Gå til innhold

Julegaver til barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kroner spanderer dere på barnas julegaver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

planen var egentlig 500 kr, men så kom over legosett og togbane, med thomastoget på tilbud så da ble det 699 i stedet for.

Skrevet

Par-tre hundre vil jeg tro. Avogtilungene får for en del mer, siden de ikke har samme mengde bortskjemmende slektninger.

Skrevet

Vi pleier å vente med å gi ungene større ting som ski, kjelke sykkel ol tij jul eller fødselsdager. Gavene kan derfor fort koste over 1000,-.

Skrevet

I år blir det minst en lødd eller to til den ene, siden han trenger sportsutstyr som koster. Den andre får vel for en fjerdedel.

Skrevet

500 på eldste, 200 på yngste. Pluss tilsammen 200 på smågaver til/fra eldste til/fra yngste.

Skrevet

lystige lekre: hvorfor den foreskjellen?

Skrevet

Vi gir for ca.2000, men det kan like gjerne være praktiske gaver som leker. Jeg er ikke særlig fan av alle disse små dille-tingene de har i lekebutikken, og kjøper heller ordentlige leker som ikke går i stykker og som kan gå i arv. Vi er veldig fornøyd med Fisher Price og det de har av leker.

Vi kjøper ikke så mye leker resten av året, men holder oss til gebursdag og jul- mest for ikke å skjemme bort barnet. Synes derfor at det skal være litt ekstra stas med julegaver og gebursdagsgaver som gjør feiringen mer minneverdig. Litt leker drypper det uansett fra venner og familie året rundt.

Skrevet

1000 til hver sånn ca.

Lille får klær hun uansett hadde fått, men jeg pakker dem inn og gir dem like greit til jul.

Hun bryr seg neppe uansett.

Skrevet

I år blir det en del, ca 1000 kroner på hver. Har kjøpt en fellesgave til dem (utstyr til "butikk"; kasseapparat i tre, vekt i tre, "mat", lekepenger osv. En fin ting som de begge kan leke med og som vil vare lenge, tror jeg! Kvalitetsleker) og kjøper i tillegg noe Barbie+Polly Pocket til jenten og Duplo til gutten vår.

Vi gir lite gaver til de voksne i familien, så synes det er kjekt å gi barna noe ekstra til jul :0)

Er ikke av dem som går amok i lekebutikken ellers i året...

Skrevet

Foreløpig har vi kjøpt for tre hundre, men det blir kanskje noe mer dersom vi finner noe som trengs.

Skrevet

Fordi vi er mer glad i eldste.

Neida. Eldste får et skipar, som hun både trenger og ønsker seg, og som tilfeldigvis koster 500. Yngste er bare en baby og har alt hun trenger og enda litt til, og får derfor leker for et par hundre kroner. Tror begge ungene skal komme seg gjennom julehelgen uten store traumer.

Skrevet

To tusen hver på de to eldste, og sikkert omkring 1000 på den minste. Men nå får ikke ungene her noen ting foruten jul og fødselsdag og med mamma og pappa som er enebarn blir det også begrenset hvor mange gaver de får.

Skrevet

Tror ikke jeg gidder å kjøpe noen julegave i år heller faktisk. Hun har akkurat blitt 2 år og skjønner ikke denne julegreia alikevel. Dessuten så får hun STORE mengder av besteforeldrene på begge sider som alltid tar HELT av på gavefronten. Har fortsatt noen av bursdagsgavene sine liggende som ikke er åpnet enda..

Så da gidder jeg ikke kjøpe bare for å kjøpe. Hun fikk ikke av oss i fjor heller og ikke den første julen hun levde og var 2 mnd. Skulle det forøvrig være noe hun trenger etter pakkeraidet på juleaften så går jeg gjerne ut å kjøper det til henne i januar.

Men neste år regner jeg med at hun skjønner litt mer, så da skal hun få:)

Skrevet

vi kjøper ikke noe ellers til ham utenom jul og bursda untatt hvis det er noe han virkelig TRENGER. Så vi har vell til sammen gidd for 1200 det blir nok litt til og men vi har og besteforeldre som tar helt av. Vi gir han en kvalitets sovedress i orntlig fin ull til 600kr, et duplo lego sett til 300 og en ipod bamse vi fant i sverige til 300. mye bedre å gi noe skikkelig en noe som blir fort ødelagt. Vi har sagt til famile og at i stedet for å få 10 gaver ( de pleier ofte å gi enda flere) så vil vi heller ha 5 til han(eller mindre) og i orntli kvalitet.

vi får nok en god del klær i 92 som er perfekt og jeg vet bestemor har kjøpt babyborn dukke til ham og koppestell dette er noe han ønsker seg veldig mye og alltid leker med på besøk andre steder og vi tror på at han får leke med det han vil selv om det er "jenteleker" det er jo tross alt dt han vil ha jeg har og en dukkevogn fra jeg var liten som han har fått av meg nå og leker med mye bedre å bruke noe av alle de lekene jeg har fra jeg var liten en å kjøpe nytt ellers i året for ham vil jo en bamse fra jeg var liten som er vasket og han ikke har sett før være helt ny for ham.

Skrevet

Er vi den eneste familien som ikke setter av en fast sum til julegavene til barna?!?

De får ting vi vet de kommer til å bli glade for, så får det heller så være om det koster 150 eller 2050.

Skrevet

De to minste får resirkulerte gaver, henter ned fra loftet noe de eldste har vokst fra. De to eldste får for ca 100 kr hver, litt avhengig av hva de ønsker seg.

Skrevet

Kremt, mente for ca 1000 kr... Så gjerrige er vi altså ikke :-)

Skrevet

Enig med du, InnMariSterk. Jeg har ikke kjøpt noe enda, men blir nok sportsutstyr til de eldste, og en leke til den minste. Men legger ikke vekt på å kjøpe for en viss sum, det blir bare teit.

Ellers ser jeg med gru på å tvangskjøpe gaver til resten av familien ( dvs de voksne) som alle som en har penger nok til å kjøpe seg det de vil når de vil og gjør nettop det. Inkludert meg sjøl.

Jeg heier på de som er kreative og kjøper/ lager personlige gaver, nøye uttenkt den enkelte, og ilagt omsorg og kjærleik. Jeg er hverken kreativ eller finner glede i å kjøpe ting.

Tenkte jeg skulle foreslå at vi spleiser på en geit i Peru dette året.

Skrevet

vi har kjøpt ny babygym til mini, han har arvet en fra før, men den har han vokst fra, måtte ha noe med større underlag;) Pluss en joggedress med Bamse, verdens sterkeste bjørn motiv, litt moro siden pappaen elsker bamse;) har vel blitt rundt 800 kr hititll, og vi skal også kjøpe ny dyne til ham, han har jo vokst utav vogndynen sin, så da blir det babydyne:)

Skrevet

Vet ikke helt, men lurer på om vi er oppe i 800-1000 kr.

Skrevet

Ingen fast sum, nei - alt etter lyst og behag og behov og evne. Og det kan godt komme ut med totalt skjev fordeling i pris.

Skrevet

Har ikke noe sum..

De får noe de ønsker seg, og leker med.

Har vel kjøpt for ca 350 kr til sammen til eldste som blir 5 år

og foreløpig 250 til minsten som er 2,5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...