Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Leser ofte om jenter her inne som har det vanskelig og blir slått en eller flere ganger. På den andre siden er det enkelte tråder der det blir ledd av episoder der jenter har slått menn. Er dette rett? Skal man ha nulltoleranse for menn som slår kvinner mens det bare er "moro" når kvinner slår menn? "Når en mann slår en kvinne er det lov å forsvare seg, men hvis en kvinne slår først...da skal mannen stå der å ta imot...han er jo tross alt sterkere enn henne i de fleste tilfeller...." Hvor er logikken?
Gjest -<<- Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Hvor finner du alle disse trådene hvor folk sitter og humrer over kvinner som slår, a?
Gjest Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Jeg syns jeg har sett mest kritikk av kvinner som innrømmer å ha brukt vold jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 feks den her nå hvor hun dytter og dytter og dytter mens han sover, eller later som, til det ender med at han detter ut av senga.. Da har man dyttet temmelig hardt! Det er ingen unnskyldning for at han går imot, men det er jammen en forklaring på saken! Eller hun som fika til mannen sin, fordi han sa "bare slå, bare slå, bare slå" Hallo?? Man slår ikke likevel...
Gjest Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 har vel ikke noe å si om mannen er sterkere vel. slå skal en ikke gjøre. eller noe som gjør psykisk eller fysisk vondt. det går begge veier.. skjønner ikke at det er noe å diskutere engang.. visst mannen hadde røska ut et hår på dama så hadde det jo blitt ramaskrik.. damer kan være utrolig slue.. mishandle mannen psykisk til bristepunktet.. har sett et par tilfeller.. men som sagt. det går begge veier. å jeg skjønner ikke hva forskjellen er..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 nei, men det er forskjell på å runke og på å rive av seg kukken og!... Hadde jeg klapsa til sambo, hadde jeg syns det var helt greit om han klapsa tilbake.. MEN jeg syns ikke det er greit om han hadde slengt meg veggimellom, og banka meg fram og tilbake, slått hodet mitt i vasken osv.. greit jeg klapsa, men fortjener vel ikke grisebank av den grunn!?
Gjest Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 ingen "fortjener" noe som helst. syns jo at den ene parten burde være voksen nok til å stoppe det når den ene parten er så retardert og ikke eier impulskontroll. sånn at det ikke bare blir verre og verre.. ille når begge to er like ille.. er jo ikke noe bedre når en skal ta igjen.. en ting å forsvare seg. en ann ting å hamre løs for å vise at en også kan
Gjest Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Ja, det er sant. Jeg husker jeg ble provosert av Amnestys kampanje mot vold i hjemmet for et par år siden fordi de kun tok for seg kvinner som blir slått av menn. Hva med menn som blir slått av kvinner? Hva med alle barna som blir slått av voksne?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 En kan være enige om at vold ikke er akseptert i noen former, MEN..... Et slikt forhold hvor der er vold i ulike varianter, er en rar konstellasjon. Det påvirker en på måter en ikke visste gikk an. At en har mottatt slag osv før, og prøver likevel å få ting til å fungere, er noe mange kvinner i slike forhold gjør. Og i slike forhold er kommunikasjonen det som er problemet. Den voldelige part har ikke lært seg å kommunisere på en god måte, av en eller annen grunn. Vold er et uttrykk for sinne og frustrasjon. Disse personene har også ofte lett for å irritere seg, og hisse seg opp. De kan være kontrollerende på det meste i hverdagen, og vil ikke la seg rettlede/styre. Om de blir bedt om noe, på en vanlig fin måte, kan det være at de oppfatter det som krav og nekte å føye seg; de vil ikke bli styrt, men finne ut selv hva de vil gjøre. Og det kan ende i slag ene og alene fordi de føler urimelige krav i egne øyne. Den parten som da ikke er den voldelige, vil etterhvert enten knekke sammen eller prøve å "ta igjen"/snakke samme språk. For dette språket er det eneste de føler når inn til den voldelige parten. Det er ikke så enkelt som å si at en "skal snu det andre kinnet til". Ikke er det så enkelt å gå heller, alltid. Skal da den som er "offeret" kue seg selv, og alltid finne seg i det den voldelige gjør/sier? Eller kan det være naturlig å tenke at av og til kan også "offeret" miste beherskelsen, selv om "offeret" VET at det lett kan føre til harde "represalier"? Slike voldelige personer hjelper det som regel ikke å snakke med, og be på en fin måte. Det kan gå greit en dag, men neste "passer det ikke" og da må en vokte seg vel for å be om noe. Skyld aldri på den som blir mishandlet! Selv om denne også kan "slå" innimellom. Og fysisk styrke skal telle med. For en mann kan fint holde en kvinne fast for å unngå slag. Det kan ikke en kvinne gjøre med en mann. Hilsen ei som har vært der, og vet.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 Godt sagt anonym 14:11! Veldig godt sagt! Hilsen en som har vært/er der ennå, og vet...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 Kvinner slår og er mye styggere enn man tror. Min mor slo meg hele barndommen og oppveksten. Regelrett mishandling. Ingen grep inn. Den heksa har fortrengt det i dag.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #13 Skrevet 28. november 2008 Det er noe helt annet, NN 19:31. Det er barnemishandling. Ikke et forhold som er "likeverdig" i form av to voksne. Og jeg fikk ris på baken titt og ofte som liten, og har måttet tåle ganske mye psykisk av min far. Han forstår faktisk ikke hva jeg snakker om når jeg forteller. Du forstår; den som mishandler(enten fysisk eller psykisk) er ikke den som har det vondt i ettertid. De kan lett glemme, eller tro at det ikke er så skadelig, nettopp fordi de ikke får vondt av det. Verken fysisk eller psykisk vondt. Jeg som hadde den "laaaange" avhandlingen over her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå