Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Det kan nemlig jeg, og det er forbasket irriterende! Kjennes ut som en syltunn pølse fra skjedeåpningen og bak til analen. (mellomkjøttet med andre ord) kanskje på str med en spagetti, hehe og når jeg sitter på huk så kjenner jeg den mellom rumpeballene, hvis dere skjønner. Ikke noe gøy!! Er 6 mnd siden fødselen nå.. Legen har ikke tatt GU etter fødselen, men jeg er redd jeg er blitt sydd feil eller noe. Skal det virkelig være sånn?
Plutselig_gravid Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Jeg både kjenner, føler og ser arret. Er 5 år siden jeg fødte. Men , jeg ble sydd en del da. Kanskje det har noe å si.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Jeg måtte sy et par sting forover, og hele veien til endetarmen. Og har som sagt ikke noe synlig eller kjennbart arr lenger. Men kan jo ha noe med hvor dypt man revner, ikke bare lengden på riften? Jeg har ikke verken synlig eller kjennbart arr.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Ja det kan jeg kjenne gått siden det er en flere cm bred og lang flenge. Alle stingene gikk opp etter første fødsel for 3 år siden. De prøvde å sy på nytt men da fikk jeg betennelse og alt gikk opp på nytt. Detrfor var det best å vente til etter jeg hadde fått de barna jeg ville ha før de prøver å rette på det. Står nå på venteliste på sykehuset og venter å høre fra de i januar. Jeg er dritt lei av å ha vondt der nede.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Jeg hadde total tuptur så ble sydd mye. når jeg sitter på huk blir arret presset litt nedover så da merkes det godt at jeg har blitt sydd, men ellers skal det litt til før jeg kjenner hvor arret er. Min mann (som ikke er far til mine barn, merket det ikke. Han måtte sjekke for han trodde meg ikke. Ikke like morro når han lå mellom bena mine for å se..... han så det når han viste det.) Det positive med arret er at det er mer følsomt enn huden rundt. slik at det er enda flere steder min mann kan kose på........ både med tunge og fingre. men du burde nok ha tatt en GU. Jeg tok en GU 6 uker etter fødsel, ble sendt så til sykehuset, der de hadde mer kjennskap til ruptur. Jeg var sydd for mye igjen, så legen min ble vel litt redd når jeg sa det gjorde vondt så fort han var borti meg. Men i samråd med legen ordnet jeg det selv, tøying og slikt. Men ett arr har man der for alltid, men veldig lurt å få sjekket det så fort som mulig, i forhold til om det er sydd feil osv. Jo før man oppdager det jo enklere er det å ordne opp i det.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Vær klar over at folk har VELDIG ulikt grokjøtt(hvor lett og fint det gror). Noen kan ha et kjempestygt arr, mens andre ikke har synlig arr etter det samme. sånn er det vel bare, og så må en godta det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå