Gå til innhold

Dere med tre soverom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på boligjakt. Og har blitt i tvil om hva som er best; alle tre soverom i samme etasje eller er det best med foreldresoverommet i egen etasje? Tenker når barna er små, er det vel fordel å slippe å løpe opp og ned trappa om natta, men når de blir større sikkert bra å ha ulike etasjer. Vi har foreløpig bare en to-åring, tenkte å få en til etterhvert. Og dit vi flytter snart, tenkte vi å bli i mange år. Er så i tvil om hva jeg bør se etter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Trollbundet
Skrevet

Vi har 3 soverom.1 oppe,der sover sønnen min på 11 1/2.og 2 nede i kjelleren.jeg og sambo på det ene rommet og datteren vår på 3 i rommet ved siden av.Veldig praktisk å ha rommet rett ved siden av henne,i tilfelle hun gråter om natten.Men skulle gjerne ha 3 rommene nede.Vi må jo være ekstra stille når sønnen vår har lagt seg,er så lytt.

Skrevet

Prøv å få alle i samme etage.

Våre små er 1 1/2 og snart født, og det hadde vært veldig tungvint å skulle løpe opp og ned trappene når en av dem gråter, skal ha mat, vil stå opp alt for tidlig osv.

Og når de vokser ut av sprinkelsengene og begynner å vandre mellom rommene er det greit at de slipper å gå trapp midt på natta dersom de vil ha tak i oss.

Også med tanke på brann synes jeg det er trygt å ha ungene like ved rommet mitt og på bakkenivå, da er det enklere å nå dem, og lett å bryte seg inn gjennom vinduene om det skulle bli nødvendig.

Vi har ett rom oppe som vi vurderte å bruke som voksensoverom også ha ungenes rom + i kontor nede, men vi gjorde kjapt om på planene og la kontoret oppe og alle rommene nede.

Får se om vi gjør om på det når guttene blir store og trenger/ønsker litt mer frihet og avstand til mor og far...

Skrevet

vi holder på å pusse opp vi nå, å får 2 soverom i 1 etage å 2 i kjelleren, der skal vi ha soverom, fordi vi lager et stoooort bad der. og i det andre har vi valgt å legge begge snuppene våre. jeg tenker mest fordi jeg er redd at hvis det skjer noe, brann eller lignende, så er det så tungvindt om den ene jenta sover rett over oss, å vi må springe i den andre enden av kjellern for å komme til trappa og så springe til den adre enden der igjen for å komme meg til jenta. liker at de ligger nerme oss jeg. rommet blir litt lite, men de får ha lekerom oppe, å bare sengene og klærne sine på rommet nede=) vi må vel se litt hvordan det går. =)

Skrevet

Vi har 4 soverom. 1 i 1. etg og 3 i 3. etg. Guttungen på 21 mnd. sover oppe, mens vi sover nede. Ikke noe problem.

Skrevet

Vi har 3 soverom i samme etasje og det syns jeg egentlig er greit. Men så har vi kjeller som er innredet mtp at eldre unger kan ha sin egen del der (soverom + bad) så vi har jo friheten når vi får tenåringer. Ville nok heller basert meg på å ha alle på en plass med mindre du har store unger allerede. Hvem vet om man blir boende "for life" likevel :o)

Skrevet

vi har 4 soverom vi da :) Og alle er oppe på loftet. Synes igrunn det er greit igrunn. Nå begynner mine to eldste å bli store så hadde gått fint å hatt avskilte etasjer også. Men når de er litt små er det greit å ha samlet.

Skrevet

Vi har alle 3 i øverste etasje. Veldig greit (og trygt) når de er små. Kommer nok til lage foreldrerom i kjelleren når de blir store (har tomannsbolig med kjeller og loft)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...