Gå til innhold

Blir helt matt! Vena Cava?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får sånne 'byger'! Sitter helt rolig opp og ned nå foran dataen, har spist frokost, og jobber med å fordøye den (jobber ekstra pga op. for 15 mnd siden). Så kommer det en sånn byge med super hjertebank, svettetokter, kvalmeoppbygging og nesten svartning for øynene.

Får samme hjertebanken når jeg ligger på rygg, men da bedrer det seg når jeg kommer over på siden. Men når jeg sitter oppreist så har jeg ikke presset på hovedpulsåren vel? Ikke med mindre jeg sitter på den...

Skal til lege kl 9.15 i dag og skal nevne det for ham hvis hukommelsen bare holder. Men jeg lurer på om flere har samme ubehaget? Sittende/stående altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-) Ja, dette har plaget meg i flere uker nå - heldigvis ikke hver dag, men innimellom. Føler det som om jeg skal svime av når jeg har gått opp trappen eller reiser meg fra stolen. Veldig ubehagelig. Har også tenkt at det kan være at barnet presser på vena cava siden det minner om ubehaget når jeg ligger på ryggen. Kan for det meste kun ligge på venstre side om dagen. Sa legen noe til dette?

Skrevet

har det helt likt selv,jordmor sa jeg har vena cava syndromet...svimet av på en stol når jeg var på kontroll hos henne. Ei venninne av meg har det også,hun svimte nesten av når hun kjørte på motorveien,hun greide heldigvis å kjøre inn til kanten og fått stoppet bilen!

Skrevet

Var hos legen, nevnte dette for ham. Han sa det var helt normalt pga at hjertet banker så hardt av og til. Da kjenner man det ekstra, og når man er gravid jobber det ekstra mye. Man kan besvime av Vena Cava, men det forekommer helst når man ligger på rygg. Så lenge blodtrykk og alt annet er ok så er det ikke noe å være redd for. Hos meg er alt helt flott. Han sa også at når man er klar over det, kan man kjenne hjertebanken ekstra av den grunn. Ubehaglig, men ikke farlig. Tydeligvis ganske vanlig og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...