Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Er det sånn at man blir anbefalt ikke å begynne for tidlig med sitrus til småbarn pga allergi? Bare lurer fordi enkelte av de butikkjøpte fruktmosene inneholder appelsinkonsentrat, men det er jo fryktelig lite av det i dem... Noen som vet? Helsesøster hadde ikke tid til å ta telefonen idag. Og bare så det er sagt, jeg ga ungen mosen. Er ingen "hysteriker", bare nysgjerrig.
KoneTilMannenMin Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 min lille på 10mnd smaker på både appelsiner o klementiner. han elsker klementiner. har gett det til han i 2,3 månader nu. han tåler det fint han. selv om han er melkallergiker... jag prøvde o det gikk helt fint... sier ikke att du ska gjøre det samma men du kan nog slappa av med tanke på fruktmosen...
birrisj05.02.09 Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 De hadde jo neppe hatt det i fruktmosen om det var dumt.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Takk for svar begge to:) Var noe sånt jeg tenkte. Husker ikke helt hvor jeg har det fra at man ikke skal starte for tidlig med sitrus...og han har ikke reagert med annet enn litt rynk på nesa fordi det var syrlig:)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 HS sa at vi kunne begynne så smått å gi det da han begynte med fast føde, men hvis han ble rød rundt munnen skulle han ikke få mer. (logisk, hehe). Han har fått det lenge, ikke så mye i begynnelsen, men mer og mer. Her er det ingen allergier og alt har gått strålende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå