Gå til innhold

Febermåler som måler i panna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at Claes Ohlson har en til 198,- Er det noen som har denne?? Lurer på om den er nøyaktig osv...??

Snuppa hater å måle feberen i rompa og jeg har ikke all verdens med rikdom til å bruke på et øretermometer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øretermometeret som eg har kan du få med glede!! Brukar det aldri og føler meg ikkje trygg på det. Her er det premie når me har tatt feber på den vanlige gammaldagse måten. Det er feks ein C-vitamin!! Veit ikkje kor gammal ungen din er da, men premier har fungert veldig bra her.

Hadde ikkje gidda å bruka 200kr på ein slik febermålar eg......

Skrevet

Den er sånn noenlunde. Jeg bruker den mest for å måle om det er feber eller ei. Viser den litt høyt, måler jeg skikkelig også og det er ganske likt.

Skrevet

De gamledagse som stikkes i rompa er de eneste som er helt nøyaktige, hadde aldri stolt på noe annet.

Ingen barn liker å bli målt på den måten, men de nye som er nå bruker bare et par sekunder og koster godt under hundrelappen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei,det hadde jeg ikke giddi å brukt penger på. De er ikke nøyaktige...

Her er en fin regel for hvordan vi tar feberen her i huset : Når snuppa begynner å bli rød i kinna, og våt i øya, da er den snart 40, og absolutt på tide med en paracet :)

Skrevet

Spurte på apoteket, og hun mente alle andre enn dem man måler rektalt med er usikre. Så vi holder oss til det. Måler stort sett bare mot kvelden eller hvis jeg ser de er veldig utilpass uansett.

Om ungene hadde nekta(ingen av mine liker det, men de godtar det - og om febern er høy nok orker de ikke protestere!) må man jo prøve noe annet.

Skrevet

Tusen takk for svar, da fortsetter jeg med å måle rektalt :) Jeg måler heller aldri før jeg vet at det er feber, så da får hun bite tenna sammen og vente på premie :)

Skrevet

Waste of good money.

Kan, med god vilje, brukes som indikasjon på feber, men det kan også blasse øyne, varm nakkehud og røde kinner være, g kun rektal måling vil gi en nøyaktig temp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...