Gå til innhold

Halsbetennelse og hjemmedag

Anbefalte innlegg

Skrevet

EldsteMann sto opp med litt feber i går morges og da blir jo jeg superbekymret med en eneste gang.

Fikk time hos fastlegen og han tok heldigvis en bakterieprøve fra halsen. CRP nivået tydet ikke på noe bakteriell infeksjon, men heldigvis gav testen posistivt utslag!

Høres kanskje rart ut, men en halsbetennelse finnes det medisiner mot og da blir jeg med en gang mindre bekymret! Feber er noe dritt når det gjelder den trollungen der, men penicillinkuren virker allerede :o)

Han er hjemme i dag og for å være helt sikker på å bli frisk.

I morgen er den store Juleverksteddagen og alle guttene i klassen kommer for å bake pepperkaker og lage litt julepynt.

Nå koser han seg på sofaen med Nrk Super og en stor saftis, for saftis er godt når halsen er hoven :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feber er kjedelige greier. Jeg har det akkurat som deg, blir ganske letta når det viser seg å være noe som kan fikses med antibiotika.

Nå har storebror hatt streptokokkinfeksjon så mange ganger, at jeg vet med en gang hva som er i gjære.

Da kan legen si hva hun vil om at CRP`n er lav osv, osv.. Det viser seg jo bestandig at halstesten er positiv.

Så koselig med juleverksted.. Og så alle guttene i klassen da... Da blir det nok liv og røre kan jeg tenke meg:o)

Et lite tips til slutt: Husk å bytt tannbørste en dag eller to etter påbegynt antibiotika...

Storebror hadde to infeksjoner på rappen, hvorpå legen spurte om vi hadde byttet tannbørste. Det sitter jo igjen endel basilusker der..

Skrevet

Takk for tannbørstebyttetipset!

Det hadde jeg ikke tenkt på engang :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...