stinemor87 Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Er det flere som meg her? Noen som har noen tips for å komme seg opp av sofaen og røre på seg litt mer. Er student i en periode med veldig lite ting jeg må gjøre, er stort sett bare å lese og skrive på dataen. Men når jeg ikke orker det mer ligger jeg bare som en latsabb på sofaen, vil da ikke det! Noen som har det sånn?? Eller enda bedre, noen som har hatt det sånn og kommet seg ut av sofaen? Vær så snill å hjelp meg før jeg gror fast her... Litt overdrevet, jeg trener og er ute altså, men føler meg litt uvirksom ellers.
74skytte Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Høres kjent ut desverre. Jeg og mannen min snakket akkurat om det her om dagen, og vi kom fram til at vi virkelig har godt av å få oss barn. Når vi kommer hjem fra jobb, så spiser vi middag, også sover vi middag. Noen ganger lenge. Hvis vi ikke skal på trening eller har noen avtaler, så blir vi på sofaen helt til vi skal legge oss. Sitter i hver vår sofa foran tv'n med hver vår pc på fanget. Helt tragisk egentlig. Det er skikkelig tiltak å bare sette på en vaskemaskin. Vel, vi regner med at det blir bedre når det kommer en liten baby i huset som krever sitt. Også har jeg tenkt å sette meg mål noen dager nå at jeg skal vaske og rydde et rom av gangen. Vi får slappe av nå mens vi kan, det blir full fart når det kommer baby!
stinemor87 Skrevet 27. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2008 hehe ja helt enig... En typisk kveld hos oss er at jeg bruker hele sofaen, han sitter i stolen sin, begge med hver sin laptop på fanget. Dessuten står tven på og vi har alt vi trenger innenfor rekkevidde. En mugge med vann, han har saftflaska si (hehe) og pepperkaker (er jo snart jul). Dessuten er hele gulvet fullt av puslespillbrikker, så noen ganger koser vi oss med å pusle litt. Litt sære vi sikkert, men det er sånne ting vi må få gjort før det kommer sånne små racere og river ned alt. Er nok sant det der med at når man får barn blir man også mer aktiv. Jeg velger å tro det ihvertfall, man har noen man må passe på og leke med. Jeg jobber i barnehage innimellom og elsker å leke med barna:) Være litt barnslig;) Jeg og samboeren kan også drive å tulle og leke, holder på å le meg ihjel da. Er glad vi kan ha det litt morsomt i en ellers grå og kjedelig hverdag.
3snuppeliner Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Jeg er sånn at jeg må ha litt frisk luft hver dag for å fungere. Får jeg det orker jeg husarbeid etc også.. Ellers blir jeg trøtt uten egentelig å være det og blir sittende som en klut og bare spise altfor mye! Prøv å gå en liten tur ut hver dag( er ikke lett uten barn), men kan absolutt være verdt et forsøk.. Ikke lag overambisiøse prosjekter, planlegg litt av gangen og gled deg over den gode samvittigheten etterpå! Lykke til!!!
stinemor87 Skrevet 28. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2008 Takk for tipset, er akkurat sånn jeg føler meg når jeg ligger å slenger inne på sofaen hele dagen. Gidder ingenting selv om jeg ikke har gjort noe som helst. Har faktisk tenkt på å begynne å gå tur hver dag, om enn bare tjue min. Tror frisk luft er bra for sånn latmannssyndrom... Samboeren min er flink til å være med ut også bare jeg foreslår det;)
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Nå er jeg ufrivillig latsabb men er egentlig ganske dritt lei av å være det og jeg må være latsabb i 2 uker til...... Men jeg er også student så jeg ligger på sofaen med pcen på fange, tven på, drikke og godteri og klementiner innen rekkevidde... Gubben sitter som regel foran sin pc eller i den andre sofaen men jeg har jo også en 6 åring som krever sitt så fra at det er jeg som kjører han rundt er det nå gubben som gjør det... I dag er guttungen dratt til sin far så han er der i helgen og mann min spurte veldig pent om han kunne få dra til en kompis i kveld og se film! Det er jo ikke noe problem så lenge han er tilgjengelig på tlf (fare for prematur) Jeg har masse jeg kunne ha gjort. Brettet tøy, sortet baby tøy, vasket klær. Baket osv men får jo ikke lov til slike ting!!!!! Er bare så lei av å ligge her... Har ligget i 2 uker nå og har 2 uker igjen Gleder meg veldig til babyen er ute så vi kan komme tilbake til normalen her
stinemor87 Skrevet 28. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2008 huff så kjedelig, når man ikke har mulighet til å gjøre noe blir det jo enda verre. Håper tiden går fort, når babyen har kommet har du fått belønning for "strevet". Må vel bare smøre deg med tålmodighet og vente, men det er vel ikke bare bare:( Lykke til når den tid kommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå