oktober 74 Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Jeg er i uke 6, og magen strutter, så oppblåst allerede. Noen som har hørt om man får raskere synlig mage etter gravid med ivf? Har alltid fått oppblåst mage etter hormonbehandlingen med ivf, så denne gangen da jeg endelig ble gravid, ser det ut til at magen forble oppblåst:) Denne uken er jeg skikkelig kvalm i perioder. Men nyter å være gravid:)
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Yes, eg er gravid etter 2 egguthentinger og 3 innsettinger :-) Er 12 uker på vei nå på onsdag, helt fantastisk. Eg og ble veldig oppblåst etter begge egguthentingene, helt sprengt i magen. Og det gikk jo en tid før det roet seg. Men det er veldig vanlig å få mye luft i magen helt i begynnelsen av en graviditet, så det er nok en blanding. Ikkje lenge til du skal på tidlig UL nå da :-) Det blir spennende, det kan eg love deg, hehe. I dag har eg fylt ut søknad om fødeplass i forbindelse at eg fikk papirer til ordinær UL på haukeland i uke 18. Veldig sykt å sitte å fylle ut sånt, men så utrolig fantastisk. Er ikkje alle som er så heldige som oss, og det prøver eg å tenke litt på iblandt når eg e litt muggen og gretten. Er mange som ville ha vært i min situvasjon og vært sliten og sur, men pga noe så fantastisk at vi har barn i magene våre.. Litt ut på viddene her ja, hehe... Får håpe du ikkje får noe skikkelig svangerskapskvalme da :-)
baby ønskes Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Jeg er 6 uker på vei førstkommende mandag. Jeg ble gravid etter ivf-forsøk. Testa positivit etter andre innsetting. Begge innsettingene har vært fryseforsøk. Skal på UL i uke 9. Blir godt å få vært på det for å sjekke at alt er som det skal. Ble kvalm i dag. Litt greit egentlig slik at dette ikke bare er noe som jeg har innbilt meg som et innbilt svangerskap:-) Må klipe meg i armen noen ganger når det gjelder at jeg endelig er gravid. Synes jeg er heldig at det ordnet seg så raskt!
MK73 Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Jeg har også hatt IVF (ble gravid ved femte innsetting), eller dvs, i magen min ligger det et IVF-barn og et ICSI-barn :-) Er 9+1 idag. Ved UL da jeg var 6+6 så vi to bankende hjerter, skal ha ny UL på mandag - blir spennende å se, de er jo mye større nå! Kvalmen kom som kastet på meg ved 7 uker, før det hadde jeg bare vært litt uggen i magen innimellom (i tillegg til alle de andre symptomene, da) - men nå er jeg kvalm fra jeg slår øynene opp om morgenen til jeg lukker dem om kvelden. Eneste som hjelper litt er seaband på håndleddene og å spise jevnt og trutt. Det siste bekymrer meg litt mhp vektoppgang, men vi får håpe verste kvalmen gir seg om noen uker.
oktober 74 Skrevet 28. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2008 Hei igjen:) Gøy at flere svarer. En utrolig spennende tid dette her. Skal på ul 11.des (uke 8), og er skikkelig spent. Vi satt inn 2 stk, der begge egg var bra kvalitet, så det blir spennende å se om det er en eller to der inne....ikke hatt noe blødning enda..Vi fikk det til etter totalt 4 uttak, men det var 3. tilbakesetting. Selv om jeg er kvalm i perioder, så kaster jeg ikke opp, og uansett nyter jeg tilværelsen:) Dette er gøy!
Nipponsuki Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Ja!! For oss satt den på første ICSI, jeg kan fortsatt ikke tro det er sant at det gikk så lett når vi bare kom i gang... Er allerede i 9. uke og så et bankende hjerte forrige uke (som nå står i glass og ramme på nattbordet - når det føles for uvirkelig;) Fikk satt inn 2 egg, men et har visst forfuftet på veien. Jeg merket ingenting til det, men. Jeg har også vært utrolig oppblåst siden uka før uttak. Så når magen etterhvert kommer, blir det ikke så stor forandring.. Hehe. Kvalmen har kommet nå de siste dagene hos meg, men bare på kvelden. Er ellers ekstremt sulten og spiser jevnt og trutt her også.. Har for første gang i livet investert i badevekt og er like spent hver gang jeg går på.. Men - heller legge på meg litt enn å være kvalm. For meg hjelper det å spise ofte virker det som... Dette er så stas så stas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå