Øyboeren med to små <3 Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 snuppa har fått feber, er slapp og sover mye, men får greit i seg veske, spiser lite, men har fått i seg litt i det minste...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Når vi har ringt har vi fått beskjed om å gi febernedsettende for barn, vente 5 kvarter og om tempen da har sunket noe så er det "ok". Om den ikke synker ville de ha henne inn. Har de feber i mer enn 3 dager er det også lurt å ta turen til legen )
Øyboeren med to små <3 Skrevet 27. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2008 ok hvor høy feber kan de ha før det blir farlig? hun er snart 1,5 år
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Vet ikke om det er noen "regel" på det, men om den kom opp i 40 ville jeg nok ringt og hørt hvordan jeg skulle forholde meg uansett. Snuppa lå rundt 40 på 1årsdagen sin - det var vel sist vi ringte tror jeg og fikk rådene med febernedsettende og se om feberen sank ) God bedring til snuppa di )
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Det som er viktigast er å sjå ann allmenntilstanden. Du sa at ho var slapp og sliten men ho drakk, det er positivt. Gje ho gjerne paracete på kvelden slik at ho får sova godt. Er strengt tatt ikkje nødvendig på dagen med mindre den går over 39,5 har eg fått vita men eg ser ann formen først. Har hatt ungar med 40 i feber uten å gje paracete fordi formen har vert bra også har eg gikk paracete ved 38,5 fordi formen har vert dårlig. Men som sagt over, går feberen ned med paracete så kan du vente litt til, for det meste så går feberen over av seg sjav, var heime nesten ei uke med jenta mi fordi ho hadde feber og var gretten og sur heile tida. Men ikkje så ille at ho ikkje klarte å krangle litt med storebror. Men hadde det ikkje gitt seg når det ga seg så hadde eg tatt ho med til legen ein tur. Har oppdaga at hvis eg "truer feberen" ikkje barnet, med at den må bli borte el så reiser eg til legen med feberen, så har det gått over God Bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå