Gå til innhold

Klemmer til tonetroll...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er syk og ligger på sykehus. Er ganske dårlig og legene strever med å få kroppen til å ta imot medisinene hun trenger for å bli bra igjen.

Skal hilse masse fra henne til alle dere:-)

Hun har en stri tørn med masse vondt, men midt i vondter og redselen som man får når det står på som verst så har hun jammen humøret på plass!

Så sender vi alle gode tanker og masse god energi til tonetroll så hun blir frisk igjen snart!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God bedring til Tonetroll håper medisinen snart vil virke og du kommer deg på beina igjen.

Mange varme tanker og krysser fingrene for deg.

Skrevet

Nei og nei nå som du var så sprek..........

Men jeg sender gode tanker, klemmer, energi og hva du måtte trenge for å komme på bena igjen.

Håper medisinene kan begynne å virke slik at du snart blir frisk, men det er godt at humøret er på plass når det er som det er:-/

GOD BEDRING!!!!

Skrevet

Siste oppdatering fra tonetroll er at de sliter med å sette veneflon på henne og hun er stukket og stukket av anestesileger stakkar. Forhåpentligvis så klarer de å sette det på henne igjen snarest så hun får nødvendig medisin.

Og snille broren hennes kommer med laptop m/innebygget nettverk så forhåpentligvis kan vi få henne innom her i helgen:-)

GOD BEDRING igjen kjære deg!!!!

Skrevet

Nei, huff det var ikke bra ! jeg visste ikke hun er syk, trenger heller ingen detaljer her, vil bare gi mange gode godbedring klemmer til Tonetrollet...

Skrevet

Hei, hei... Ja, snille bror har vært her med pc i dag ;-))))

Ellers har det ikke vært noen god uke... Ble egentlig dårlig mandag for snart to uker siden, sånn gryende influensasyk med dundrende hodepine og vondter i hele kroppen. Mot helgen begynte jeg å bli litt tungpustet og på lørdag begynte jeg å få smerter i brystet. Søndag måtte jeg til legevakt som konstaterte lungebetennelse og satte meg igang på antibiotika. Ble bare værre mandag og tirsdag, og ringte fastlegen min på tirsdag. Han la meg sporenstrks inn med mistanke om blodpropp i lungen eller mulig hjertesvikt. Her på Aker sykehus er jeg blitt undersøkt i alle ender. Fikk tilslutt konstatert preulitt (en hissig, gjenstridig og smertefull betennelse i lungesekken og lungestammen). I tillegg ble konstatert nyrebekkenbetennelse og en infeksjon i blodet (som var årsaken til at antibiotikaen ikke virket) Her ligger jeg på surstoff og intravenøs antibiotika.Det siste er et problem fordi mine blodårer er så tynne og ligger så dypt.. Det ble tidlig bestemt at man måtte be anestesisykepleiere om hjelp til å sette veniflon. Men så kommer det alltid en luring som tror han/hun skal klare det. Resultatet blir at jeg stikkes gul og blå overalt. Det ble til slutt bestemt at jeg skulle få operert inn et venekateter i halsen istedenfor, men da jeg ble trillet ned for operasjon nektet anestesilegen å utføre inngrepet pga stor risk for blodpropp. Jeg ble sendt opp til avdelingen igjen og veniflon skulle på nytt settes. Da kommer sykepleier fra helvete. Hun overkjører meg totalt, og min beskjed om at kun anestesisykepleiere skulle få stikke ble totalt overhørt. Hun mente seg å være bortimot verdeasmester i akkurat dette og stakk og bommet gang på gang. Da hun til slutt hadde brukt opp alle mulighetene på armene ville hun gå løs på beina. Da sa jeg så høyt og tydelig stopp at hun gjorde nettopp det. Jeg var fortvilet og begynte å gråte. Da kom hurpa inn og beordret meg til å slutte med det. Hun skulle bestille anestesisykepleier. Da denne kom syntes sykepleieren fra helvete plutselig at hun skulle være min eneste støtte her i livet. Hun kjelte og klappet på meg og begynte å massere de ømme kulene hun hadde forårsaket samtidig som hun blandet seg oppi hva anestesisykepleieren holdt på med. Til slutt sa jeg til henne at det ikke var meningen å fornerme noen men at jeg syntes det ble for mye styr hvorpå jeg ba henne om å gå. Da flyttet hun seg over il andre siden av sengen. Gå helt ut nærmest ropte jeg.Hun gjorde det men kom etter en stund tilbake og sørget da for at veniflonen som akkurat var i ferd med å skli inn ikke gjorde det men skvatt unna. Anestesisykepleieren undersøkte muligheter på beina også, men ville ikke stikke mer. Hun kulle hlle sende en kollega. Kollegaen kom opp og fikk det til på første forsøk. Den er litt kranglete, men jeg ber om at den sitter til jeg kan gå over på tabletter!

Situasjonen pt er at jeg er dødssliten, følelsene henger uttapå kroppen, og både røntgenbilder og crp viser at det ikke går så bra. Crp var på innskrivningstidspunktet på 276, nå er den på 461.Smertene døyves med petidinsprøyter, paralgin forte, voltaren og pinex forte. Selv ikke en sånn coctail tar smertene helt. Langt og surt innlegg fra meg, men tross alt så er jeg i bedre form enn da jeg kom!

Skrevet

Kjære kjære Tonetrollet, hva er det de gjør mot deg ??? Fikk skikkelig vondt av å høre hvordan du har blitt behandla,håper virkelig du slipper unna sykepleieren fra helvete for hele resten av oppholdet.

Jeg sender alle mine beste ønsker til deg, håper virkelig at veneflonen sitter der den skal.og at den ikke gjør vondt, eller tetter seg.

Over 460 var mye, håper du får hvilt deg og at antibiotikaen hjelper deg raskt.

Tenker på deg(fordi om jeg ikke kjenner deg fra real life)

Du må ha god bedring !!!

Hvil deg og bli frisk igjen .

Skrevet

Neimen kjære Tonetrollet!!! Du er virkelig i dårlig forfatning du!!! Oppi det hele så måtte du møte en av disse verdensmester-sykepleierne som har glemt hva empati er og hvordan man lytter til pasientene!!

Ønsker deg en rask bedring, og sender over ett lass med god-bedrings-klemmer!!!

Skrevet

Og idag føler du deg ennå litt bedre:-)

Det var en koselig sms å få en lørdags morgen:-)

Plutselig er du fin og rask igjen og kan hoppe tilbake til verdenen som farer forbi utenfor vinduet:-)

Inntil så skjer, hvile hvile hvile:-)

Fortsatt god bedring!

Egentlig så har jeg lyst til å gi deg en ordentlig klem veldig snart:-))

Skrevet

Veneflonen satt ikke! Hatt en stikke-dag i dag også. Anestesiavd kunne ikke ta meg imot pga kaos. Datakræsj på Ahus fikk visst følger på Aker.

Men i dag ble stikking gjennomført med min velsignelse og med meg bak kontrollspakene. Det ble vel ca 20 stikk i dag også, men nå håper jeg at den sitter. Det føles bedre ;-)))

I tillegg fikk jeg et kort men koselig besøk av Attpåklatten. Klem og englepresang som begge varmet!

Etterpå fikk jeg besøk av minstemann som jeg ikke har sett siden jeg ble lagt inn, og knapt uka før det også fordi jeg var så dårlig.

Og så fikk jeg besøk av to gode venner.

Nå er jeg sliten, men glad. Har så mye å være takknemlig for, tross alt. Og crp har gått ned til 430. Da er det vel ikke så lenge til den er under 10 (som den skal være)

Takk for hyggelige og støttende hilsener. Sykepleieren fra helvete har vært her i dag, og smisket og krøpet hele dagen samtidig som de andre har båret meg på gullstol hele dagen ;-) Tror det var flere som syntes det var ok at jeg sa fra, jeg

Skrevet

Kjære trollet.

Jeg visste ikke at du var syk. Håper at du snart føler deg i bedre form. Så koselig at du har fått besøk av attpåklatten.

Sender deg en sms imorgen. Så jeg ikke vekker deg nå.

God bedrings klem fra meg.

Skrevet

Neimenn Tonetroll da!!! Stakkars deg.Huffameg da.

Håper du kommer raskt til hektene igjen,og at den mæra av en fjomp aldri prøver seg slik igjen på noen.Er det noe man bør slippe når man er så syk så er det slike personer.

Å over 400 i crp??? Jeg som syntes mine 200 siste lungebetennelse var høyt..Ble helt satt ut jeg.Huff...

Nå håper jeg det snur slik at du kan komme hjem å bare finne kreftene igjen.Riktig god bedring og en god klem fra meg.

Skrevet

Håpte virkelig du skulle slippe flere stikk, men det gjorde du visst ikke.:0( .Håper virkelig det går bedre med deg nå, tenker på deg og sender deg en stor god bedrings klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...