Gå til innhold

Hjelp! når blir testen positiv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

første dag i siste mens var 22 oktober, så i dag skal jeg være 5 uker og 2 dager på vei, men tror jeg er 4+2 pga at før jeg gikk på p-piller så hadde jeg mens hver 5 uke. sist jeg sluttet på p-pillene begynte tr å komme hver 6 uke! confused!

Har hatt veldig tydelige tegn på graviditet veldig tidlig. begynte med 2 uker intens mensmurringer (kjente at det skjedde noe) ekstremt oppblåst nedesrt i magen (hoppbakke)og kvalme slik at jeg ikke fikk spise til tider ikke drikke vann engang men kastet aldri opp. + endel småsymptomer. sluttet på p-pillene disse dagene(dette var nemlig ikke planlagt..) Fikk da veldig lite mens(gikk med truseinnlegg i 4 dager) onsdag forrige uke når det hadde gått 4 uker på dagen så kom det plutselig bittelitt blod, det er vanlig når man er gravid, men bør vel ikke komme hvis jeg ikke er det? da burde det være lenge til neste gang? sant? grunnen til at jeg er plutselig blitt så usikker er at disse mensmurringene og kvalmen er borte. blir fremdeles oppblåst utver dagen, senere på kvelden og har begynt å stikke til i brystene en gang i mellom. de er ikke ømme.

men får ikke positiv test og blir så usikker og litt redd, for har snakka med kjæresten om det og vi har begynt å glede oss. kan jeg ha tatt feil? når testa dere positivt??

Hilsen redd og fortvila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei anonym.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg, men det kan være at hormonene dine spiller deg et puss siden du nettopp har sluttet på ppiller. Det gjorde nemlig min! Jeg hadde masse symptomer på graviditet, men var det ikke, dessverre.

 

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg tatt meg en tur til legen, tatt en hcg prøve og kanskje innvendig ul privat. Så kan du iallefall få et svar.

 

Lykke til! Jeg håper utfallet blir slik du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

symptomene begynte før jeg sluttet på de, det var derfor jeg sluttet. har sluttet på de før og da var det ikke slik. kanskje bestille meg en time hos legen ja. takk for svar. er godt å kunne "se" det med andres øyne.

 

lurer veldig på når dere her inne testet positivt? uke+dag...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa positivt dagen før jeg forventet mens. Men jeg har hørt at for noen tar det flere uker etter forventet mens. Vanskelig å si om du er graid, for meg høres det ut som det er 50/50 sjanse for det men hvis du ikke er det så fant vel du og kjæresten din ut noe viktig i denne perioden, nemlig at dere var klare for barn?

Men dra til legen og få 100% svar, kanskje blir dere positivt overraska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt uke 4+6

og hvis du regner med å være over 5 uker på vei burde det slå ut på test, men legen din kan gi deg et bedre svar på det enn vi kan :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hadde akkurat det samme problemet, så jeg vet hva du føler. Hos meg ble det ingen positiv test heller, og det er nå 3pp siden. Var første tiden etter p-pille slutt at alle tegnene kom (kvalme, oppblåsthet, stikkninger i magen og ømme bryster). Var helt sikker på at jeg var gravid, men den gang ei:( Nå er vi inne i 3pp, så vi håper veldig at alt skal klaffe denne gangen:) Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde første dag i siste mens 21. oktober. I går tok jeg testen og den var så positiv at de to strekene dukka opp før jeg var ferdig å tisse på pinnen. Sist jeg var gravid tok jeg positiv test på samme tid, ca ei uke etter forventa mens - det kan også ha vært enda tidligere. Hvis jeg var deg så hadde jeg tatt turen til legen for å få det slått fast om du faktisk er gravid eller ei. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så mange gode tilbakemld. Hvis jeg er 4+2 pga 5 ukers menssyklus så er det ikke unormalt med neg test har jeg skjønt. har småsymptomer itillegg som hyppig vannlating, den berømte utfloden, humørsvigninger og LETTrørt!!!!..snufs;) men hvem vet, kanskje kroppen spiller meg et puss. har vært så sikker lenge, men når disse mensmurringene har blitt borte og testen er negativ for ente gang så blir jeg jo helt fortvilt! er iallefall ikke alene om disse følelsene. hjelper å kunne snakke her inne med noen som forstår :)

I går fikk jeg brått kløe og elveblest på armene oxo, har ikke hatt noe slikt på mange år siden jeg vokste av meg allergi.

Kan ikke bruke buksene mine om dagen er nemlig 10-13 cm større rundt nedre del av magen enn vanlig! har kjøpp meg mammatigths og bukse pga det.det tiltross for at jeg gikk ned 3kilo under kvalmen til å begynne med.

Nei, må slutte å skrive blir bare mer forvirra. skal bestille time hos legen til mandag. kanskje man får tatt blodprøve alikevel om de ikke har tid de første dagene. Kryss i taket.

Takk alle sammen, ser litt lysere på ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si at etter at murringene har forsvunnet så har jeg vært kjempe trøtt og blir fort sliten. ser jo når jeg leser alle symptomene at det kanskje er noe i magen. men murringene var mitt bevis og nå er de borte! lege! here I come! psykisk utmattende det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...