Prinsen & spiren Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Hei, jenter : ) Jeg er endelig gravid og på grunn av en sa i fjor, vil jeg på tidlig UL. Tenkte på når jeg er i uke 6 eller 7. Burde jeg bestille time hos privat UL? Eller kan jeg ringe legen min og få henvisning? (Han vet om sa.en osv..) Hva er billigst?=)
2jenter-og nr3 jente*Har født Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Jeg har selv hatt sa rett før jeg ble gravid nå. Har også hatt småblødninger i dette svangerskapet. Spurte legen om å få ul. Det fikk jeg ikke pga av at det ikke er noen medisinsk årsak til at jeg skal få det. For alt virker jo fint nå. Jeg fikk kun en henvisning og har bestilt time til privat ul selv. Skal dit neste fredag. Jeg synes dette var rart, siden jeg har hatt totalt 3 sa'er, men også har født 2 jenter. Men som hun legen sa, alt er jo bra nå, skjønner du er bekymret, men jeg får ikke sendt deg på sykehuset for ul, uten at det er noen medisinsk grunn, altså med mistanke om noe galt, eller at du mister/blør mye/har smerter. MEN jeg har hørt om andre som får ul på akkurat det grunnlaget, de har hatt sa og er bekymret i neste svangerskap. Ikke vet jeg, jeg fikk det i alle fall ikke! Gleder meg til ul neste fredag...
Prinsen & spiren Skrevet 28. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2008 Tusen takk : )) Synes du jeg burde prøve og ringe legen, eller bestille time rett til privat gu? Tok det lang tid før du fikk time? hvor lang på vei er du?=)
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 hei.. visst alt ser bra ut så ville jeg bestillt time hos privat ul.. jeg fikk tidlig ul med legen nå for det var litt forskjell på hvor langt jeg var på vei i forhold til sist mens og størrelsen på livmor(tok en gu). Hun var veldig flink med å understreke at det var vanskelig og kjenne pga bakovervendt livmor og grunnen til ul`en var for å finne ut av når jeg skulle på ord.ul. (men skjønner jo at det er for å se om alt er som det skal med spiren..har mista 2 ganger før i år..hun fikk ett sånnt "hmm" utrykk i ansiktet da hun undersøkte meg)
2jenter-og nr3 jente*Har født Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Jeg har en fast gyn som jeg går til. Så derfor hadde jeg ikke trengt noen henvisning fra legen, de gir meg "henvisningsrabatt" uansett liksom. Men jeg hadde ringt legen, fått han/hun til å skrive en henvisning til deg, så får du rimeligere time til ul. Er det som er litt kipt med privat ul, er ofte litt ventetid på å få time der. Jeg var heldig og fikk time etter et par uker. Er sånn ca 7 uker på vei tror jeg nå. Vet ikke helt siden jeg ble gravid igjen med en gang etter sa. Greit å være passert 6 uker i alle fall på ul, for da kan man se hjertet. Før det er det ikke sikkert du ser så mye. Har vært på tidlig ul i alle mine svangerskap i de som jeg har mista og i de 2 hvor det har gått fint. Har sett hjertet slå begge gangene i ca uke 7. Lykke til
Marianne87 Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 det spørs litt fra lege til lege. Jeg kunne få ultralyd bare jeg sa jeg bekymret meg veldig mye og jeg har ikke hatt noen aborter mellom nr 1 og denne. Men det tok ca 3-4 uker før jeg fikk, så jeg ringte volvat og fikk time på dagen Men private steder er ofte dyrt. Jeg betalte 790 kr. Blir du sendt til sykehuset av legen din betaler du ikke noe. Er legen din grei og du sier du bekymrer deg veldig pga SA får du nok UL men det kan ta en del uker før de har ledig time. Er ofte lang kø hvis ikke det er akutt. Jeg synes 790 kr er lite å betale for å kunne slappe av og nyte svangerskapet mer. Jeg trengte å se hjertet slå før jeg klarte slappe av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå