plutomamma_har_nr3_i_magen Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Hei alle sammen! Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid med mitt 3. barn. Det var en overraskende nyhet:-) Men det som bekymrer meg litt er at jeg i uke 3 tok en paralgin forte og to parasetter på grunn av at jeg hadde vondt i ryggen, det er ikke vanlig for meg å ta dette,og jeg hadde ikke gjort det om jeg hadde vært klar over at jeg var gravid. Noen som kan fortelle meg hvor alvorlig dette kan være for barnet? Hilsen fra meg
2jenter-og nr3 jente*Har født Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Hei, venter også nr 3. Jeg har alltid fått beskjed av legen min om at paracet er greit å ta. Det er det eneste du får lov til å ta, uten å ha spurt meg om lov først. MEN i mitt først svangerskap måtte jeg operere ut en tann pga av at den knakk. Jeg var da 8 mnd på vei og fikk utskrevet resept på paralgin forte mot smertene. Jeg brukte litt av det ja. Men da var jeg 8 mnd på vei, vet ikke om det har noe å si? Uansett, tror ikke det kan være så farlig med en tablett, som du har tatt. Tenk på alle de som gjør ting, "som de ikke burde gjort" før de vet at de er gravide. Det går som regel veldig fint med babyene allikvel.
lin77 Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Jeg er gravid med mitt andre barn. Jeg går fast på paralgin forte, pga skader etter en bilulykke. Det skal mye til for å kunne se skader hos fosteret/barnet, pga bruk av paralgin forte. D bør det være et unormalt høyt forbruk av tabletter. Siste mnd. bør man trappe ned forbruket, såvidt det er mulig. Hos Mennesker som har hatt et unormalt høyt forbruk av paralgin forte, helt til siste dag i sv.skap, har det vært observert tendenser til avhnegighet/abstinens hos baby. Men dette er sjelden, og da snakker vi om ved MEGET høyt forbruk av tablettene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå