Gå til innhold

allergisk reaksjon på antibiotika?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære tåler ikke vanlig pencilin, og får derfor oftest erymax når han får luftveisinfeksjoner. Men på Lørdag fikk han en som het Rinexin, og en annen han skulle ta sammen med den som jeg ikke har navnet på da han kasta esken igår. Men nå til poenget: han avslutta kuren for bihulebetennelse igår kveld, og i hele dag har han følt seg uggen og dårlig. Nå kaster han opp, og er også dårlig i magen. Kan dette være pga medisin? Vet det går omgangs syke i hele Oslo nå, men den har vi hatt nylig så tror nesten ikke han har fått det igjen, eller? _Noen som har vært borti sånt? Står ingenting om magevondt eller oppkast på den ene esken vi har heller, så vet ikke helt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerte også på en type pencillin. Men ble ikke "spy syk dårlig" jeg fikk litt hevelser og utslett..

Skrevet

Sønnen min reagerte en gang. Hele han ble full av pitte små,røde prikker.

Skrevet

mange kan få diare når de tar antibiotika, men om man kaster opp av det veit jeg ikke....

Skrevet

fant nettopp ut via legevakta hvilken type han hadde fått av den andre han hadde kasta og den første bivirkning som sto nevnt var kvalme, brekninger og diare- så da var den saken grei. Han tåler rett og slett ingenting annet enn Erymax! jaja, synd for som han sa selv, denne funka mye bedre og fortere mot bilhulebetennelsen. MEn ingen liker vel å spy, så da er det ikke flere sånne kurer gitt:-) takk for svar da alikevel;) og mannen min får også utslett og kløe av vanlig pencilin kurer desverre

Skrevet

er vel helt normalt å bli både dårlig i magen i form av diare og kvalm av pencilin.

hadde han reagert så hadde han nok reagert med noe annet enn det.

men om du kommer på hva medisin heter så kan du søke på felleskatalogen.no å skjekke bruksanvisningen der.

Skrevet

Det vanlige er å reagere etter 1-3 doser med medisin. Så å få en allergisk reaksjon helt på tampen av kuren er usansynlig. Allregisk reaksjon ved antibiotika er mest relatert til utslett og hevelse og ikke så mye til mage. Men det antibiotika gjør er jo å bryte ned den naturlige delen av tarmflorane slik at man ofte får diare og slikt. noen får også magesmerter med dette. Jeg vil tro at enten magesyke eller antibiotikaen som har tatt tarmfloraen.

Drikk biola x 4 og ta livet med ro i helgen :o)

God bedring!

Skrevet

Det er en bivirkning og ikke en allergi. Da er det en mulighet for at han ikke kaster opp neste gang :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...