Precious Cargo Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Jeg skal ta en ct-scan neste uke for å måle bekkenet mitt med tanke på om jeg kan føde vaginalt eller må ha keisersnitt. Har noen vært gjennom det og har lyst til å fortelle hvordan det foregår? Må hele kroppen inn i en trommel eller bare underlivet? Hvor lang tid tar det? Slitsomt å ligge heeeelt stille? Får man svar med en gang? Håper på svar:)
Precious Cargo Skrevet 28. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. november 2008 Dytter litt på meg selv jeg...
snopsi Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Du må kanskje ta av deg langbuksen eller ihvertfall ta den et stykke ned på lårene slik at den ikke kommer med på bildet. Først blir det tatt et oversiktsbilde, deretter tas det noen få bilder til. Det hele er gjort på under 10 min fra du kommer inn til du går ut. Kroppen går vel inn i trommelen omtrent opp til brystbildet på oversiktsbildet. Trommelen er ganske åpen, og ser mer ut som en diger smultring enn en trommel. Det burde ikke være noe problem å ligge stille siden det tar så kort tid. Som regel får man ikke svar med en gang, fordi radiologen må studere bildene og gjøre beregninger for å finne målene på bekkenet ditt. Svaret blir sendt til legen som henviste deg til undersøkelsen. Lykke til:)!
Precious Cargo Skrevet 30. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2008 Tusen, tusen takk for svar:) Liker å vite hva jeg går til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå