Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Siste mens var 15. Oktober, så det begynner å bli litt lenge siden nå. Jeg pleier alltid å kjenne mensmurringer i nesten en uke før mens, men den kom bare plutselig.

Den 17. November begynte jeg å skjenne mensmurringer, så jeg tenkte at mensen ville komme snart, men den har fortsatt ikke kommet. I forrige uke var den skikkelig ille, lå og vrei meg i smerte..

Men, jeg hadde også urinveiinfeksjon forrige uke, så jeg lurer på om det har noe med den forsinkede mensen og gjøre? Noe som hadde vært rart, for en uvi har ikke hatt påvirkning på mensen min før. Jeg var også Skikkelig kvalm en dag i forrige uke og spydde, tok fri fra jobben dagen etter fordi jeg fortsatt var litt kvalm.

Så jeg lurer, er dette en graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:) jeg hadde mens sist gang den 21 oktober. da jeg fikk den var den forsinket i 1 uke pga jeg hadde urinveisinfeksjon som jikk opp til nyrene ( nyrebekkenbetennelse) så jeg vet ikke, men mens ble forsinket til meg pga dette..

nå er jeg gravid:) 5 +2.. er litt småkvalm..

man sier jo også at urinveisinfeksjon kan være årskak til graviditet!! så det kan være mulig at du er gravid. men jeg vet ikke jeg, har ikke noe svar til deg også!!..

du får ta en test å se:)

masse lykke til!!

Skrevet

Takker for svar :)

Får vell bare ta en sånn test da ;) Hvor mye koster det og hvilken test er mest pålitelig? Vil helst ikke handle testen på nett

Skrevet

Jeg trodde jeg var gravid i forrige måned for mensen kom aldri... Men det var bare UVI som forskjøv mensen!:( Den kan visst gjøre det.

Skrevet

Skal kjøpe tester i dag :) Noen å anbefale?

Når testet dere positivt?

Skrevet

Clear Blue digital. Den sier om du er gravid eller ikke. ER du gravid så står det gravid i panelet. Er du ikke gravid så står det "ikke gravid" i panelet.

Testet pos på ikm dagen med begge to.

Skrevet

Da har jeg testet positivt...

Jeg er en jente på 18 år. Jeg har en kjæreste på 19. Jeg jobber gjennom nav, og tjener rundt 4000 tusen kroner i måneden. Kjæresten min tjener rundt 5000. Kjæresten min er under barnevernets vinger til sommeren da vi skal flytte ut av hybelen vi bor i nå. Er det dumskap av meg å beholde barnet nå når vi har et så trangt budsjett? Jeg kommer aldri til å klare å leve med meg selv om jeg tar abort, men barnefaren sier jeg skal gjøre det, eller så kommer han til å sørge for at barnet dør.. Hva skal jeg gjøre?

Skrevet

Du vil vel få forsørgerstipend av nav i tillegg til det du får nå, tenker jeg..

Kanskje revurdere forholdet du er i?! Man er tross alt 2 om å lage et barn. Uten at jeg skal legge meg opp det!

Skrevet

hei syns ikke du skal føle deg presset til å gjøre noe pga hva kjæresten din sier , enign med hun andre att jeg heller hadde revurdert typen hvis han sier sånne ting. Så lenge du er i jobb opptjener du deg svangerskapspenger . å skulle du ligge under hva man skal tjene så vil du uansett få ett engangsbeløp fra nav. Skulle du velge å bli alene får du også overgangs stønad hver månede . Syns du skal tenke godt i gjennom hva du vil . å ta en telefon til nav og snakk med de om hva du kan forespeile deg av inntekt i måneden osv

Det blir aldrig så ille som man først tenker :)

lykke til videre

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Skal prøve å snakke med med kjæresten. Hvis han fortsatt ikke ønsker dette barnet får jeg bli alenemor. Har gode venner som har stilt seg positive til å hjelpe meg :)

Men jeg er så usikker på dette med ukene. Det står at jeg er 7 uker og 5 dager på vei. Er jeg da i min 7. eller 8. uke? :)

Skrevet

du er da 7 hele uker og 5 dager ut i den 8

Eller litt enklere sakt du er i 8 uke

Skrevet

Slik jeg har forstått det så er du i din 8 uke, og har 7 fullgåtte uker bak deg.. Men er ikke helt sikker altså.. Jeg er i 4+3, og regner det som uke 4, og ikke 5. Selv om det kanskje er feil;)

Masse lykke til videre, håper det ordner seg med deg kjæresten! :-)

Skrevet

Tusen takk! Håper det ordner seg jeg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...