Gå til innhold

madrass av skumgummi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at babyer/spedbarn ikke bør ligge på skumgummi. Noen som har hørt det samme eller vet hvorfor? Har min gamle babyvugge som skal trekkes om, og oppi der er det en skumgummimadrass som er kuttet til kurven. Jeg kan vel bruke den? Tenkte å ha saueskinn oppå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt at en ikke skal bruke skumgummimadrass til babyer... Men jeg har hørt at en ikke bør bruke veldig gamle madrasser! (Pga midd og sopp og diverse ulumskheter som kan ha ligget lagret i mange herrens år.)

Mannen min har lagd en bitte liten babyseng til lillegutt, og vi har kjøpt en skumgummimadrass på Jysk som vi skar til så den passet. La en tynn overmadrass over, og så lammeskinn på toppen. Ble ikke store utgiften med ny madrass, 150 kroner tror jeg.

Skrevet

Klart man kan bruke skumgummimadrass!!! Ellers ville de jo ikke solgt dem heller for den saks skyld...

Uansett, skumgummimadrasser kan vaskes i maskin, det gjorde værtfall jeg med min. Gikk fint :D

Gjest Mammamoms *fødeklar*
Skrevet

Jeg har heller ikke hørt noe om at man ikke kan/bør bruke skumgummi madrasser til spedbarn. Men så har jeg heller ikke oppsøkt informasjon om saken da. :-)

Vi har i hvertfall kjøpt skumgummimadrass til sprinkelsenga, og regner med at det skal gå bra. Her i huset kommer vi også til å ha lammeskinn oppå der igjen.

Men i den helt første tiden skal babyen sove i vognbagen, bare setter den i sprinkelsenga. Da blir det litt tettere og tryggere rundt h*n.

Skrevet

Hvor tykk madrass bør de ha i vugga da?

Skrevet

Ok, da satser jeg på at det er trygt:) Kan jo kjøpe en ny en og skjære den til kurven, trenger ikke bruke min, som er 27 år gammel;)

Skrevet

Tror nok det menes i den sengen babyen sover til vanlig! Mi jente hadde skumgummi madrass i sin vugge, reiseseng og grind, men i sin ordentlige seng har vi en dyr madrass. Jeg får dårlig rygg ved å ligge på skumgummi! Vil gjøre alt for å forebygge at mine barn ikke får vond rygg så da vil jeg heller bruke mer penger på det!Smak og behag:)

Skrevet

Jeg tenkte også å kjøpe en ordentlig madrass til sprinkelsenga, den blir jo tross alt brukt i ganske lang tid.

Men skal kjøpe vanlig skummadrass til vugga og til kurven.. kurven blir nok bare brukt det første halve året.. og vugga varer jo heller ikke evig..

Tenkte å ha lammeskinn i vugga, og i kurven når babyen sover der..

Er det noe særlig å sove i bagen til vogna? Eller skal dere ha madrass i den kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...