Endelig mamma! Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Neste helg skal jeg på en forestilling, og har halvveis avtalt med moren min at hun skal passe datteren min på 10 uker. Men det vrenger seg i magen min ved tanken... Moren min er nemlig av den oppfattning at spedbarn godt kan ligge å gråte litt, men for meg som mor er dette noe av det verste jeg kan tenke meg. Tenk om hun lar henne ligge å gråte i 3 timer! Moren min er også litt irritert på meg siden jeg hele tiden minner henne på at det er det verste jeg vet. Hun mener hun har ganske god peiling; hun har fire barn og det ble da folk av oss også. Er redd moren min kommer til å la datteren min ligge å gråte bare på trass (tro meg, hun er typen). Har virkelig lyst til å finne en annen barnevakt, men hva skal jeg si til moren min? At jeg ikke tør overlate datteren min til henne fordi jeg synes hun er så grusom? Men samtidig føler jeg at jeg må følge magefølelsen min... Råd?
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Jeg ville fulgt magefølelsen.. fordi dersom du gjør noe motsatt av det du føler er rett,så vil du alikavell ikke klare å kose deg med forestillingen, evt andre ting... Det er nå mitt råd da..=)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 hvis hun lar babyen ligge å gråte i 3 timer er det jo noe riv ruskende galt med henne da... Om hun lar henne gråte i noen minutter skader ikke babyen, men spørs jo på HVORFOR.. en mett, nyskiftet og passe varm baby tåler å gråte mens en f.eks går på do.. eller er jeg bare grusom nå? Neida..Om hun ikke vil følge dine ønsker så ville jeg heller hatt en annen barnevakt.
anjaslilje Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 kjip situasjon dette. Skjønner deg veldig godt jeg..Har selv en mor som kan gjøre ting på trass bare for å "såre" meg. I teorien ville jeg funnet en annen barnevakt,men samtidig er du redd for å såre moren din uansett hvor mye du vet hun sårer deg hele tiden.. Nei jeg vet rett å slett ikke hva jeg ville gjort.. skikkellig kjip situasjon. Men man må bare på et eller annet tidspkt si ifra,kanskje dette er en gyllen mulighet?
mokkab Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Skjønner hva du mener!! Er av den oppfatning av at så små barn ikke bør ligge å grine!! Kan "oppdra" de når de blir større.De trenger masse kos og kropskontakt!! Men mulig du blir overasket!! Vill tro de aller fleste ville benyttet sjansen til masse kos,og følt seg stolte over at noen overlot etså lite barn i deres "varetekt":) Men du kjenner mora di best sjæl!! Følg magefølelsen!! Men kan jo prøve å forklare ho at det blir en urolig kveld for deg,om du føler jenta di må ligge å skrike! Ikke den avslappingen du kanskje trenger!!! Good luck!!!
Krissy78 Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Hadde jeg vært det så ville jeg sagt at jeg ikke var intressert i å bruke henne som barnevakt hvis hun skal styre ting på sin måte. Dette er DIN baby og ikke hennes... og derfor bør hun følge reglene som du setter. Mammaen min har vært veldig flink til det, og hun spør meg alltid om "lov" til å gjøre ting med barnebarnet sitt for hun mener at det er jeg som skal bestemme når det er min datter. En baby på 10 uke er dessuten alt for liten til å måtte ligge å grine. De er alt for små til å skjønne det... Greitt nok når det nærmer seg året og har funnet ut at de får kos og kanskje får stå opp hvis de gråter, men ikke når de er så små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå