Gå til innhold

Har sånn mageknip:( Andre som får det også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, det er ikke noe godt. Er strax ferdig med 29 uker.

Blir spesielt ille etter jeg har spist store måltider som f.eks middag. Da gjør det vondt øverst i magen...Men det kan stikke og strekke ellers på dagen også.

Blir litt bekymret jeg:( Men samtidig så skjønner jeg jo at man umulig kan gå gjennom et svangerskap uten at man merker at det skjer noe i magen.

Skal uansett til legen i morgen, så får spørre henne da.

Men lurte på om det er noen andre som også har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får innimellom kjempekraftige magesmerter, men mye om morgenen, så jeg tror det er omvendt av deg, dvs. når jeg ikke har spist på lenge. Har ikke så mye matlyst for tiden, og i dag fant jeg ut at jeg måtte spise fordi jeg fikk skikkelig vondt.

Men det er jo greit å høre med legen når du likevel skal dit.

Skrevet

JEPP. Har til og med vært slik at jeg en gang dro hysterisk til klinikken fordi jeg var sikker på at jeg skulle miste småen. Men da jeg kom dit var magesmertene roet set, og lille klumpen koste seg som bare det der inne. Det var i uke 23,24. Nå er jeg i uke 31, og har hatt det slik flere ganger. Jeg prøver å kjenne godt etter om magesmertene er i tarmene og invollene eller om det er lokalisert der jeg regner med riene vil kjennes; i og rundt livmor, nederst i buken osv. Tror det er mest pga dårlig fordøyelse under svangerskapet at disse smertene kommer, for det hjelper å gå på do hvis man er så heldig

Skrevet

Natt til mandag fikk jeg knappe fire timers søvn, resten av natten lå jeg med så sterke magesmerter at jeg ikke hadde mulighet til å slappe av... Men heldigvis kjente jeg babyen sparke masse, så han hadde det fint.

Jeg får gjerne magesmerter hvis jeg har spist et eller annet som gir luft i magen, for det er ikke plass til så mye sånt nå mer... Luften setter seg fast og vil verken opp eller ned, for å si det sånn. Er i uke 31.

Lykke til hos legen i dag!

Skrevet

Jeg har også hatt sterke magesmerter. I natt våknet jeg sikkert 5 ganger, og hadde veldig vondt i magen. var nesten redd for at det var fødselen som var i gang. Men det kom skikkelig diaré i steden for...

jeg er 35+6 idag

Skrevet

Jeg har også vært plaget med en del mageknip, men det kommer som regel om morgenene når det er lenge siden jeg har spist. Det pleier å gi seg etter max 10 minutter, men er veldig vondt når det står på. I følge jordmor er det helt normalt, og mest sansynlig "bare" fordøyelsesplager. Har merket at det har blitt litt bedre etter at magen sank litt. er i uke 36..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...