Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Hypospadia er en feil med urinrøret/åpningen på gutter, er det noen her med erfaring med dette og operasjon?
Plutselig_gravid Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Jepp, gutten min ble operert for dette da han var 1,5 år. Han hadde veldig mild grad av hypospadi. Hva lurer du på?
Patetica fåkksi Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Det var ikke meninga å være anonym egentlig. Sønnen til venninna mi har det, grad 3, altså den verste graden, og opereres i dag etter lang ventetid. Han er over tre og et halvt år gammel.. Hun (venninna mi) har nesten ikke fått noe informasjon om dette og føler at hun ikke veit hva de går til. Jeg har googla det og lest mye på nett, men det eneste jeg ikke ser er folks personlige erfaringer. Hvordan gikk det? Hvordan var gutten dagene etter operasjonen? Han må visst være på sykehuset i to uker og jeg lurer på om vi skal dra og besøke dem en dag men vil ikke være til bry heller..
Patetica fåkksi Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 ....og der ble innlegget sendt ja! Jeg har sagt til venninna mi at hun kan gi beskjed når gutten er i form til å motta besøk, men jeg vil helst trå forsiktig, men også vise at vi bryr oss. Uansett, grad en og grad tre er veldig forskjellig, det eneste hun veit er at "det er så ille som det kunne ha blitt". Stakkar.
Plutselig_gravid Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Off såpass.. Vi følte også at vi fikk dårlig info. Visste omtrent ingen ting før operasjonen. Men i min gutt sitt tilfellet var det hele tiden uklart om han i det hele tatt trengte operasjon. Med andre ord ikke så alvorlig som i gutten til venninnen din sitt tilfellet. Uansett, operasjonen gikk veldig greit. Vi var vel innlagt i halvannen uke etter operasjonen. Han tisset da gjennom et kateter. De første dagene etter opreasjonen skulle han være minst mulig på gulvet med tanke på infeksjoner. Han fikk smertestillende så han hadde ikke noe vondt heldigvis Ellers blir barna godt tatt vare på på sykehuset. Blir nok en del stillesitting på han de første dagene. Da kan det være greit med litt stillesitting aktiviteter. Så om du skal på besøk kan du jo f.eks ta med en film eller noe lignende som han kan kose seg med Ellers er svære gode store joggebukser et must etter operasjonen. Du kan jo nevne det for henne. Vi fikk besøk den tiden han var innlagt. Satte veldig pris på det. Kan bli kjedelig i lengden. Når det gjelder selve operasjonen så forlenget de urinrøret med deler av forhuden, så han er nå halveis omskåret. Han har ikke hatt noen problemer med å tisse i etterkant og alt er nå som det skal.
Patetica fåkksi Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Så bra at gutten din er helt fin nå! Her har det vært klart hele tiden at han må opereres, men ingen har visst når.. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå