miss_aimee Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Hei, jeg sliter mye med urinveisinfeksjon og lurte på om dette var farlig for barnet om jeg blir gravid?
LindaC. Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Hei, jeg har også ofte UVI pga en medfødt feil i urinveiene.En "vanlig blærekatarr" er etter det jeg vet ikke farligere for barnet enn andre infeksjoner. Det du må huske på når du skal behandles er at du som gravid ikke kan bruke alle typer antibiotika som feks Trimetoprim som er en relativt vanlig brukt type. Husk å si ifra til legen din at du er gravid, det finnes flere typer antibiotika som fungerer på UVI avhengig av bakterien infeksjonen skyldes. Ellers er jo forebygging lurt, da. Drikke mye, surgjøring av urinen osv. Dette er jeg fryktelig dårlig på selv :-) Lykke til!
Mumriken 09 + maibebis 12 Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Jeg har UVI, fikk ikke noen beskjed om at det var farlig nei. Fikk bare noen piller (amoxillin), men ingen annen beskjed. Når du er gravid blir jo urinen skjekket ved hver kontroll (og alle andre ganger du skulle være innom legen. hehe), så det oppdages jo ganske fort
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 som f. eks trimetoprim? jeg har hatt to kurer med selexcid som ikke fungerte og fikk nå resept på trimeyoprim som jeg skal begynne med i morgen. Er den farlig når man er gravid:S? legen vet jo godt at jeg er gravid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå