*fnis* :) Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Min samboer er utrolig bil og motorsykkel interessert! Har derfor lyst å gi han en reise til Bologna til jul. (for oss begge da). Jeg blir med han på ulike fabrikker som han har interesse for, han blir med meg på shopping. Når på året er det best å reise? Er det veldig dyrt med tanke på shopping? Vet at de har flere kjente grisedyre merker der... Noen tips ellers?
LegallyBlond Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Var der for noen år siden, på besøk hos en venninne som studerte der. Har dessverre ikke så mye info å komme med, var hun som ordnet det meste Men kan iallefall si litt, jeg var der i midten av desember. Da var det fint vær men ganske kaldt. Måtte gå med vinterjakke og litt varmt tøy de fleste dagene. Er jo ikke noen badeby eller noe, så vil tro byen har sin sjarm uansett årstid =) Kunne kanskje tenkt meg å reise på våren når det er litt varmere, men det er ikke noe must. Er ikke noe billig sted egentlig. Vi gikk mest på vanlige butikker og senter i byen der, og prisen lå litt under prisnivået her hjemme men ikke mye. Vi var i den eksklusive handlegaten/området også, og det var ganske dyrt, men kanskje litt billigere enn her hjemme, Var på en misssixty butikk blandt annet og det var ikke noe særlig billigere enn her hjemme. Synes kanskje ikke utvalget var så veldig stort heller i forhold til i Bergen og Oslo (har ikke shoppet i andre norske byer), men det var bra nok. Så hadde de marked, husker ikke hvilke dager. Der var det mye rart og en del fint og det var mye billigere. Vil anbefale å få med dere det. Vi var også mye ute og spiste, og alle steder vi gikk var det veldig god service og veldig god mat. Maten var noe billigere enn her hjemme. Finnes sikkert dårlige steder der også, men nå var venninnen min ganske kjent der da så vi gikk på steder hun kjente til. Kan jo be om noen anbefalinger på hotellet eller noe. Men lunsj spiste vi noen dager på steder hun ikke kjente til, og bare positivt der også. Det er en veldig fin by, synest det var kjekt å bare gå litt rundt i byen og se oss rundt. Er også noen turistattraksjoner i og rundt byen, men det tok vi oss (dessverre) ikke tid til. Kan jo være verdt å få med seg. Og så må dere kjøpe ost (og kanskje skinke) på sånne delikatessebutikker. Mange gode oster der!! Vi tok både med hjem og kjøpte der nede og spiste en kveld. Så en god vin, kjeks og skikkelig ost en kveld på hotellet kan anbefales =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå