Mamma og lillegutt Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Vi har ikke isofix i bilen, men til Maxi Cosi sitt bilsete kan du kjøpe en base du fester med bilbelte, og så klikker du kun av/på setet. Er det nødvendig med denne basen? Eller er det bare en ekstra "dings" man egentlig ikke trenger? Noen som kan hjelpe meg? Er helt grønn på alle babyting... er så vanskelig å bestemme seg
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Vi hadde et acta graco sete med base og jeg syns det var genialt. Jeg hater å styre med seler og sånn, samtidig som jeg syns det var veldig praktisk å kle på og sette vesla klar i stolen mens jeg selv kledde meg og omvendt, selv om jeg ikke har brukt setet noe særlig til shopping (da drar jeg med meg vogna heller). Så jeg syns det var veldig praktisk ) Og så slapp jeg å bekymre meg for at jeg hadde montert stolen riktig for hver gang jeg tok det ut og inn.
Gjest Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 i flere butikker jeg har vært i .. så har de sagt at en bør tenke base! det er absolutt det beste! Selv har vi kjøpt maxi cosi med isofix base.. men har du ikke isofix så er jo acta graco logico et veldig bra sete,der du kan feste bsen med belte. setet er rimelig også, 1300 norske i sverige. også kom det veldig bra ut i testen.. 78 poeng. testvinneren fikk 80 ( røhmer). maxo cosi var ikke med i testen i år.
Mamma og lillegutt Skrevet 27. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2008 Takk for svar! Tror vi kommer til å velge med base, men føler liksom jeg "går på" alle reklamene. De klarte seg jo fint i gamledager også .... Men, men man betaler vel alltid litt ekstra når man hører sikkerhet og barn. Maxi Cosi har også base som kan festes med bilsete!! Sete+ base er på tilbud på Barnas Hus på mandag til 2 299 kr (julekalender tilbud). Og det er vel ikke så halvgæren pris eller??
Gjest Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 nei, det er ikke så alt for gal pris det.. nå bor jeg på grensa til svinesund ( eller fredrikstad da) .. så er vant til litt andre priser enn dere som bor innover.. betalte vel selv 2600 kroner for maxi cosi med isofix basen.. med beltebase kosta det 2400 .. ikke tilbudspris, men vanlig pris. Maxi cosi er jo veldig fine stoler da, og kommer alltid godt ut i tester.. også er det lett å bære stolen i forhold til mange andre, som f.eks graco og beesafe. Jeg hadde iallefall veldig lett for å bare ta setet på armen og gå.. hehe.. korte butikk besøk o.l.. Også har jo maxi cosi mange fine design da Vi hadde bestemt oss for svart.. men endte med knall rosa med blomster på.. hehe.. artig med litt farger også
Gjest Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Vil anbefale basen, det gjør det utrolig mye enklere hver gang du skal ut av og inn i bilen. Da er alt sele-prakket ferdig og det er bare å klikke setet ut/inn av basen. Sparer mye tid hver eneste gang. Jeg hadde aldri vært den basen foruten i hvertfall.
Plutselig_gravid Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Hvis bilsetet skal bli flyttet ofte fra bil til bil ville jeg ha valgt uten base. Hvis ikke, ville jeg valgt base. Jeg synes basesetene virker mye stødigere i bilen Hadde uten base med førstemann, men det var pga at vi ofte byttet det mellom bilene. Og da var det lettest
snartentil:) Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Hei! Vi hadde maxi cosi sitt sete til forrigemann, uten base. Jeg skjønner godt at folk synes det er praktisk å bare klikke setet i basen, men det er ikke store jobben å feste det hver gang man skal bruke det heller! Og så er det jo greie med basen at man vet at setet blir festet rett, men heller ikke dette er spesielt vanskelig uten.. Så jeg er hverken for eller mot base, men vil bare påpeke at man klarer seg helt fint uten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå