Espoir Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Jeg merker meg at svært mang tror på det overnaturlige, og til og med mener å ha opplevd spøkelse og sånt. Og slike ting er jo litt spennende. Noe som er litt rart er at ingen noensinne har klart å feste spøkelser til FILM, hvis det er sånn at noen mener å kunne SE dem, mens de derimot klarer å få stillbilder av dem med fotoapparater. Så lurer jeg om de som sier de opplever sånt, bare tolker naturlige ting og følelser som overnaturlige fordi de vIL at det skal være overnaturlig. Eller - at de som sier de har sett et spøkelse, egentlig lyger. Eller - er dte noen her som faktisk, og med hånden på hjertet kan si at det virkelig har SETT et spøkelse, eller noe som absolutt ikke på noen måte kan forklares med "tradisjonell" fornuft?
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Har ikke akkurat sett men, har følt nærværet dems.. Når jeg bodde nordpå, passet bestemor på meg og eldstemann ved å overvåkeoss da vi sov, andre ganger kunne jeg våkne midt på natta og kjenne lukten av nystekte vaffler... Det var bare gøy.. ;o) Ingenting slår det vi har nå (vurdert å kontakte Åndenes makt) Han heter Jakob, er en eldre herremann, som har tilknytning til huset.. Til tider kan det være veldig slitsomt.. Automat sikringene kan slå seg 5-6 ganger på rad.. Jeg har "kranglet" med Jakob fordi han ville ha døra igjen inn til 5 åringens soverom og jeg ville ha den åpen, etter at døra lukket seg 5. gangen måtte jeg si i fra at "døra SKAL være åpen" og da stod den i ro.. Sambo kjenner kuldepunkter veldig godt, jeg måtte flytte meg fra pc`en fordi det jeg ble kald, og varmepumpen er rett ved siden av.. Jeg har vondt i hodet, tørr i munnen (og føler meg sliten, men det kan ha andre årsaker på at jeg er sliten).. Hehe, en gang jeg pusset tennene på badet, døra stod åpen, kjente jeg helt klart 3 fingrer som tok på rumpa mi.. Snudde meg rundt og skulle til å si "vent, til jeg er ferdig" til gubben, men det stod ingen der jeg kunne se.. Eldstemann (snart 13 år) har sett mørke skygger gjennom vinduet når han har vært ute.. Det er mer, husker ikke alt.. Vi har bodd her siden 1. april 2006..
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Dette er kjempespennende!! Jeg har aldri sett et spøkelse men har følt på energier i rommet, speseilt der hvor jeg arbeider nå. Det er en bhg som tidligere var hjem for demente og vi vet at det er mange som har endt sine dager der. Jeg merker det med at det blir fryktelig kaldt inne på avd. (dette er spesielt den ene avd.) og at barna begynner å bli sutrete, klager på at de blir kalde, eller at de rett å slett blir "høye"... Kan liksom ikke forklare det på noen måte heller, det bare er "noe" der. I huset jeg bodde i før har jeg opplevd flere ting, der var det spesielt et soverom som jeg ikke klarte å være inne i. Det var bare skummelt uten at jeg kunne forklare hvorfor. I tillegg var det to plasser i huset, en plass på kjøkken og en i stua, hvor jeg så en skygge som sto. Jeg så det bare i sidesynet og når jeg snufde meg var det ikke noe der. Men dette hendte veldig ofte, til slutt ble jeg vandt med det og tenkte ikke så mye over det. Dette huset var bygget på en gammel viking gravplass og våre nærmeste naboer var gravhaugene bak huset. Dette området er nå fredet pga. gravplassene men det var de ikke da huset ble bygget for 12-13 år siden. Da kjørte de over både graver og hustufter uten å bry seg. Jeg kan som sagt ikke forklare hva det er jeg har "sett", men jeg vet at det er NOE der ute...
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Dytter denne opp igjen jeg... )
Gjest Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Jeg har ett ekte bilde, bestefaren til venninna mi, men hun vil ikke ha det publisert pga at det er bestefaren.Har vist det til minst 10 personer og alle sier det samme, der står en mann i vinduet. Det var ingen i huset da bildet ble tatt. Har selv opplevd at det gikk i døra i gamle leiligheten vår, døra ble åpna og lukka av seg selv, men det var bestemora mi, der er jeg helt sikker på.Hun bodde der før. Har også sett en mann gå forbi barndoms huset vårt, har sett han minst 50 ganger, torde ikke si det før for noen mnd siden og da viser det seg at søstra mi har sett samme mannen,minst like manger ganger. To av tantene mine har også sett han,det er han som eide gården vår før.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Eg har ikkje sett spøkelser men trur at det finnes energier der ute. Har ikkje merka noko i huset me bur i nå sjav om det er gammalt. MEN ein gong når eg var 15år så hadde eg problemer med å sova heile natta uten å våkne, og når eg våkna så var det pga ein lyd el noko og eg var stiv av skrekk og hjerte slo som bare det, eg låg våken i mange timar etter detta, kikka alltid på klokka. Så ei natt våkna eg, eg var rolig, ingen redsel i det heile tatt, eg sovna med ein gong att og gløymte å kikke på klokka. Det er noko som har plaga meg i alle år etter den hendelsen. For den natta døde min mormor....... Det siste eg sa til ho var at me snakkast til fredagen for da skulle me tilbake, ho var sjuk og sengeliggans. Me reiste tilbake onsdag for ho døde onsdags morgon....... Eg er sikker på at det var mormor som kom innom meg den natta, når mamma kom om morgon for å fortelle meg at mormor var død så viste eg det bare. Hadde ein følelse av det fra eg våkna om morgo at ho var død. Så ja eg trur på det!!
-MtG- Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Jeg har aldri sett et spøkelse og jeg ar heller aldri hørt om noen som har sett det, bare merket at de har vært der. Jeg har opplevd Vardauger eller hva det heter da. Når jeg bodde hjemme satt jeg og mamma og ventet på at stefaren min skulle komme hjem fra jobb. Endelig hørte vi han gikk opp trappen ute, gikk inn døren og hang fra seg jakka. Til og med bikkja hørte det og løp ned trappa for å ønske velkommen, men det var jo ingen der nede. Vi regnet med at han hadde gått ut igjen og tatt en tur i garasjen. Etter ca. 5 minutter hører vi at min stefar går opp utetrappen, går inn døren og henger jakken sin i gangen. Han hadde ikke vært i garasjen, han hadde ikke kommet hjem før nå. Min morfar hadde også vardauger. Mamma og mormor hørte alltid at han kom hjem noen minutter før han faktisk kom:)
Espoir Skrevet 28. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. november 2008 Vardøger pleier jeg også ofte å høre, faktisk =)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 det første året jeg bodde her så jeg skygger hele tiden. alt som var av elektriske ting ble ødelagt, som varmepompa, 3 sett varmekabler, daten, 2 tver, 2 tlf og 2 steroanlegg, på 1 år. altså. og det var bare i min del av huset. om jeg skal begyne på de som bor over sin del så er lista minst like lang. så fikk vi tak i en åndeutdriver. og han fortalte at skyggen var et barn, noe jeg hadde trodd hele tiden siden den var så lav (men ikke sakt til han). og etter han var her, sov småen bedre og ingen ting ¨har blitt ødelagt i året som har gått etter på og ikke har jeg sett skygger her siden heller. kan jo være tilfeldig, men jeg tror ikke det
Gjest Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 Har i hvertfall sett og følt ting jeg ikke kan forklare på noen fornuftig måte. Feks da jeg var liten så lekte jeg med ei litt eldre jente hjemme hos mormor, husker henne svært godt. Men hun døde tidlig på 1900-tallet i spanskesyka som tenåring. Sett bilder av henne. Husker hun sang og viste meg gjemmesteder rundt om i mormors hus, det var morfars søster. Ellers så har jeg hørt lyder der jeg bodde tidligere, ting har flytta på seg, sånt som jeg ikke har funnet forklaring på. Særlig en dør som er vond å både åpne og lukke hadde en tendens til å leve et eget liv. I sommerhuset har jeg sett siluetten av en liten skikkelse opptil flere ganger i øyekroken, denne gjør mye ap med oss, flytter på ting, gjemmer ting og så dukker de opp igjen på helt vanvittige steder. Men jeg liker ikke bruke ordet spøkelser. Har ingen forklaring...tror noen ting er ment å vøre mysterier jeg :-) Men tror det er mer ute der enn det vi er klar over enda i hvertfall.
Gjest Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 Jepp,jeg har sett det,og følt det.. Det jeg så var vel ikke et spøkelse da,det var hjelperen til lillefrøkna.. Skulle ta ho ut av bilen i garasjen,da jeg lukka bildøra,så jeg at det sto en veldig høy skikkelse bak meg,og kikket ned på meg... Du kan si jeg fikk fart på meg da ja,hehe.. Hadde også to ånder/energier oppe i leiligheten,en gammel dame og en liten jente på 6-7 år.. Fikk to "åpne" personer som driver med slikt til å romme å rense leiligheten.. Da ble det godt å være hjemme igjen. Kunne kjenne de sto å kikka på med inne på soverommet når jeg skulle sove.. Har ikke merka noe etter det,utenom hjelperen da,men han får bare være..
