Gå til innhold

Dere som er gravid med nr 2 av to tette, bekkenplager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte i august og vi har ikke begynt på prevensjon igjen selv om hvis jeg skulle blitt gravid NÅ så hadde det ikke passet særlig bra men det ville vært veldig velkomment altså :) Kan kanskje tenke meg å bli gravid om et års tid, og vi brukte 10 mnd sist så tenker at det sikkert vil ta tid og vi kan holde oss til "sikre" perioder så går det nok bra.

MEN nå har jeg fått det for meg at de som blir gravide med to tette (To barn født med under to års mellomrom) nesten alltid får bekkenplager med nr 2 fordi kroppen ikke har fått tid til å ta seg inn igjen etter første svangerskap. Noen erfaringer med dette? (Jeg vet om 3 stk som alle slet med bekkenplager når de gikk med nr 2 av to tette selv om de ikke hadde noen plager med den første..)

Lurer selvfølgelig fordi jeg ikke har lyst på et veldig mye tyngre svangerskap neste gang da jeg ikke hadde noen plager sist men syntes det var tungt nok og lurer på å sette inn flere tiltak for å unngå graviditet med det første.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid når førstemann var 1 år og mistet og ble gravid igjen når førstemann var 1 1/2 år og merker at det er veldig tungt for kroppen. Er nå snart 5 mnd på vei og har hatt bekkenløsning siden uke 8, synes det er veldig tungt å gå gravid denne gangen. Men nå er jeg over 30 og dette vil nok være individuelt. Så det blir kanskje feil å sammenligne seg med andreogså. Men kjenn etter at du har energien på plass før du blir gravid, så går det nok bra! Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg fill nummer en for seks år siden, var da 30 år. Da hadde jeg ingen bekkenplager... Fikk nummer to ifjor, hadde da ganske store bekkenplager. Fikk nummer tre iår (!), ja det var planlagt, og da var jeg faktisk såpass trent i hva jeg skulle gjøre og ikke gjøre, hvordan jeg skulle løfte osv at bekkenplagene klarte å holde seg moderat hele svangerskapet, tross i at jeg hadde en liten en å ta meg av :-)

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Hadde ganske mye bekkenplager med guttungen måtte bruke krykker når jeg var mange og 30 uker..

Nå er jeg STERKT plaget av bekkenløsning og har vært det siden uke 19.

Begynner uke 24 imorra. Helt forJÆ******

Har bekkenløsninga opp i tissen denne gang og det er helt grusomt, føles som jeg har 4 store dildoer konstant oppi dåsa og har store problemer med å ta på meg både sokker, undertøy og sko..

Er så intenst glad for at dette er siste gang!! Får bare holde ut for det er ingenting som kan forebygge bekkenløsning gitt.. Selv ikke intensiv svømming 4 ganger i uka fra starten av svangerskapet..

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Glemte å skrive at det blir ca 2 år og 3 mnd mellom mine unger.

Skrevet

ja, jeg er plaget, venter nr tre, og har termin rett før to års dagen til andremann. Er 14 uker på vei nå, og ble aktivt sykemeldt igår, og i dag er jeg hjemme pga smertene er forferdelig. Heldigvis forskjellig fra dag til dag, bare gruer meg til de gode dagene blir borte. Første gangen i dette svangerskapet at jeg vokner opp med store smerter i bekkenet. Var veeeeldig lenge på jobb i går da, (overtid) så det hjalp nok ikke mye på.

Skrevet

Heh selvfølgelig ingen fasit dette men virker jo som det er en del som har fler plager m nr to når de har to tette... Jeg vil jo gjerne ha 3 til slutt så er redd for å ikke tørre/orke å gå gjennom et 3. svangerskap hvis svangerskap nr 2 blir forferdelig.

Men forebygging vil vel hjelpe noe kanskje.

Ikke enkel denne familieplanleggingen gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...