Gå til innhold

dominikanske republikk med 6 månaders baby?

Anbefalte innlegg

Gjest stockholmstjej med gullgutten
Skrevet

Noen som vet om de går greit? og om de er noe manmå tenke på?

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholmstjej med gullgutten
Skrevet

noen som vet?=)

Skrevet

Skulle ikke tro det skulle være noe problem så lenge det er på at ordentlig hotell og ikke så altfor langt fra sivilisasjonen;)

Vi reiste til Jamaica da jenta vår var 6 mnd. Hun fullammet enda men fikk smake på litt frukt da vi var der nede. Vi hadde med oss en minivannkoker og adapter for det var så varmt at hun trengte ekstra veske i tillegg til morsmelk. Hvis babyen deres har begynt å spise mat må en jo ha med det også og tenke på hygiene ved tilberedning, at en får vasket skåler osv skikkelig. Ha med det du trenger av mat og bleier, er gjerne svindyrt med slikt på feriesteder.

Synes det er topp å reise med barna i den alderen! Det er så greit før de begynner å krabbe og kan putte alt mulig i munnen. Jeg hadde ikke vegret meg for å dra;)

Skrevet

Jeg ville hørt med helsestasjonen i tilfellet det er noen ekstra vaksiner du trenger, om det er noen skumle sykdommer i området etc også ville jeg sjekket med Europeiske forsikring i forhold til om det er ordentlig sykehus i nærheten av dit du evnt. skal. Det er nok en fordel at du ammer for bakteriefloraen er jo veldig annerledes på et sånt sted. En annen ting å tenke på er at det er tidsforskjell, så det kan nok bli noen netter med lite søvn på dere og babyen både på ferien og etter.

Skrevet

Vi var i Malaysia da datteren vår var fire mnd og det var ingen problem, selv om vi fartet rundt i storby og ut på øyene... Jeg fullammet henne så jeg var litt obs på hva jeg spiste, men vi hadde som sagt ikke problem med noen ting.

Nå er det jo stor forskjell på Malaysia og Den domunikanske republikk (jeg var der for en del år siden...) men hvis dere undersøker litt om sykehus og sånn i tilfelle noe skulle skje så ser jeg ikke problemet i å dra.

Vi venter nummer to i januar og har tenkt oss på langtur til Karibien i slutten av sommeren. Jeg ser ikke på det som noe problem å dra langt med babyer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...