevensjon igjen selv om hvis jeg skulle blitt gravid NÅ så hadde det ikke passet særlig bra men det ville vært veldig velkomment altså :) Kan kanskje tenke meg å bli gravid om et års tid, og vi brukte 10 mnd sist så tenker at det sikkert vil ta tid og vi kan holde oss til "sikre" perioder så går det nok bra.

MEN nå har jeg fått det for meg at de som blir gravide med to tette (To barn født med under to års mellomrom) nesten alltid får bekkenplager med nr 2 fordi kroppen ikke har fått tid til å ta seg inn igjen etter første svangerskap. Noen erfaringer med dette? (Jeg vet om 3 stk som alle slet med bekkenplager når de gikk med nr 2 av to tette selv om de ikke hadde noen plager med den første..)

Lurer selvfølgelig fordi jeg ikke har lyst på et veldig mye tyngre svangerskap neste gang da jeg ikke hadde noen plager sist men syntes det var tungt nok og lurer på å sette inn flere tiltak for å unngå graviditet med det første.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk en jente mars 07, og er gravid med nr 2 og har termin i januar. jeg hadde ingen bekkenplager med nr 1, men har fått bekkenløsning nå. dette er ordentlig plagsomt og vondt!!! noen dager er det bare så vidt jeg kan gå tilogmed. fysioterapien funker ikke så veldig heller..

men lykke til:)

Skrevet

Mine er ikke så tette da, blir 2 år og 3 mnd mellom.

Jeg hadde litt bekkenløsning med snuppa, og nå er den mye værre, sliter skikkelig til tider, er ganske så hemmende i hverdagen, får ikke gjort alt det jeg skulle.

Håper bare det ikke blir så mye værre enn det det alt er.

Skrevet

Det virker nok som om det er lettere å få plager med nummer to enn nummer en uansett. Jeg var egentlig ikke så plaget med nummer en, ikke mer enn man må regne med i alle fall før den siste måneden eller to. Da jeg ble gravid igjen nesten med det samme (fem måneder etter fødsel) så var jeg kjempestiv i bekkenet i flere måneder, men så plutselig slapp det - nå merker jeg litt av og til, ikke hele tiden heldigvis, men dette er nok mer bekkenløsningssmerter, ikke stiv som jeg var til å begynne med (er vel ca 6 mnd gravid nå).

Men alt i alt føler jeg meg i ganske god form, så jeg synes det er greit å være gravid igjen. Det er kanskje litt hva man innstiller seg på også? Hvis man er innstilt på at det er litt vondt nå og da er det kanskje lettere å leve med også?

Skrevet

det siste avsnittet var kanskje litt klønete formulert, det kan leses som om jeg synes at folk sutrer for mye, og det mener jeg absolutt ikke. Det er mange som blir nesten invalide (helt også) av bekkenløsning og det er jo kjempetrist så klart. Men for oss som ikke er veldig plaget er det kanskje greit å innstille seg på at det ikke er helt smertefritt??

Har forresten lest at akupunktur kan hjelpe mot bekkenplager - verdt å prøve kanskje??

Skrevet

Jeg fikk mine to med litt over to års mellomrom, og jeg opplevde det motsatte - at jeg var bedre med nummer to enn med nummer en. I det første svangerskapet gikk jeg en periode med krykker. Med nr to hadde jeg mer kunnskap, og startet umiddelbart med forebyggende trening hos fysioterapeut. Det var tøft med nr to også, men ikke verre - så jeg tror dette kan slå ut litt tilfeldig.

Men, jeg ble rådet til å vente med et eventuelt tredje svangerskap, og det rådet tok jeg til meg.

Skrevet

Hadde endel bekkenplager med nr 2 ja (23 mnd mellom 1 og 2), men det var ingenting i forhold til når jeg gikk med nr 3 (2 år og 9 mnd mellom 2 og 3).

Et svangerskap vil vel nesten alltid være tyngre når man har barn fra før uansett, i hvertfall så lenge de er under 16-18 år ;-) Man kan jo ikke legge seg nedpå når en vil, må gi alt av seg selv til barna når man egentlig er drenert for energi osv. Må innrømme at jeg gruer meg litt til dette svangerskapet. Var veldig tøft sist og nå har jeg 3 unger og mini er bare 17 mnd...

Skrevet

Jeg hadde kun litt bekkenplager på slutten med førstemann, men i dette svangerskapet har jeg slitt med det hele veien. Sinnsykt vondt å slitsomt, ikke kan jeg løfte min førsteskatt i hele tatt heller. JM sa det var fordi bekkenet ikke hadde rukket å trekke seg sammen etter første runden. Har termin på januar jeg å da er det 1 1/2 år imellom mine to.

Skrevet

19 mnd mellom mine..bekkenet var veldig mye verre med nr 2..gjekk til fyseoterapaut og det ordnet seg..mye en kan gjøre for å forhindre bekkenløsning:)

Skrevet

21 mnd mellom gutta mine. Ingen nevneverdige plager i noen av svangerskapa. Litt mer og vondere kynnere mot slutten med nr 2 :)

Skrevet

Oi oi *puste* det virker faktisk som det er noe i det at bekkenplager er vanligere med nr to av to tette. Men man klarer vel det man må klare. Jeg var ikke sykemeldt i det hele tatt med nr 1, og kan ikke forestille meg noe verre enn å ha kroniske smerter... Men mulig det er vanligere med bekkenplager med nr to selv om det ikke er to tette?

Jeg får se, synes prevensjon er så vanskelig også nå, ettersom det er noe negativt med alt. Kanskje jeg må prøve cerazette..

Skrevet

Jeg fikk første snuppa i August07 og venter lillesøster nå Januar09,

altså 17mnd mellom. Trodde jeg hadde vondt i bekkenet sist, men jeg skulle bare visst!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...