bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 det går utover fordøyelsen? jeg trodde tarmene og sånn var vant med denne magesyra jeg og at det var pga glatte muskler i spiserøret at vi kjenner halsbrann?! I natt lå jeg våken i over 2 timer og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg... Har alltid halsbrann men nå hjelper graviscon lite for tiden. Det brenner under ribbeina og stikker nedover i hele magen. Det jeg syns er litt "rart" er at det er så mye vondere om babyen er aktiv og jeg har kynnere. I går når legen kjente på babyen så stakk det også skikkelig i magen (i tarmene da tror jeg) men jeg tenkte ikke noe over det for jeg har en del vondt i magen generelt... Men så i natt så ble jeg liggende å vri meg og ikke finne noen stilling som var mindre vond. prøvde med enda mer graviscon... uten hjelp. Kom meg en tur på do og da var jeg skikkelig løs i magn (sorry detaljer) men så var jeg mye bedre i smertene etter på og sovnet godt igjen. Føler meg fin i dag, men om jeg anstrenger meg kommer denne vondten under ribbeina og i magen tilbake. Tok prøver dor svangerskapsforgiftning, diabetes og stoffskifte i går for legen syns det var rart jeg var så "utafor" og slapp... Men så tenkte jeg litt... Kan man få noe problem med fordøyelsen når man går gravid? jeg vet det er stor fare for at dyr som går drektige får tarmvridninger, kolikk o.l... hva med oss mennesker?! jeg har hatt eksremt dårlig matlyst de 2 sist ukene og er kvalm og uvel når jeg anstrenger meg eller får kynnere og har veldig aktiv baby...
vårsola Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Har det på samme måten, men har hatt litt problemer med magen før også. Er sikker på at det er ekstra belastning, også på magen å gå gravid. Jeg er jo som sagt litt vant til det, så jeg er ikke bekymret. Jeg bruker Titralac mot halsbrann med veldig god effekt. Man skal bare passe på å ikke ta mer en 10 om dagen. Gaviscon har ingen effekt. Ellers går melk ned på høykant!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå