Gå til innhold

Hypospadia - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk operasjon, hvordan gikk det etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn er operert for hypospadi flere ganger.

Det er flere grader av hypospadi og min sønn hadde nok den verste.

Det har vært en tøff prosess som har gått over flere år, men nå er alt i orden:)

Jeg vet ikke i hvilken grad din sønn har det, men om du har noen konkrete spørsmål kan jeg gjerne svare deg.

Skrevet

Det er ikke min sønn, men sønnen til ei venninne.

Han er over tre og et halvt år, og blir operert i skrivende stund.

Han har grad tre, altså helt innerst over pungen, og det eneste venninna mi veit er at "det er så ille som det kunne ha blitt" og hun veit liksom ikke noe mer om dette. (Veldig dårlig kommunikasjon med helsevesenet om dette her).

Det eneste som har blitt sagt til nå er at han må hvertfall være på sykehuset i to uker.

Visste du at det kom til å bli flere operasjoner, eller ble det sånn etterhvert? Hvor gammel var gutten din, og hvordan var formen hans dagene etter operasjonen?

Noen tips til oss utenfor?

Setter stor pris på svar!

Skrevet

Min sønn hadde samme grad som sønnen til din venninne.

Da han ble født fikk vi beskjed om at første operasjon skulle skje ved 1 års alder, På dette tidspunkt var det planlagt 2 operasjoner,

Disse operasjonene skulle skje med ca 6 mnd mellomrom.

Desverre gikk det ikke som planlagt etter andre operasjon, så vi måtte operere igjen. Men etter denne gangen gikk det bra. Vi var heldige.

Siste gangen vi var på sykehuset snakket vi med en gutt på 12 år som hadde sin 8 ende operasjon!

Jeg vet ikke hvilket sykehus venninnen din er på, men vi var på Haukeland, så mine erfaringer er basert på hvordan de gjør det der.

Ut i fra egen erfaring, så kommer venninnen din til å få det utrolig tøft nå. Operasjonen i seg selv er ikke en farlig operasjon i det hele tatt, men når en gutt på 3,5 år har vondt, og kanskje spesielt der, så er det vanskelig å trøste og forklare hvorfor.

Håper dette ga noen svar.

Tror nok venninnen din kan trenge en del støtte fra deg nå.

Jeg må forresten si at de små blir fort friske og når smerten først er over så er det over:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...