Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Mannen min og jeg skal ta ut seperasjon nå etter jul. Vi er gode venner men det er allt er ikke noe kjæreste forhold lengre. Og mannen min har bestemt å reise hjem til sitt land å fortsette utdannelse. For sånn det er nå så får han bare dritt jobber her og jeg skjønner jo godt at han ikke ønsker å ha slike jobber i all fremtid. Ihvertfall så reiser han i begynnelsen av jannuar. Men med to små barn må vi jo ha mekling, og blir vanskelig å få time før da. Hvordan er det når bare jeg dukker opp på meklingstime? Han vil jo ikke ha mulighet til å dukke opp med at han befinner seg i et annet land. Vil jeg få meklingsattest greit alikevel, noen om har vært i den sitvasjonen? Jeg er ganske bekymmra for akkurat det. Jeg klarer meg økonomisk et par mnd etter at han har dratt men så sitter jeg uten jobb og uten barnehageplass til to små når jeg ikke lengre får foreldrepenger. Så håper jo at allt skal være i orden med søknad om Os også videre innen den tid. En annen ting jeg lurer på , har jeg i hele tatt noen sjangse å få pappa delen overført til meg av foreldre permisjonen eller må de ukene bare ses som tapt? Pappan får jo ikke tatt dem med at han ikke er i landet når den tid kommer. Den som har ved foreldrepenger hos nav her byttes ut hele tiden og man får liksom ikke svar på noe skal man ha noe man har krav på så må man dra fram lover og regler for å bevise at man har rett på ting. Derfor jeg spør om det er noen her som vet.
SuperGlad Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Han får innkallelse men velger selv om han dukker opp. Du får attest selv om det bare er du som kommer til timen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå