Edelweis Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 hun HATER maisgrøt, og det er det eneste jeg har i skapet. mannen har familiebilen og det er et stykke til butikken. noe som kan hjelpe litt? sånn at vi klarer oss til pappan kommer? har hørt noe om en gammel oppskrift på vellingblanding, men husker ikke den:s noen?
Zikosu og William Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 kok opp og avkjøl vanlig helmelk...ei som hadde barn med laktoseintoleranse fikk beskjed om å gjøre det... lenge til mannen kommer eller??
Sunniva78 har to små Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Hvor gammel er babyen? Er ikke bra å gi vanlig melk til små babyer, kan være skadelig for tarmene. Det må være siste utvei...
Edelweis Skrevet 27. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2008 hu er 4 måneder. vet det er skadelig. men må man så må man, nå har hu vært flink å holdt ut lenge da. å mannen er på butikken nå, så nå får jeg bare trøste mens vi venter. men til senere skal jeg huske å alltid ha en boks ekstra.. uff..
Trulte76 Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 ja han er jo snart der da:) Hadde uansett ikke gitt vanlig melk når ungen er så liten. Da hadde jeg prøvd maisgrøten heller..eller laget velling av den med koktvann..Bedre enn ingenting. Men det ordner seg snart da
Mikitussa Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Litt seint nå, men til andre som lurer, så er det absolutt mulig å koke vanlig melk å gi til de små. Jeg selv fikk det fra jeg ble født til jeg var ett år, og det var helt vanlig å gi til de små som ikke ville amme før i tiden. Svigermor har gitt det til alle sine fire sønner. D er selvfølgelig bedre med MME, men la ikke ungen sulte hvis du har vanlig melk i kjøleskapet!! Selv om det ikke er anbefalt....og ikke det beste for de minste...
Edelweis Skrevet 27. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2008 tusen takk for svar alle sammen. jeg har ofte lurt på hva de gjorde før i tida jeg da, hvis de ikke kunne amme. noen har fortalt meg at en h-melk blanding er mulig, men jeg husker ikke om en skulle blande det med noe? er det så mye mat i bare h-melk da?
2 hjertegull :) Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Sikkert ikke så mye mat i h-melk, men det er da litt vom-fyll, og bedre enn å la dem sulte.. Selv om det ikke er for så lenge.. Dårlig planlagt å gå fri for mme hvis hun ikke ammes, synes jeg da.. Greit nok at man kan gå fri for bleier og våtservietter for dem som bruker det, men maten... Når det er det eneste babyen spiser? Hmmm... Uansett er jo mme laget på helmelk, så SÅÅ farlig er det vel ikke.. Den skal jo uansett kokes først...
snart mor til 3 Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 det er mye de gjorde før i tiden som de ikke gjør nå lenger... ungene kan leve usedvanelig lenge på vann eller sukkervann.. så ville heller latt ungen få vann istedenfor vanlig melk...
MammaMia=) Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 Fikk vite av ei jeg jobba sammen med før at hennes barn ikke tålte mm eller mme, men hun blandet fløte og h-melk å det gikk kjempefint.. barna hennes har aldri vært bedre enn de var da, så er vel veldig individuellt tror jeg på hva barna tåler..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå