Gå til innhold

Protein i urinen, litt bekymret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom legen i dag for å ta blodprøve og tok med urinprøve bare for kontollere at alt var ok.Visst seg at det var svært svake spor av protein i urinen og hun helsesøsteren sjekket blodtrykket mitt. Det var helt normalt, så hun sa at det ikke var noe å bekymre meg for, men ba meg komme tilbake om en uke med ny prøve. Fikk aldri noe ordentlig svar på hva som egentlig er "feil" av hun helsesøsteren, så googlet det når jeg kom hjem. Litt bekymret nå, redd for å få svangerskapsforgiftning!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt spor av protein i urinen den siste mnd. Trenger ikke å være noe galt:) Er det snakk om svangerskapsforgiftning så må alle disse tre parametrene være tilstede: forhøyet blodtrykk, protein i urinen samt hevelser (vann i kroppen) Så slapp helt av:)

Skrevet

Jeg har hatt spor av protein flere ganger. Det kan ofte være forurensing av prøven grunnet utflod ol. Det er helt normalt å ha dette som gravid, men noen ganger, gjerne når det er mer utslag enn spor i sammenheng med høyt blodtrykk kan dette være tegn på svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Bra å høre. Får krysse fingrene for at prøven neste uke er negativ. Blodtrykket var jo bra (hun tok det tre ganger) og har ikke noe hevelser eller vann i kroppen, så... Men men, bedre å bekymre seg en gang for mye enn en gang for lite...

Skrevet

Som det blir sagt ovenfor, kan urinet ha blitt "forurenset" på vei ned i glasset pluss at hvis du dagen før har spist mye druer kan det også spille inn!! Du skal se ved neste sjekk så er urinen helt fin! Godt men følger med uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...