Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Hvordan gjør dere hvis dere ammer om natta etter at poden har fått tenner? Pusser dem etter hver gang? Hvis ikke, er det skadelig å ikke gjøre det? Bare nysgjerrig..
Gjest Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Vi drev aldri med noen tannpuss om natta selv om det var en del nattamming. Kanskje ikke helt etter boka, men tennene hans virker nå greie for det
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Jeg pusser ikke tennene hennes etter hver gang hun har spist på dagen heller da, er DET vanlig?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Nei, men da har man kanskje en litt mer variabel produksjon av spytt i munnen enn om natta. Er vel en grunn til at man ikke skal gi saft på flaske til småtasser om natta?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Saft er surt og veldig søtt, derfor skal man ikke gi saft på flaske i det hele tatt. Morsmelk er jo ikke så veldig søtt, det er basisk og dessuten har det antibakteriell virkning. Etter vann er nok morsmelk det tryggeste for tennene vil jeg tro
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Forsøker å unngå amming på nettene, men blir gjerne på morgenkvisten (for å kjøpe meg et par timer ekstra søvn..). Det er jo som nevnt over her om nettete det er "farligst" når det gjelder tennene, derfor er jo nattpussen mye viktigere enn morgenpussen. Vi har en amming etter kveldstellet, og hadde det ikke vært for at han pleier sovne da, hadde jeg pusset tennene, ja. Tror ikke det er særlig bra med melk for tennene, det er jo mye sukker i, men det er min personlige oppfatning. Nå som han begynner å få jeksler, er jeg mer skeptisk, de er vanskeligere å holde rene, så nå tror jeg at vi skal skjerpe de rutinene, får se hvordan vi pusler det til...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Det er ikke sukker som er hovedproblemet for dårlige tenner, spes ikke det lille i morsmelk. Mennesket er skapt for morsmelk, ikke tannpuss. Syrer og e-stoffer er nr. en tannfiende. Amm i vei..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Sant nok, men jeg klarer likevel ikke fri meg helt fra tanken på at mat/drikke etter tannpuss på kvelden ikke er så bra. Men det er helt klart mye værre med f.eks juice da. Derfor har jeg heller ikke styrt så mye med tannpuss etter amming, og tennene hans er hvite og fine. Anonym 12:32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå