Gå til innhold

Gjøende hoste - igjen! Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen på 3 år var syk for 3 uker siden. Startet med gjøende hoste, ikke feber. Men etterhvert ble hun kjempesyk med masse feber osv. Før den gangen var hun syk 2 uker før der igjen. Nå har det startet igjen. Gjøende hoste, og hun sier hun har vondt i halsen. Var hos legen sist, og han sa det var virus (men han verken lyttet eller sjekket henne...). Nå begynner jeg å lure på om det er noe annet som feiler henne... Siden hun er så ofte syk. Noen som vet hva det eventuelt kan være?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sa han at det var virus uten i det hele tatt å ta en crp?? Fiffig...

Kikhoste kan det jo være? Astma? Eldste min var sånn, i lange lange tider...og når ho først ble forkjøla, så satt det i i flere mnd.. veldig slitsomt! Ble skikkelig sjuk av en "vanlig" forkjølelse... Først etter å ha byttet lege 2 ganger fikk vi hjelp! Be om en utredning.... Lykke til!

Skrevet

Er nok falsk krupp el faktisk krupp sida ho får feber. Det eg fikk vita av min fastlege når eg kom til ho med sønnen min første gong det skjedde her var at mange kom inn dagen etter for å sjekke ein crp hvis ungen hadde feber. Krupp blir utølst dagen før, den dagen el dagen etter ein forkjølelse har starta. Det er somregel starten på ein infeksjon, om det er baktere el virus kan variere. Mine har kun hatt det ved virus.

Men reis tilbake og få sjekka crp hvis ho har feber enda.

God Bedring til lille

Skrevet

Jenta mi har gjøende hoste ganske ofte,. Har vært hos lege maaange ganger, Hun hadde rs-virus i fjor og det mistenkes ay hun har fått astma som føle av dette.. Skal på sykehuset for å sjekke....

Be om det du også.. Barn som har astma hoster mye og ofte gjøende..

Skrevet

Jepp, det ble ikke tatt crp eller noenting. Han sa bare at siden hun ikke hadde feber så var det virus! Har bytta fastlege nå, så skal ringe å få time til utredning. Hun er konstant snørrete også. Sikkert vært det i 2 mnd nå. :(

Har mistenkt falsk krupp også ja. Kan det komme så ofte?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt på lange lange tider! Man kan fint ha en bakterieinfeksjon uten å ha feber..

Skrevet

Det varierar veldig. Gutten min har hatt det ein dag og egentlig ganske lenge i mellom, dattera mi hadde det i 3 dagar...... men det er ikkje ofte ho har det heller.

Men hør med legen din om det, og gjer det seg ikkje så reiser du tilbake og ber om ein crp hvis ho har feber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...