Gå til innhold

Rehabiliteringspenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye får dere utbetalt i mnd?

Hvor mye skatter dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det regnes ut fra 66% av grunn-inntekt. Skatter etter tabell eller prosent.

Skrevet

Ok:)

Tusen takk for svar..

Noen flere som vet?

Og får en etterbetalt fra den mnd en satte frem kravet om rehabiliteringspenger?eller hvordan fungerer dette?

Noen som vet hva minste summen for rehab er?

På forhand tusen takk for svar!!:)

Skrevet

Nå går jeg på attføringspenger og ikke rehabilitering. men har hørt at det skal være ganske lik fremgangsmåte.

Jeg fikk etterbetalt fra jeg søkte. Og får grunnsatsen som utgjør ca 9000 i mnd for min del etter skatt. Fordi jeg ikke hadde høy nok inntekt før jeg søkte. Er også sånn at de regner ut pengene fra FØR du ble syk. så selv om du har klart å jobbe siste året og tjent godt for eksempel så får du ikke det om du har vært sykemeldt før pga sykdommen eller lignende :/

Skrevet

Rehab.penger kommer jo ant på hva slags inntekt du hadde da du var sykemeldt! Søsteren min vet jeg hadde utbetalt ca 19000 i måneden også betalte hun ca 4500 i skatt av de pengene, men hun hadde også høy dagsats fordi hun hadde jobbet bra før hun ble sykemeldt! Minste jeg har hørt noen fikk på rehab er vel ca 8000 etter skatt, men husk man får tillegg for barn, tror det er 17 kroner pr barn pr virkedag!

Skrevet

jeg er (forhåpentligvis) straks ferdig med min søknad om rehab.penger (venter på svar fra forvaltningen innen 2 uker).

jeg hadde nesten ikke noe inntekt de siste åra (tok et ekstra permisjonsår, og et år i mammaperm, og jobba ikke veldig mye før det igjen) men jeg skal få for ung ufør (blei syk når jeg var under 26) og får barnetillegg som er på 20-30 kroner per dag.

fått beskjed om at min dagsats er ca 600 kroner.

men vil bare advare deg at det er en laaaaang behandlingstid.

søkte 3 juli, fikk beskjed om 2 måneder, og venter fortsatt for å si det sånn :/

og du vil få (hvertfall jeg ville få) etterbetalt for 3 måneder FØR du søkte, og de månedene du har ventet på pengene, som i mitt tilfelle vil bli 8 måneder.

Skrevet

Oj,har du ventet så lenge?

De kan ikke ver noe særlig da. :(

Jeg søkte i slutten av september jeg,så har enda ikke fått noe svar.Men jeg fyller alle kriteria for å skulle få rehab.penger da. Så håper det skjer noe før jul iallfall,slik jeg får handler julegaver og ikke måtte bekymre meg for om pengene strekker til.

Hvorfor får du for tre mnd før du søkte,er dette for du oppfylte kriteriene for rehab.penger fra 3mnd før du søkte?

Kan jeg også få etterbetalt dette da visst jeg oppyller dette?Hvordan fungerer dette?

Jeg er igrunn ganske så blank på det området her,og spør jeg nav så får jeg vite så mye forskjellig for hver gang at jeg blir gal:P

Så jeg må bare si:

Tusen tusen hjærtlig takk til alle som har tatt seg tid til å svare meg!!

Veldig takknemlig!! :)

Skrevet

nå er ikke jeg ekspert på dette området heller, men var det jeg fikk beskjed av min saksbehandler når hu godkjente den her lokalt, at jeg ville få etterbetalt for 3 måneder FØR jeg søkte, og de månedene saksbehandlinga hadde tatt.

det er sikkert forskjellig behandlingstid fra sted til sted, men er nok litt ventetid..

må først få det godkjent lokalt, så blir det sendt inn til forvaltningen og må bli godkjent der og.

fikk en behandlingstid på innen 6 uker, gått 4 uker nå (fra forvaltningen altså).

alt tar tid med nav har jeg erfart, men håper virkelig du slipper å vente så lenge. det har virkelig vært en påkjenning både psykisk og økonomisk ikke minst

Skrevet

Du får 66 % av årdinntekten din året FØR du ble syk. Har du gått på sykepenger i 200772008, så beregnes stønaden etter inntekten din i 2006.

Du få etterbetalt fra den datop du sattf ram kravet. I sårlige tilfeller kan man gå 3 mnd tilbake i tid fra kravet ble satt fram også.

Skatten blir det du har på skattekortet ditt. di må selv sørge for å sette ned skatten hvis du har %-trekk

Det gir ikke feriepenger av rehabiliteringspenger.

Minste årlige ytelse er 1,8 ganger grunnbeløpet

Behandlingstid varierer fra kontor til kontor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...