Espoir Skrevet 28. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. november 2008 OK, et spørsmål til til dere som har opplevd rare ting: tror dere det bare er noen mennesker som kan merke sånt, eller er det bare sånn at de som aldri har opplevd det aldri har vært et sted hvor det var "spøkelser" (- jeg bruker den betegnelsen for letthets skyld).
Gjest Skrevet 28. november 2008 #13 Skrevet 28. november 2008 Noen mennesker er mer åpne for slikt. Damesiden av mamma sin slekt er veldig åpne.. det er tanta mi jeg fortalt om som kom og hjalp meg med de to i leiligheten min.. mamma har sett mye rart,jeg føler det vel mer.. Lillesnuppa vinker til alt mulig da.. ho ser jo tydeligvis ting overalt,men barn er jo mer åpne da enn oss voksne.. Man kan vel trene seg opp kanskje til å bli mer åpen..? Vet ikke helt jeg.
Miramor Skrevet 28. november 2008 #14 Skrevet 28. november 2008 Jeg har ikke sett et, men hørt et og merket kulden. Jeg tok ekstravakter på en institusjon, og hadde et ærend i kjelleren (nattevakt). Denne kjelleren var det noe spesielt med, og jeg følte alltid at det var noen der når jeg var der. Jeg gikk forbi et rom der døren sto på gløtt. I det jeg går forbi merker jeg en veldig kulde (det var ikke noe vindu eller ventilasjonsluker der) og en stemme som sier "Hei du". Jeg ble redd og fløy opp, valgte å fortelle det til de jeg jobbet sammen med (var litt engstelig at de skulle tro at det hadde rablet for meg). Kollegaene mine ble likbleke, de fortalte om rare hendelser tidligere, og at det hadde vært likkjeller før i det rommet jeg merket kulden og hørte stemmen. Spooky.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 28. november 2008 #15 Skrevet 28. november 2008 Eg trur det har noko med kor open du er for det. Hvis du trur det så er du mottakelig for energier, hvis du ikkje trur på det så er du så stengt at det ikkje er mulig for energiane å komma inn til deg. Eg har ikkje sett noko som helst el opplevd noko anna enn den episoden eg skreiv om over. Men eg trur på det!! Eg er open for det me nhar ikkje opplevdn noko sida den gongen. Trur ikkje det er nokon energier i huste me bur i nå for da hadde eg nok oppdaga det og bikkja me hadde når me flytta hit hadde garantert oppdaga det. Bikkje vekkte mannen min ein natt fordi han hadde lågt blodsukker, han måtte eta. Han sover som ein stein og når han blir låg så blir han enda meire slapp og sliten, han sa at han våkna av at bikkja sleika han i ansiktet, noko han ikkje gjorde om natta.....
Gjest Skrevet 28. november 2008 #16 Skrevet 28. november 2008 jeg kaster vel en brannfakkel nå men må bare: hjernen og øynene våre kan man innbille seg til å "se" hva som helst! Hvis alle som daua eller har noe "uoppgjort" skulle "gå" igjen, så ville det vel strengt tatt vært en del trangere her på jorda og en del flere folk som hadde sett ting. Bare ler av folk som sier der ser "hjelpere" og andre ting- latterilig for meg. Greit for de som tror på sånt, men alt har en naturlig forklaring. Og det er utrolig hva man kan inbille seg bare man setter godsia til.. vil ikke ha en lang diskusjon om at jeg er fordømmende eller syk i hodet fordi jeg ytrer min mening om dette emnet som heller ikke er retta mot noen spesielle herinne. Dette er min mening og mine tanker rundt dette, og trenger ikke en "overbevinsning" fra dib politiet på mine meninger. Jeg kan også høre både lyder, og tro jeg ser skygger av noen. Men les om hjernens oppbyggning så finner dere mere svar en sånne teite programmer som åndenes makt som innbiller folk at spøkelser kaster fat etter folk i rommet mm. Ærlig talt, hahahahaha
Gjest Skrevet 28. november 2008 #17 Skrevet 28. november 2008 Jeg har aldri sett ei Gucci veske, men de sier at de finnes ;0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå