Gå til innhold

Dere som har hatt SA/MA

Mi tesoro *220307* *101109*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge etter fikk dere mensen, og hvor lenge varte den?

Jeg fikk mensen ca.1 mnd. etter, og den varte litt over 1 uke. Og et par dager etterpå begynte jeg å blø ganske kraftig igjen! Det varte noen dager, og nå, en uke etter, er det bare bitte litt. Det kan vell ikke være vanlig å få mensen 2 ganger rett etter hverandre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk mensen 1 mnd etter SA, og da var den helt som vanlig. Kroppen kan bli ganske forstyrret av en SA, så det kan være årsaken til at du blør 2 ganger.

Skrevet

Jeg blødde i 24 dager under min SA, jeg fikk mensen igjen ca. 1 måned etter at jeg var ferdig med å blø og da var den som vanlig.

Skrevet

kom fort i rute igjen... men etter MA og utskrapning blødde jeg mye etterpå og måtte skrape ut en gang til... og om du lurer. Jeg ble gravid igjen kort tid etterpå..... om du vil prøve igje*:)

Skrevet

Bør jeg kontakte lege?

Skrevet

har du hatt innvendig ultralyd, slik at du vet at alt er ute? Du kan jo ringe på legekontoret i morgen og spørre om det er normalt, just in case?

Skrevet

Når alt var ute av kroppen min gikk det ganske rasktat mensen var tilbake som normalt. Men jeg blødde også mye under MA, var inne til to utskrapninger og de vurderte en tredje (men heldigvis kom det siste ut av seg selv så det trengte jeg ikke). Hvis jeg ikke husker helt feil holdt jeg på i nesten to mnd med MA'en.

Har du fått sjekket at kroppen har stødt alt ut?

Skrevet

Jeg hadde innvendig ul noen dager etter selve aborten, og da var det meste ute, kun litt rester igjen. Men blødningen stoppet noen dager etterpå, så da regnet jeg med at alt var ute.

Men kanskje jeg skal ringe i morgen bare for sikker hets skyld, eller vente til over helgen...

Skrevet

Jeg ringte legen i dag, og ble sendt til gynekologen. Tok innvendig ul og det var fortsatt bittelitt rester igjen. Men ingen fosterrester eller noe "stort". Men jeg fikk resept på noen tabletter som jeg nå har begynt på. Skal ta 3 tabletter hver dag i 10 dager. Deretter vil det komme en blødning og kroppen vil da være mer stabilisert etter dette, mener legen.

Så da prøver jeg det :)

Noen andre som har fått slike piller? Leste at disse pillene også kan bruker til å utsette mensen.

Skrevet

Jeg fikk også slike piller, var derfor jeg slapp den tredje utskrapningen. Lykke til, håper det ordner seg nå da :)

Skrevet

Blødde det veldig mye etter de 10 dagene? Var du blødningsfri de 10 dagene?

Skrevet

Det gikk nesten 2 mnd før jeg fikk den igjen etter en MA.. Den varte normalt,ca 5 - 6 dager

Skrevet

Jeg tror jeg blødde under de 10 dagene ja. Men jeg hadde ikke holdt opp å blø før jeg begynte på dem da. Husker ikke heeelt, men tror blødningene stoppa opp ganske raskt etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...