Gjest Mammamoms *fødeklar* Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Hei:) Jeg lurer på om det bare er beroligende med akupunktur under selve fødselen, eller er det også smertestillende? Har aldri prøvd akupunktur i noen sammenheng, men lurer litt hvordan det fungerer under en fødsel.
corleone Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Jeg hadde veldig positiv erfaring med aku sist. Det virket både smertestillende og fødselsfremmende. Var ferdig på 2 timer og 45 minutter, enda hun hadde hodeomkrets på 39. Så det kommer absolutt på ønskelista denne gangen
Gjest Mammamoms *fødeklar* Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Fint å høre en positiv erfaring med akupunktur! :-) Flere som vil/kan dele erfaringer?
Promp Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Hei, jeg forsøkte det ca 2 minutter under første fødsel. Har forsøkt det ved mange andre forskjellige anledninger med god erfaring, derfor ville jeg gjerne prøve det under fødsel også. Men jeg hadde dessverre ikke så god erfaring. Jeg syntes nålene ble i veien, og måtte be de ta dem ut etter 2 min... Men det var jo verdt et forsøk da!!
Trampe78 Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Hei! Når jeg fødet sist,pøvde jeg med akupunktur.Det hadde dessverre ikke noe effekt på meg.Men jeg hadde lyst til og prøve,og vil råde deg til og prøve likevell.Det er jo veldig forskjellig fra person til person om det funker eller ikke. Lykke til!
ÅNA Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Skal føda på ABC Ullevål. Får tilbud om akupunktur der - både smertestillande m.m. Der blir nålene teipa fast på ein spesiell måte slik at det går å bevega seg nokså fritt - kan også tas med i badekaret dersom ein vil. Har tenkt å prøva det. Har god erfaring med annan akupunktur frå tidlegare.
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 29. november 2008 #8 Skrevet 29. november 2008 Jeg har kjempegod erfaring med akupunktur under fødsel, jeg var veldig mottakelig. Har født på ABC Ullevål. Fikk nåler for å slappe av, for å lindre ryggsmerter, for å åpne livmorhalsen hurtigere, for å få bedre rier (de dabbet litt av på slutten) m.m. og alle hadde de effekt. Man blir langt fra smertefri, men kjente at ryggsmertene ble litt mindre uuholdelig. Jeg vil anbefale alle å prøve:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå