.:(HerQ):. Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Fikk vite på UL i går at morkaka mi ikke har flyttet seg en millimeter og er stor, så det blir nok keisersnitt på meg i midten av februar. De ga meg liten sjans til at den flyttet seg, så jeg har begynt å tenke. KS i seg selv bryr jeg meg ikke noe om, det er blødningene forårsaket av kynnere jeg bekymrer meg for. Er det noen som har erfaring med slike tilfeller og kan fortelle meg litt? jeg har en fysisk krevende jobb, som jeg nå er 50%SM fra og det fungerer veldig greit. har fått beskjed om å fortsette hvis det føles greit for meg. Når kommer kynnere, er det noe jeg kan gjøre for å "slippe" dem, eller forebygge at de kommer?? Hvis det er noe som heter det da... Hakke greie på dette jeg, bare lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å gjøre situasjonen min best mulig! Legen sa at i værste fall kan du få styrt blødninger om ikke så lenge, er nå 28 uker og kan bli liggende i noen uker på sykehus.. Og DET skremmer meg!
miriams Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Hei Vet ikke mye om blødninger forårsaket av kynnere, men har lest litt på nettet om forliggende morkake. Er i uke 15, og er sykemeldt grunnet morkake som ligger for nær indre mormunn, og blødninger. Har søkt litt på nettet rundt forliggende morkake, og mener at de ber om at en holder seg litt mere i ro enn dersom morkaka ligger et annet sted. Ville bedt jormor/lege om en ny samtale. Lykke til
Merethe18071980 Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Jeg har også foreliggende morkake. Men er bare i uke 22. Ønsker gjerne å dele erfaringer med dere som har det samme. Jeg må jo bare vente til ny ul i uke 32 for å få vite mere. Hvordan har dere det??Hva har dere blitt fortalt i det med å være forsiktige med ting i hverdagen osv... hva med sex? noen som har fått forbud?? Noen som er redde? Blitt innlagt og hvorfor osv....
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Jeg har også forranliggende morkake og skal til ny UL i midten av desember. Var på UL for en uke siden pga vektestimering (har sv.diabetes) og da sa legen at morkaka var fortsatt foranliggende men hun undersøkte ikke nærmere siden hun skal sjekke det i desember. Det er mulighet for at den flytter seg og jeg håper den gjør det. Jeg har hatt flere små blødninger kanskje 10 dråper i uke 20, 22, 26, 28 men legen mener at det er fordi morkaka flytter seg så vi får vel se.
Lille_Sebastian :D Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Jeg hadde også foreliggende morkake frem til uke 32, da hadde den flyttet seg, så han legen din virket å ta sorgene på forskudd.,. du skal vel på ny time igjen i uke 32 på grunn av dette vel?? for det fikk jeg, for ellers måtte det planlegges ks, men det skulle ikke bli gjort før i etter uke 32 hvis den ikke hadde flyttet seg..
lillebøllaspringmadrass Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Er foreliggende og foranliggende morkake det samme??
.:(HerQ):. Skrevet 30. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2008 hei, takk for svar...! legen min sa at min morkake var veldig stor (og at det ikke var noe galt i det) men at da var oddsen enda mindre for at den flyttet seg, siden den ikke hadde rikket seg en mm på 6uker... Så jeg liker å forberede meg på det værste, og får heller bli veldig glad når jeg kommer på kontroll 5januar! Jeg har fått forbud mot sex, bading, løping, hopping, hard trening og stress, da dette er faktorer som kan føre til kynnere, irritasjon av mormunnen ol..Så nå lurer jeg på hva jeg kan gjøre for å minske sjansen for kynnere ytterligere... Vil ikke ha de og blødninger! Litt angst for det, grunnet tidligere svangerskap som endte i blodoverføring og luftambulanse! Foreliggende morkake= morkaka ligger foran livmorhalsen og man kan ikke føde på normal måte. Foranliggende morkake= morkake har vokst på fremre vegg og det kan føre til at man ikke kjenner sparkene så tidlig som man ville gjort hvis mokaken vokste opp på bakre vegg (altså mot ryggen). Det var iallefall det jordmor forklarte meg!
lillebøllaspringmadrass Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 .:(HerQ):. TUUUUUSEN takk for svar! Noen her brukte det litt om hverandre, og må si jeg ble litt bekymra.. siden jeg fikk beskjed om at jeg hadde foranliggene morkake..og fikk kun beskjed om det med sparka.. Skal føde i vann på ABC og en foreliggene morkake ville satt en stopper for det.. Men nå slipper jeg å tenke på det mer!
.:(HerQ):. Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. desember 2008 Ikke tenk på det du, morkaka di ligger ikke i veien for noe som helst! Jeg skulle også født i vann, men det ser ut som om det blir "tørr" fødsel på meg! Hehe... Masse lykke til! Misunner deg!!
Knotten & lille persille Skrevet 1. desember 2008 #10 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har foreliggende morkake, men har ikke fått noe annet enn sexforbud. Har ganske mye kynnere i løpet av dagen, men har ikke hatt noen blødninger siden 1.trimester, er 22+3 nå. Er det noe jeg bør tenke på det eller? Er fullt sykemeldt, men det er for bekkenløsning. Har ikke fått så mye info rundt dette jeg, annet enn at jeg må på ny sjekk etter jul.
.:(HerQ):. Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. desember 2008 Jeg ville ikke badet jeg da, siden jeg fikk beskjed om det, men før du hører på meg så hør med legen! (best det) Det var for at det ikke skulle irritere mormunnen. Det er ikke farlig, sa de, men unngå det hvis du kan! Også skulle jeg ikke slite meg ut på jobb, mye gåing/ståing. vil jo tro at du ikke har fått den beskjeden fordi du er 100% sm pga kranglete bekken, og da er det vel vrient å være i veldig mye aktivitet. Jeg måtte slutte med svømming og jogging, men kan gå turer med bikkja, TAKK og lov for det! Håper det går bra med deg, og at morkaka di flytter seg. Jeg er jo i uke28, så det er vel større fare for at det kan skje ting med meg enn med deg, som trolig ikke har like stor morkake som meg enda;)
lillebøllaspringmadrass Skrevet 2. desember 2008 #12 Skrevet 2. desember 2008 ååå så leit at du ikke får føde i vann. .:(HerQ): Har gjort det to ganger og håper inderlig jeg får det til denne gangen og.. Men lykke til med morkake og det som er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå