Gå til innhold

Ny tråd: William, Andreas og Petter:)


HjelpesMEJ

Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Ble så lang den siste tråden, at her var det bare å mekke en ny.. Og siden det var bare vi 3, skrev jeg bare navnet på barna, men om flere vil melde seg på, er jo det bare hyggelig:)

 

Men, det var godt å høre at det gikk bra på julebordet skognymfen:) Føler det er rart å kalle deg det, hehe, men har nok ikke noe annet navn her:) Mulig å få det kanskje?

Men, nå fikk jeg vite at barnepassen var en suksess, men hva med julebordet? Stiftet du nye bekjentskaper?!? Håper iallefall det ble "glæding" over hele linja:) Må stappe inn noen trønderske ord og fraser innimellom for å live opp den ellers så stive teksten, hehe.

Julebordet her i gården gikk bra det og. Var jo litt styr rundt det, men Petter var hos mormor og morfar, og det gikk veldig bra. Ble ikke mye søvn på mormor, men det hadde jeg en mistanke om. Petter er fremdeles tett og slimete i halsen, så det bedret ikke oppgaven:) Han våknet i 12 tiden og sovnet ikke før rundt 3. Men, synes ikke det er så rart. For greit, mormor sto opp med Petter og gav ham medisin, og den forstår jeg. Men, så begynte hun å gi ham mat...hehe. Eller frukt da, men uansett. Var helt sikker på at Petter var sulten, hehe. Men men, det gikk greit alt i alt. Han er rolig da, så skrek ikke en eneste gang. Så forsto det som at han var grei å passe.

Ellers da så var julegallaen (julebordet) moro. Kurt leverte opp til forventningene, og Raske Menn var moro:) Gøy å pynte seg, selv om det ble gjort i superfart...Mormor bor ca en halvtimes kjøring unna, og jeg la ham til siste dupp. Sov selfølgeli da leeeenge, så satt å ventet på at han skulle våkne, men måtte bare dra...Den svei litt i mammahjertet, men gikk nok bra for Petter. Julegallaen startet kl 17, så var tidlig nok:)

 

Ellers da så var jeg til legen igjen med Petter i går. Ingen forhøyet crp, men rød i halsen og lyder i brystkassen... Så fikk slimløsende dråper. (ikke hostesaft). Har jo slimløsende fra før, men annen type. Så håper dette funker...Hoster opp slimet da, men huff...

I morgen er det den sjette uka med hoste...Nok nå...

Spist lite i det siste, og kaster jo opp mye av det han spiser...Bra han har noen kilo å ta av:)

Men lite som minner om en god natts søvn nå ja... Får jo mer pupp og, pga at han spiser lite, og har fått tenner!!!!!! AU! Biter mamman, og mamman hyler AU:)

 

Ellers så har han lært seg et nytt triks, hehe. Ikke noe motorisk nei, gud forby:)

Men, leker indianer:) Når jeg klapper ham på munnen ja:)

Tror virkelig han får bruk for dette trikset i fremtiden, hehe.

 

Hvordam er det med William og Andreas?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke dumt du:)

 

Joda, det kan du få..Litt greit å ha et nick å "skjule seg" bak avogtil, men svarte heller, hva gjør det om dere vet det ;) Jeg heter Viveke :) Og ja, det er ikke tastefeil, skal være t V'er og ikke B.. ;)

Dere da?

 

Julebordet var hyggelig det, litt annet enn jeg er vant med fra Forsvaret, men absolutt bra! To bedrifter som har fusjonert så hadde julebordet sammen... Med Dan Børge Akerø og den store "firmafesten"..Hahaha! Kanskje ikke verdens beste underholdning, men greit nok :) Og band som spillte bra dansemusikk sånn at vi fikk skrapt rust av swingferdighetene hehe.. ikke noe vakkert syn, men vi hadde det gøy!;) Ang nye bekjentskaper så jada, men ikke noe som kan være jobbrelatert( de var såpass i farta at såg liksom ikke vitsen med det, hehe)..Dama til en kollega av mannen min var kjempetrivelig, fant ut at vi har mye felles intr, så det var kjempekos:) Men kan ikke for mitt bare liv huske navnet hennes!! Er totalt håpløs med navn..

 

Å dere hadde jo kjempebra underholdning, digger Raske menn, de er hysterisk morsomme :)) Vurderer å kjøpe den DVDèn..

 

Huff, er han enn syk stakkar? På tide å bli kvitt de basseluskene nå syns jeg..Både for hans og deres del! Ikke noe morsomt når det er sånn nei.. Har han fått flere tenner nå nylig? Hvor mange har han nå? Og biting i puppen her og..Skikkelig AU! Trenger ikke bite for at det skal være ubehagelig heller, nok at jeg kjenner fortennene gnisse/gni mot puppen når han spiser..grøss.. Og enda er de ikke helt ute! Går nok mot slutten for sånn luksus jah...

 

Er vel ikke så greit være Mormor og være heeelt sikker på at gullungen er sulten på natta! :)

Tror vi skal skrive "oppskrift" når svigers skal passe Andreas 1 døgn når vi skal på et annet julebord, hehe.. Er sånn passe skeptisk til om de kan komme til å "ødelegge" nattrutinene feks, som vi har jobbet så hardt for..

 

Hahahaha må le av indianeren din :))) Kjempemorsomt! Prøver å lære Andreas å spille på slurva jeg da,( han lage lyd og jeg spille) men går dårlig, hihi. Kanskje enklere med indianer først? Hmm må prøves;)

 

..og for å riktig gni det inn at dere får lite nattesøvn så sover Andreas hele natta.. Oh joy!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover hele natta ja...nt nt nt...(smattelyd you know:)...Ja, men det unner jeg dere:) Håper på at soverhelenatta kommer hit og etterhvert:)

Ellers da, så slo jeg opp latterdøra på den førsten der, ang navnet:) Er kanskje ikke første gangen du må forklare? Hehe...Moro!

Jeg heter bare sånn enkelt og greit (og ikke akkurat vært på navnetoppen siden sent sytti, tidlig åtti), Bente!

 

Ang oppskrift og barnepass, je je...Det trenger ikke funke, hehe. Mamman min leker at hun hører på hva jeg har å si, for i sitt stille sinn tenker hun: Je je, nå er han her, nå bestemmer jeg:)

Ikka neg altsa, hiver ikke i ham søtsaker og greier og greier, men hun er ikke meg. Så kan umulig gjøre det likt. Og på den måten tror jeg, at det som skjer en natt hos foreldre og svigerforeldre, ikke ødelegger rutiner..For det blir gjort på deres måte, og barna glemmer ikke så fort rutinene med mamma og pappa. Men, sånn ca leggetid ol, det er det greit å opplyse om.

Men da jeg leverte Kristoffer til mamma for 9 år siden, med lange taler om hva han skulle ha på fra innerst til ytterst om han skulle ut, når han lå i vogna og etc..hehe, det gikk rett igjennom hos den nybakte mormor:) Skjønner det mer nå og er glad for at hun var såpass trygg på å passe barnebarnet. Og hun sa det ikke før nå nylig hva hun da tenkte, men hadde sikkert ikke taklet det like bra om hun hadde sagt det da, hehe.

Det trygge med sånne barnepassere, er at de er omtrent like glade i ungen som du, DET finner jeg stor trygghet i:)

 

Ellers da, ingen nye tenner, bare lært å bruke dem han har (2)...Dvs, han spiser fremdeles ikke annet en grøt og middagsmat 6 mnder....

Prøvde nå nylig med oppbløtnet brødsmuuuuuule med pittelitt leverpostei... Men, det var det bare å glemme. Han gjør tyggeøvelser, og er veldig gira på å spise det samme som mor, men han har ikke sjangs! Kaster opp så det står ut av munnen på ham.. Huff...

Litt småfortvilt, men kjære meg... det blir nok. Men det er ikke tennenes skyld at han ikke klarer å svelge, det er bare det at han ikke klarer det ennå. Treg...der og:)

Ja, ja..

 

Og han spiller på slurva og ja.....Alt ble da han skjønte at han måtte bidra me lyden selv:) Har gjort det selv en periode, når han spiser, så tygger han på en finger. Og da har det hent at han har spilt på slurva med finger i munnen, hehe. Om du skjønner..

Skal legge til at han takker for mat, der han gir handa i takk. Og klasker high five, hehe.

Har og begynt å riste på hodet, hehe. Og den nye medisinen han fikk i går, smaker nok fysj og føy, for da rister hele kroppen i avsky, rister på hodet og gjør grimaser. Og når vi da ler, skal jeg love deg at han legger på et ekstra par runder, og smiler stort:) Og da gjør han det når han får hostesaft og, enna den liker han:) Moro:)Lager uvaner her, men hehe, kan ikke no for det:) Er så søt:)

 

Har du en "amme-slutt-plan"?

 

Bente

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bente :)

Tja.... jooo.. har vel måttet forklare det et par-tre TUSEN ganger!! ;) Syns det var plagsomt da jeg var lita, men nå er jeg glad for navnet mitt:)

 

Syns Petter er kjempeflink jeg! Her er ikke high five, klapping eller noe sånt.. men han spiser det meste da, veldig glad i brødskive med forskjellig pålegg..leverpostei, brunost,bacon/skinkeost, prim og kaviar.. En peroide var han kjempeflink å spise selv, men nå er han kommet til den fasen med å plukke sund og undersøke maten..søøøøl!! Skulle hatt en liten firbent sak som støvsugde gulvet for smuler;))

Joo foresten, han rister på hodet;) Veeeldig festlig når vi skal putte brødskivebit i munnen hans, hehe:) Pålegg fra øre til øre.. kan jo ikke annet enn å le av han, og da gjør han det mer. Veldig artig om vi og rister på hodet ;)

 

Ang barnepass så har du nok helt rett.:)Men med å levere en "bruksanvisning" har liksom jeg alt på det tørre og kan slappe av. Da VET de hvordan vi gjør det, og jeg kan bare leve i min lille bobble og tro at de gjør det på samme vis sånn at alt går bra og jeg kan slappe av, hehe;) Desuten ser de han så sjelden(ikke siden i sommer) og har aldri passet han før så..hvem vet?;)

 

Ingen ammesluttplan..Det har liksom bare blitt mindre og mindre. Ammer han 3 ganger for dag nå. Han syns fremdeles det er veldig kos, men er avhengig av et sted der det skjer minimalt rundt han, for ellers har han ikke tid! Kan jo ikke gå glipp av noe;) Hvor ofte pupper du Petter nå?

 

Viveke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bente :)

Tja.... jooo.. har vel måttet forklare det et par-tre TUSEN ganger!! ;) Syns det var plagsomt da jeg var lita, men nå er jeg glad for navnet mitt:)

 

Syns Petter er kjempeflink jeg! Her er ikke high five, klapping eller noe sånt.. men han spiser det meste da, veldig glad i brødskive med forskjellig pålegg..leverpostei, brunost,bacon/skinkeost, prim og kaviar.. En peroide var han kjempeflink å spise selv, men nå er han kommet til den fasen med å plukke sund og undersøke maten..søøøøl!! Skulle hatt en liten firbent sak som støvsugde gulvet for smuler;))

Joo foresten, han rister på hodet;) Veeeldig festlig når vi skal putte brødskivebit i munnen hans, hehe:) Pålegg fra øre til øre.. kan jo ikke annet enn å le av han, og da gjør han det mer. Veldig artig om vi og rister på hodet ;)

 

Ang barnepass så har du nok helt rett.:)Men med å levere en "bruksanvisning" har liksom jeg alt på det tørre og kan slappe av. Da VET de hvordan vi gjør det, og jeg kan bare leve i min lille bobble og tro at de gjør det på samme vis sånn at alt går bra og jeg kan slappe av, hehe;) Desuten ser de han så sjelden(ikke siden i sommer) og har aldri passet han før så..hvem vet?;)

 

Ingen ammesluttplan..Det har liksom bare blitt mindre og mindre. Ammer han 3 ganger for dag nå. Han syns fremdeles det er veldig kos, men er avhengig av et sted der det skjer minimalt rundt han, for ellers har han ikke tid! Kan jo ikke gå glipp av noe;) Hvor ofte pupper du Petter nå?

 

Viveke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajaja ser det ble postet to ganger, men pc'en gikk helt i stå da jeg skulle lagre det, så postet det på nytt da jeg ikke var sikker på om det ble registrert første gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hadde det plutselig skjedd mye etter en stille periode:p

men er enig i at den begynte å bli litt lang den andre tråden:)

Jeg heter forresten Helene.

 

William kan ikke spille på slurva enda han, har prøvd men han er ikke helt villig:p Takker maten da! Har lært han å klappe når han har spist, mens jeg sier "takke takke maten":) Er noe moren min har gjort med oss å søsteren min med sine å nå er sønnen til søsteren min den eneste som takker maten når han har spist i barnehagen:) Sitter der å klapper for seg selv:)

Også rister han på hodet da, så hvis jeg sier nei, nei, nei så rister han på hodet! Begynte med at jeg spurte om han kunne si det mens jeg ristet på hodet så han tok etter:) Men nå "sier" han nei til alt da:p Om jeg spør om han vil ha mer mat så rister han på hodet, om jeg spør om han er fineste gutten i værden så rister han på hodet;) Har ikke helt skjønt hva det er enda;)

 

Ellers så ble vårt julebord flyttet til 13.des, dvs samme helg som pappan har julebord så da må vi også ha barnevakt! Kjenner jeg gruer meg! Blir jo første gang borte fra lille min:/

Begynte jo å stresse litt da, måtte jo begynne med nattavvenning, men siden han sov i samme seng som meg så måtte jeg jo først få han i egen seng! Trodde aldri det skulle gå før julebordet, men nå har han sovet i egen seng i en uke å sovet hele natten uten mat i 3 netter:D Er så stolt av han! Sutret litt første kveld i egen seng, men det var alt å jeg forventet MYE skriking:) Sove hele natten uten mat skjedde litt uten at jeg egentlig skjønte det selv.. Var ikke helt menigen å avvenne han så med en gang etter at han var kommet i egen seng for å si det sånn!

Men så var det en natt at han begynte å sutre litt å da tenkte jeg at litt sutring har han godt av, å han sovnet etter kort tid. Han småsutret litt 3 ganger den natten men sovnet like fort igjen! Andre natten småsutret han 1 gang å natt til idag sov han 13 timer i strekk uten mat! Skjønte ingenting når jeg våknet jeg å trodde klokken på tlfn gikk feil:p men neida, han hadde bare vært kjempeflink:D Men jeg kan love dere at han var sulten etter 13 timer ja!! Lå i sengen å spiste en halvtime før vi sto opp å spiste grøt:)

 

Men har dere funnet ut om det er noe spesielt med Petter?om han kanskje har fått bronkitt eller noe? Det er jo ikke normalt med sånn hoste i 6uker!! Stakkars lille!!

Min hoster også, så om ikke hosten hans blir bedre de nærmeste dagene så tar jeg han med til legen! Kan høres ut som at den er litt bedre da, så jeg håper han blir helt kvitt den! Huff, syns synd på han! Rakk ikke å bli ferdig med øyedråpene mot øyekataren før han fikk feber å hoste! Så vi måtte jo nesten krangle med han fler gang for dagen! Han ville IKKE dryppe øynene så der var det en kamp for det måtte gjøres 6-8 ganger om dagen, han hater å ta tempen å få paracet men det måtte han jo noen ganger når han hadde feber å i tillegg måtte vi krangle med nesedråper før han skulle legge seg så han slapp å være helt pottetett!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viveke & Helene:)

 

Moro med navn, hehe:) (huff,skal virkelig ikke mye til for å glede meg, hehe)

 

Ang ammingen, så sliter jeg litt der. For pga at Petter sliter med forkjølelse, og til tider spiser lite, må jeg øke melkeproduksjonen... Og, for å bli mett, må jeg amme på natten...Var til legen ja på fredag, og da var han sår i halsen. Men ikke halsbetennelese, og nå i de siste dagene har han spist bedre, så i natt var det på'an igjen...

Våknet halv 4...skrek og skrek og skrek... sovna kl 5....

Da var mine øyne kulerunde og jeg var lyyyys våken..:) Men, sov til kl halv 9 da. Så da får det være min egen skyld at jeg ikke la meg før over 12..

Men men.. Spent på natten... Logger meg nok på i natt og skriver noen linjer:)

Ellers da, så biter han vel mye... Huff... Så har bynt å lure litt på om jeg kanskje bare ska snart slutte å amme... Men vet ikke helt. Kan jo ikke drikke melk før han er 1 år, og mme er det bare å glemme, det drikker han ikke. Men, er jo mme i grøten, så får sikkert dosen sin der?! Litt usikker på det.

Formeninger?

En ting jeg lurer på..er dere ute med guttene og leker?

Petter er bare våken ca 2 timer så må han sove igjen. Så skal han jo spise.. og så handler vi... og gjør ting...

Rekker liksom ikke over det. Så er været ødeleggende...

Og han er jo så liten...

Hvordan løser dere dette?

 

Har tatt i bruk ny vogn i dag...spent på om det blir suksess:)

 

Klæm Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt det der med om de får nok mme i grøten så der skal jeg ikke si noe.. Jeg tenker at jeg må fortsette ammingen til william blir flinkere å drikke! Eneste han tar i flaska er saft! Vann vil han ikke ha uansett hvor mye vi prøver å mme er det bare å glemme!! Virkelig hater det!!

 

Skulle gjerne vært ute å lekt med han å vent han til snøen så han ikke er redd den mer;) Men det er som du sier, er så mye annet! å her oppe er det veldig kaldt å den lille perioden det er lyst så er William vanligvis trøtt å sur å da er det ikke noen ide å gå ut å leke!!

Har brukt å trille en del tur med han, men har daffet litt av i det siste siden det ikke frister å gå ut når det snør, blåser å er kjempekaldt!! Må vel bli litt flinkere der tenker jeg, å utnytte muligheten når der er litt mildt ute sånn at han får litt frisk luft:)

 

Hvilken vogn er det dere har da? Vi har Graco trekko å William stortrives i den:D Var da vi kjøpte den at han begynte å like å trille tur:)

 

Lykke til i natt da Bente:)

Her håper jeg at det går bra i natt også! Dette blir 5 natten uten mat om det går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, E jentene vi..Bente, Helene, Viveke... :) Jada, lett å underholde jeg og!

Hadde ei skrikenatt natt til i går, enda ei tann som skal gjennom. Men i natt var det som normalt heldigvis :)

 

Ang ammeslutt og mme..vet ikke helt jeg heller...Til frokost gir jeg grøt som blandes med mme, og til middag grøt med mme pulver i som da blandes med vann. Er og usikker på om han får nok melk siden vi pupper så lite.. Ellers får han vann til måltidene, drikker som en helt! Men han må få fra glass ellers får vi ikke i han nok væske. Har prøvd med både flaske og tutekopp, men det nytter ikke. Ikke at det gjør noe at han lærer seg å drikke fra glass da:)

 

Vi prøver å få vært ute i snøen, men er langt ifra hver dag vi rekker det! Ikke hver dag vi triller tur heller. Vet ikke helt om han trives i vogna, ser bestandig skikkelig mutt ut, og helt stille..hmm

Lurer også på hvilken vogn du har kjøpt..?

 

Ang snøen så er det et element han ikke er helt fortrolig med :) For det første så er han ikke spesielt mobil med dressen og masse klær på, så er litt vanskelig å bruke hendene, de møtes liksom ikke,hehe:)

Har fått spist litt snø, og fått nærkontakt med snø i fjeset da han lener seg litt for langt frem sånn at han tipper og går på nesa i snøen! Det var vistnok ikke særlig populært..;)

Har foresten kjøpt akebrett! Men får ikke innviet det før til jul da det er nordpå. Gleder meg:) Og håper selvfølgelig det blir suksess;)

 

I går hadde vi besøk av elgen! Stod med postkassestativet og mummset på noen greiner. Spankulerte bedagelig avgårde da vi rolig kjørte litt nærmere..:) Litt morsomt da! Og vi frem med fotoapparat og mobiler for å ta bilder og filme fra bilen, hahaha =D Som om man ikke har sett elgen før liksom.. Hadde egentlig tenkt å trille oss en liten tur, men droppet den idèen.. man vet liksom aldri humøret på de der!

 

Nå har jula inntatt huset:) Vasket og pyntet i går, så nå er det kjempetrivelig her. Vi setter jo nesa nordover den 10'ende, men må ha jul hjemme og:) Skal lage karameller i kveld, og pepperkaker og pepperkakehus før vi drar. Det er så kooooselig:))

 

klem Viveke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foresten nettop lagt ut noen bilder av Andreas på profilen om dere vil se rakkerungen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi hvordan legger jeg inn bilder??? Skal svare sånn kjapt her nå, så se på bildene, gud jeg gleder meg! Unnskyld overstrømmelsen, men skulle ikke mere til i dag for å gjøre meg ivrig. I går kveld gikk jeg meg nemlig på en runde med farrang...Toveis, æsj æsj æsj! Forferdelig vondt mens det står på, men bedre nå...Fått drukket litt og spist tomatsuppe. Hater å være såååå tørst å ikke få til å drikke. Alt kom jo bare opp igjen...9 mnd siden jeg hadde farrang sist..hehe, hadde det da jeg fødte Petter.

Så er litt slapp, men føler virkelig for å skrive her.

Ang det med vogna til Petter, så er det en litt spesiell historie... Kjøpte først TFK sin vogn, superliten fancy sak, som jeg mente var best til mitt bruk... Hadde det bare ikke vært for at Petter var av en annen oppfattning...Hehe, sant! Han nekta å ligge i den.... Høres megateit ut, men sånn var det. Uansett, så da kjøpte jeg en brukt emmaljunga duo edge. Hadde prøvd den så viste at det var en vinner for lille Petter:) Lys og trivelig vogn mot TFK som er liten og mørk...Uansett, tok nå frem igjen sportsdelen på TFK vogna... Men han liker den ikke... Trilla i går, da gikk det greit, men ikke å tro at jeg kan legge han der og sette ham ut for å sove...NIIIIKS!! Så i dag måtte emmaljungan til pers igjen...Den synger på siste verset, så...

Ja,ja...Ang natten ol, så har jeg tatt et valg, og det er at jeg orker ikke stresse mer med natteavvenning...For å være våken opptil 2 timer, mot å la han få pupp, så sovner han...Nei, enkelt valg. Men, når han blir frisk (er på det samme, kaster opp slim og hoster), så skal vi få gjort noe med det. Fikk en åpenbaring, der jeg fant ut at hvorfor i huleste skal jeg stresse sånn, det er jo ikke noe problem for meg. Syns det er værre å ta avenning tusen ganger...

Ja, ja..

Ang mme og melk, så fikk søstra mi beskjed om å gi gutten sin grøt til han kunne drikke melk. Hun sluttet å amme da han var ca 6 mnd, han ville ikke ha mere pupp da... Så da skulle han vist få nok melk,gjennom grøten. Petter drikker vann av glass han og. Gjort siden han startet med vann. Og drikker selv av glasset, under oppsyn:) Som jeg ler av han da, hhhaha. Såååå moro å slå de to tennene mot glasset og lage lyd..Ja ja:)

 

Nei, dette ble nok for meg, må finne liggestillingen i sofa'n:)

 

En ting bare...Nå er jeg litt sær, og legger ikke ut bilder på facebook ol, for alt for mange historier der bildene kan bli misbrukt av forskjellige mennesker med dårlige hensikter.. Men, bildene som blir lagt ut på dib, er det det samme med de? Er de ute på nettet, eller kan de ikke misbrukes???

 

Så da damer, ha en hyggelig aften:)

Har veldig lyst til å se bilder av nurkene, hehe!!

 

Klæm Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og farrang er omgangssyke? Aldri hørt det uttrykket før, hehe. Er kanskje trønder-uttrykket for det? Pleier heldigvis å styre unna sånt..*banker frenetisk i bordet!* Så god bedring til deg!! Fæle greier det der..

 

Oi! Holder Petter glasset selv?? Må si jeg blir mer og mer imponert over den gutten din altså! :)

 

Andreas har funnet ut at det er veldig stas å putte ting inn i mamma's munn.. Sånn som tannbørsten feks :) Så når vi er ferdige med hans tannpuss er det jeg som skal til pers, haha :) Er vel ikke veldig hygienisk, men ganske morsomt:) Skyller godt etterpå.

 

Da tror jeg vi har samme vogn? Edge duo kombi.. Kjøpte den brukt av et vennepar, men tror nok den skiftes ut til nestemann. Har vært litt for mange ganger på flytur med hard håndtering.. :S

 

Jeg har bilder på facebook. Er klar over div historier, men regner med det går bra. Men skjønner jo deg som ikke vil legge ut bilder og..De er tross alt det kjæreste vi har :)

 

En god "god-bedringsklem" fra meg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehhm.. et lite spørsmål bare.. Hvor ofte bæsjer gutta deres?? Her er det mellom 3-4 bæsjbleier HVER DAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det Bente? Blitt frisk? Hvis ikke må du ha god bedring:)

 

Også var jeg å så på bildene av Andreas! En så kjempenydelig gutt du har!!

Får ikke lagt ut nye bilder av William jeg, kameraet er tom for strøm å selvfølgelig har jeg klart å rote bort laddern! Må komme meg på butikken å få kjøpt en ny tror jeg! Har bare nyfødt bilder og opp til 3mndr på pcn:/

Ang det med bilder som du skrev Bente så leste jeg en eller annen plass her inne på dib at man ikke skal legge ut bilder av barna når de er nakne, fordi det desverre kan bli misbrukt!

 

hmm, min kan ikke holde glasset selv om han drikker av glass, nekter å holde selv om han drikker av flaske, å skal ikke pusse mamma sine tenner.. Eneste han gjør er å åle rundt omkring, å når han ser meg så begynner han å sutre, setter fart mot meg å roper "mamma" mens han sutrer!!

Han har blitt kjempe mammadalt! om jeg går forbi han for å gå på do eller noe så begynner han å skrike for at jeg går forbi istedenfor å ta han opp! Er litt slitsomt..Blir kjempesint om jeg gir han til pappan å roer seg ikke før han får sitte på fanget mitt igjen!Såvidt jeg får lagd meg noe mat tilogmed!

Moren min tror det er fordi han ikke liker at jeg er borte (når jeg er på jobb) å at han vil ha meg mest mulig når jeg er hjemme! Er mulig det egentlig for det er jo jeg som har vært mest med han siden han ble født! Men nå er jo ikke jeg noe lenge på jobb om gangen heller da..

Men , men det går seg til å det er jo kjempekoselig å vite at han er glad i meg:D Han er jo mamma sin lille yndling:)

 

Også bæsjer han 1 til 2 ganger om dagen! har gjort det i over en mnd nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Helene :)

 

Takk skal du ha:)

 

Det går enda bra på natta hos dere? Det gikk jo kjempebra selv om plutselig alt måtte skje på en gang:) De er så flinke atte!

Her gikk det og over all forventning, hadde regnet med raserianfall fordi det ikke ble pupp, men gikk helt fint :)

 

Har begynt å bli mammadalt her og..sukk.. men det er vel ofte en fase spesielt i den alderen her? Ikke helt sikker, men tror jeg har hørt noe sånt. Går seg nok til det òg.

 

Andreas har endelig begynt å skjønne at det går an å komme seg forover, hehe :) Ikke lange biten det er snakk om, men det kommer seg! Tester vel teknikk tenker jeg...Spesielt motivert når han har muligheten til å få tak i ledninger og andre "nei" saker... :) Skal William bort og fingre på alt mulig? Utrolig langfingret altså!

Så flink William er! Her er det vel bare mamma ord mer tilfeldig. Sånn midt inni en masse annet babbel;) Sånn som akkurat nå feks.. akkurat våknet og ligger i senga og leker med bamsen sin.. : mamma-ma-mamma- dadadad-(hyl)-nananana(hyyyl)....Frøøøøse.....:))

Tror han liker å høre seg selv lage masse lyd, hihi :)

 

Ha en fin dag da jenter! Og god bedring Bente om du ennå er syk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går enda bra på natten:) Proteseterte litt inatt da, så da måtte vi ta han opp å trøste før vi la han ned å skrudde på musikken hans:) Så ble det stille!!

Syns det gikk overaskende bra! Slapp å ha tre netter med skriking for å nattavvenne:D Fint at det gikk så bra hos dere også da:) De er flinke, å de overasker stadig:)

Var faktisk ute på lørdag for første gang siden fødselen:)) Det var gøy! Fikk pynta meg å kommet meg ut blant folk!Det var deilig, men tenkte selvfølgelig hele tiden på om gutten min hadde det bra..! Også tålte jeg ingenting da, så det blir nok ikke så mye å drikke på meg neste helg på julebordet:p

 

Så din har også blitt mammadalt ja..Er slitsomt:/ Vet ikke om det er en fase jeg, men det kan jo kanskje virke sånn? Det går seg nok til ja, men off det er slitsomt mens det står på..

 

Så gøy at Andreas har begynt å komme seg fremover da:D Syns det er så deilig at han kan ligge litt alene på gulvet uten å skrike hele tiden, noe han ikke kunne når han ikke kom seg fremover!

William skal bort å fingre på alt ja!! Å når jeg nei, så snur han seg å ser på meg å begynner å le;) Skjønner ikke helt hva nei betyr enda han;) Så her får ikke blomster være i fred, river ned dvd'er osv.. Også har han allerede ødelagt en lampe:/

Det er nok gøy å lage masse lyder ja:) William lager masse lyder han å, å enda mer når han ser at vi begynner å le:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Nå er jeg endelig tilbake, hehe...Forsøkte meg på å skrive tidligere her,men ble avbrutt. Uansett, leste det siste dere skrev en gang til, så det var jo greit å friske opp. En ting er sikkert, at den største forskjellen på deres gutter å min, er at deres er nysgjerrige og ivrige på å komme seg rundt omkring. Det er ikke Petter! Hah, han kan ligge på ryggen på gulvet, snu seg om på magen og ligge der litt... kose litt med matta innimellom om han ligger på den, og der ligger han i en times tid. Hehe, han er fornøyd da, men sutrer skjelden og skriker heller ikke stort. Veldig rolig og behagelig, og det har han ikke fra mor:) Haha. I går hadde vi besøk av en venninne av Petter, født en dag etter ham. Hun reiste seg opp og krøp rundt... Mens Petter satt i recliner'n sin (miniutgave med innbygd fotskammel) og så drømmehagen...Hahaha, som vi lo. Fikk melding fra foreldrene sent i gårkveld, om at de lå i senga og tenkte på Petter og recliner'n og klarte ikke la vær og le.

Ja ja, alt blir vel... Men må vel bare sette pris på tiden der han er rolig, for hun jenta var overalt:) Fingrene i kaka på bordet og borti alt som het ledninger, moro:)

Ellers da så har jeg som sagt bare tatt det med ro med natteamming og sånt til Petter, og i natt bar det frukter. Han har i det siste sovet lenger og lenger før han våknet, så i mårest våknet han halv 7 (la seg kl 19), og fikk pupp i senga sammen med mor. Sovnet igjen, og sover ennå... kl er halv 9... Syntes jeg hørte han isted her nå, hostelyder fra rommet...

Da er det trist å måtte stå opp før 7 selv, hehe, men men...De andre kidsa skal på skolen:)

Og ang det å drikke selv av glass, så har han kun gjort det et par ganger, vil lissom ikke. Om jeg ikke holder, så bøyer han fram hodet, og prøver "no hands", hehe.

Ellers da så gleder vi oss veldig til jul, iallefall jeg;)

Og var treg med julekortene, men fikk korrektur på dem i går, og ble VELDIG fornøyd:) gleder meg til å gi dem ut:)

 

Ang bajsingen, så var ikke Petter så god på det før, men alt har blitt så mye bedre, men det er nok en gang pr dag ca nå... Da han var mindre kunne det gå både 10 og 11 dager imellom, og det er ikke å annbefale.

Sliter litt innimellom, men da legger jeg han på badegulvet uten bleie, da blir alt enklere. Har og satt han på do, så han har bajset i do et par tre ganger:)

Ang det med mammadalt, så er Petter mammadalt, men ikke sånn at han ikke vil til andre. Neida, sosial kar, så strekker hender mot de fleste:) Men, mamma er nok best å ha i spesielle tilfeller, når han nettopp har våknet ol. Men det kan godt være at det er noe som kommer i denne alderen, det er jeg ikke sikker på. Men, du merker det nok sikkert ekstra godt Helene, siden du jobber og er borte litt. Han blir sikkert litt fornærmet, hehe. Mamman hans, tross alt..Vil nok ikke dele deg:)

Nei, da må jeg avslutte, Petter må få mat og hoppe ut av nattposen:)

 

Hvordan ligger dere ann i julestria da?

 

Håper både dere og gutta er friske. Og farrang er omgangssyke ja:) Mista noen kilo der før jul, haha, men tar det nok igjen i jula:)

 

Klem Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du er som har en så tålmodig gutt!! William har ALDRI klart å ligge en time på gulvet alene..Kanskje mer tre minutter:/ Men petter kommer seg nok snart avgårde, men han har det vel ikke så travelt å trives på teppet sitt:D

Skvatt litt igår når jeg våknet, da sto william i senga si å ropte på meg!! Sto der idag tidlig å, men ellers på dagen er han aldri i nærheten av å komme seg opp, så det er vel bare det at det er så lett å dra seg opp etter sprinklene på sengen:) Han har blitt en racer på ålinga da!! Så han er overalt hele tiden!Drar i ledninger, lukker opp skuffer på kjøkkenet, drar i mamma sine blomster som står på gulvet..kunne holdt på leeenge med å ramse opp alt han gjør:/ Også har han ødelagt en lampe jeg har på et bord siden han fikk tak i ledningen..Ble ikke så glad da nei.. Så han kan man ikke levne alene i ett halvt sekund engang lengere:)

 

Petter er jo kjempeflink til å sove da:) Så da slapp kanskje du og nattavvenning? Her sover William enda hele natten så imorgen skal jeg på julebord! Gruer meg! Har hatt barnevakt to ganger tidligere, men da var jeg bare hos legen å frisøren å nå blir det liksom drikking:/ Ikke det at jeg tåler så mye da men..

 

Hvordan går det med Petter å hosten? Har han blitt bedre?

Nå har William hostet lenge! Mellom to og tre uker så igår var vi hos legen for den hostesaften hans har ikke hjulpet så mye.

Å beskjeden vi fikk der likte jeg ikke i det hele tatt! Legen lyttet på han å fant ut at det pep fra lungene hans når han pustet, altså astmasymptomer:( Fikk ventolin (astmamedisin) å skal ta det en uke også skal vi tilbake til kontroll for legen sa at med de små så kan de ofte få astma å bronkitt symtomer når de er syk! Så jeg krysser fingrene!! Er jo kjempemasse astma og allergi i familien min så han er langt fra den eneste som har det om han har det, men jeg håper så inderlig han slipper:((

 

Sånn ang julestria så er jeg nesten ferdig:) Har pyntet ferdig å har bare tre gaver igjen:) Vet ikke helt om jeg skal bake noe for vi blir å være hos familien min, men er jo mulig jeg får lyst:) Elsker å bake å lage mat:)

Du i rute Bente?

 

Klem Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai ai, astma håper vi han slipper ja... Huff, det hørtes ikke bra ut. Men får håpe han piper for at han erforkjøla nå og at det slipper etterhvert. Har du merka noen forskjell på ham etter at du begynte med ventolin? En annen ting, er at både astma og atopisk eksem og sånt opptrer ofte på små barn, men at det vokser det ofte av seg. Klart en faktor som spiller inn at det er mye astma i familien...Men, det er håp i hengende snøre, om han nå skulle få det. Hadde selv annstrengesesastma da jeg var yngre, men vaks det av meg. Er litt sånn luftveisgreier i familien min og. Jeg røyka tidligere, og selv om ingen tåler røyk, haha det er jo fali lissom, så tåler jeg det IKKE!! Jeg, hadde lungebetennelse og bihulebetennelse samtidi, 3 ganger på et år. Den 4 gangen jeg fikk det ble jeg sendt på sykehus til røntgen, og fant da ut at kols IKKE kledde meg, hehe, så da stumpa jeg røyken! Og det var nok lurt. Men, Kristoffer har vært veldig plaget med lungebetennelse, ørebetennels og halsbetennelse... Ble bedre da han tok mandlene, men er ofte forkjølet. Så når da Petter i en alder av 8 mnd allerede har hatt ørebetennelse og halsbetennelse får jeg litt smånerver kjenner jeg. Er ikke intressert i å få enda en unge som lever på antibiotika.. Kristoffer sliter med magen sin i dag pga all antibiotikaen, så sier det bare, gi dem biola eller noe lignende etter endt kur. Svineri...

Har du noen form for astma eller er det andre i familien?

 

Ellers så grugleder jeg meg til Petter ska farte rund som William, haha. Ser det ikke helt for meg.. Petter har jo en sånn spilledåsesak hengende over senga, står at den skal fjernes når ungen er 5 mnd, men hehe ingen fare. Petter rører seg ikke:)

Har nok ikke tenkt at han skal farte så veldig mye i senga heller, lett at de driver med fark når de egentlig skal sove, haha. Men moro når de først begynner da, kan tenke meg det var litt av et syn som møtte deg da du kom inn til William da han sto i senga. Haha, kan tenke meg han var fornøyd selv:)

Men Petter ligger i pose, og om han driver med gymnastikk i senga er det nok en fare for at han blir festet til senga, så bevegeliheten reduseres litt... Men det vil tiden vise. Har aldri prøvd det før, men har hørt at foreldre har hatt gode resultater med festing av veeeeldig urolige unger:)

Det finnes jo de som har løpestreng på ungene når de er ute og leker, hehe. Men det er nok de helt ekstreme:) Blir en del morsomme historier:)

 

Ellers da, så må jeg si du er flink!! Er ikke på langt nær ferdig:) Men, jeg stresser ikke..Ikke ennå...Hehe, men jeg kommer nok til å gjøre det. Har lagt planer for hver eneste dag neste uke, hehe, så vet ikke helt hvordan jeg ska få gjort unna ting til jul, men det ordner seg som regel:) Viktig å kose seg litt og treffe folk og:)

Men er ikke helt som deg, for jeg elsker ikke å lage mat og bake...hehe.Toro er min beste venn, trallalalala:)

Samboeren som er kokken her i huset. Han like å lage mat, så da passer jo det bra:)

 

Petter sitter ved siden av meg nå og spiser opp regningene..ja ja, like greit, hehe. Kan ikke få mere papirbaserte ting å leke med....for bløtner jo opp, er jo farlig. Huff a mej!

 

Petter er bedre med hosten forresten. Ikke helt bra, men det blir vel.

Krysser fingrene for at William blir bedre nå, sånn at han er fit for fight til julen kommer:)

 

Klæm Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke jeg har merket noe etter at han begynte på ventolin egentlig:/ Eneste som er positivt er at han liker jo å ta den medisinen:) Har fått en ting til å koble på inhalatoren sånn at det blir lettere for små barn å ta den, å han syns det er kjempegøy! Blir sur når vi er ferdig:)

Jeg har anstrengelsesastma, allergi å atopisk eksem, å siden jeg har atopisk eksem så har William 50% større risiko enn andre barn å få en av de tre:( Ble nesten sur når jeg fant det ut, for alle tre tingene er kjempeirriterende!!Ellers så er det også mange andre i familien min som har astma, allergi eller atopisk eksem:/ Mormoren min blant annet er så tett at hun kan ikke gå ut om vinteren, fordi det blir for tungt å puste..

Uff, får håpe Petter slipper å bli så plaget som Kristoffer da!! Er jo positivt at hosten hans har blitt bedre iallefall, så får man håpe at det fortsetter å gå den riktige veien å at han ikke blir dårligere igjen!!

 

Du er heldig som eventuelt kan binde fast den posen når Petter blir urolig da:) Har aldri brukt pose på william så jeg tror han hadde blitt sur om jeg hadde lagt han i en;) I tillegg så sover han så mye bedre på magen så jeg tror ikke han hadde sovet noe godt om jeg hadde "festet han" på ryggen! Men når jeg ser inn til han før jeg går å legger meg så ligger han langt fra på samme måte som jeg la han!! Han ligger enten med fotene helt oppi hjørnet den veien jeg i utgangspunktet satt hodet hans eller så ligger han helt i "hodeenden", men på kortsiden istedenfor på langsiden:) Men så lenge han sover godt så;p

 

Det er ikke vits å stresse til jul! Det er som moren min sier, det blir jul uansett:) Å det er jo sant!! Er jo bare det at man har en tendens til å vente til i siste liten med alt, noe jeg for en gangs skyld ikke har gjort:)

Også er det jo viktig å kose seg også som du sier:))

Jeg elsker å lage mat, men det er ikke bare jeg som lager..Er ikke sånn kjempeglad i å lage "husmannskost", men man må jo ha det noen ganger å:) Liker best å lage mat som tar litt tid!Sånn at jeg er ikke så flink til å f.eks koke poteter..Blir enten bakt, stekt i ovn med div krydder eller fløtegratinerte ogsånn..

Lagde jo middag til moren min å mannen hennes når de hadde vært gift i ett år. Fikk tilbakemld på at de kunne like så godt ha gått på resturant:) Eneste nedturen med at jeg liker å lage sånn mat er at det har en tendens til å bli ganske dyrt:/

 

Nå skal jeg snart begynne å gjøre meg klar til julebord:) Skal gjøre meg ferdig tidlig sånn at jeg bare kan ta på meg kjolen å gå ut døra når William er i seng:) Kjenner jeg gruer meg litt, men det går nok helt sikkert bra:)

 

Dere får kose dere ikveld dere også:D

 

Klem Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...