Gå til innhold

Syk bf og samvær??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf har fått influensa og skal egentlig ha sin 8 mnd gammel datter i ettermiddag. Jeg synes ikke det er noe lurt siden de små har dårlig immunforsvar og influensa kan være ganske farlig, er jo ikke uten grunn at eldre og spesielt utsatte får tilbud om vaksine. Kan jeg si nei? Har jeg lov å nekte hvis han insisterer på samvær? Tror nok ikke han gjør det, men i tilfelle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare tilby ham at han får ha henne ekstra en annen gang, for å ta igjen det tapte? Han orker helt sikketr ikke å ha henne når han er syk.

Skrevet

Han har alltid fått beskjed om at det bare er å si ifra hvis han vil ha henne mer enn avtalt, så det vet han. Men når jeg snakket med han i går så virket det som om han virkelig ville ha henne i dag allikevel, selv om han hostet så han nesten brakk seg.....unner virkelig ikke jenta mi å bli så syk.

Skrevet

Spør om dere kan bytte helg, så slipper jenta å bli smittet:)

Skrevet

Han har henne ikke i helger da hun er under året, han skal egentlig ha henne 4 timer i ettermiddag, men hvis han insisterer på å ha henne, har jeg da LOV å si nei? Det er jo folk som dør av influensa pga nedsatt immunforsvar, og en baby på 8 mnd har ikke et godt immunforsvar.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Forstår at du ikke vil at jentungen din vil bli syk, men hva om det var deg da? Ville du satt henne bort så hun slapp å bli syk? Hun kommer ikke til å dø av å bli smittet, og om du ammer så er vel kjangsen minimal for at hun blir syk i det hele tatt.

Om han VIL ha henne, og dere har en samværsavtale, så kan du vel i utgangspunktet ikke nekte, desverre. Med mindre dere har en klausul da.. :)

Skrevet

Jeg syntes det er opp til han å vurdere det selv.

Vi som har hovedomsorgen med barna får (og må) være med dem sykdom eller ei. Klart du kan foreslå en annen helg etc, men du kan ikke nekte han og hvorfor skulle du det?

Eldste vår har vært hos barnefar selvom faren har vært syk, det tar jeg faktisk som en selvfølge.

Skrevet

Hadde det vært meg hadde det allerede vært forsent, da hun mest sannsynlig allerede hadde vært smittet, og ja, jeg hadde nok prøvd å få skaffet barnevakt hvis hun ikke allerede hadde blitt syk. Men jeg synes det er fullstendig unødvendig å sende en liten baby bort i 4 timer til en som har influensa! Greit nok at hun kommer nok ikke til å dø, men jeg unner henne ikke å bli liggende med feber og en kraftig hoste i flere dager fordi pappa`n skal få sine 4 timer på tross av at han er syk! Og hun blir ikke ammet, dessverre.

Skrevet

Noen som frivillig tar på seg en åtte måneder gammel unge når de har influensa, har antagelig ikke influensa. Så det burde ikke være noe å bekymre seg for.

Men nei, du har ingen juridiske rettigheter til å nekte.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Neida, jeg er enig med deg! Men jeg vet at her hadde jeg ikke hatt noe jeg skulle sagt... dvs, jeg hadde ikke fått greie på det om bf så hadde vært lagt inn på sykehus ved samvær engang...

Han kan vel få se henne i helga, om han er frisk? høres jo ut som om du er fleksibel :o)

forøvrig er jeg litt enig med pila sitt svar... mannfolk blir gjerne litt ekstra sjuke veitdu ;)

Skrevet

Sant det...han pleier jo å "nesten dø" bare han nyser. Får snakke med han etterpå. Vi klare jo å samarbeide ganske godt nå, så det kan jo hende han hører på fornuft og velger å ha henne en annen dag. Synes egentlig det ville vært rart om han insisterer, for han pleier å løpe i motsatt retning når han hører ordet "ansvar"...(merket jeg først etter å ha blitt gravid..) Takk for svar alle sammen! :)

Skrevet

Helt enig med pila, en influensa gir ikke rom for å ta seg av andre mennesker, knapt seg selv, om lysten er aldri så stor. Mest sansynlig er han mannfolkforkjølt, og klarer fint å ha jenta deres. Forkjølelsesbakteriene møter hun uansett daglig i disse tider, så hadde ikke bekymret meg.

Skrevet

Ja, hun er allerede forkjølet og hoster endel, så akkurat bakterier bekymrer meg ikke. Det er virus som jeg er bekymret for. Husker den ene gangen jeg hadde influensa, og det var helt grusomt, så det vil jeg virkelig ikke utsette henne for, men jeg tror nok ikke bf vil det heller...håper jeg. Men, men, tror nok pila har rett, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...