Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 må dere jobbe på julaften? Bare lurer siden det er så lite forståelse å hente..Jeg har måttet jobbe julaften 3 år på rad jeg. Det har godt fint,men dette året er jeg mor.Da skal jeg ikke jobbe!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Ja, jeg har jobbet mange julaftener. Faren min jobbet annenhver jul og da feiret vi den 23. desember det året. Det gikk fint det.... Ikke synd på barna ihvertfall. Vi merket ikke forskjell. Så ja, hun overdrev litt synes nå jeg. Hun tenkte nok mer på seg selv enn barna. Som sagt barna merker ikke forskjell.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Men syntes dere ikke det var trist å ikke få lov til å feire med besteforeldre, oldeforeldre og øvrig slekt, da? Som sagt, du får ha den relasjonen du har til dine barn, barna mine er heldigvis knyttet til sin mor. Barna mine er også veldig knyttet til sine besteforeldre og øvrig slekt, dermed ville de blitt veldig lei seg over å ikke få feiret med dem.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Men ha med dem som feirer med store familier?Masse slekt som treffes.Kan da ikke få dem til å feire lillejulaften pga en person?Og klart at ungene merker at ikke mamma er der. Tanta mi skal jobbe julaften og ungene synes det er kjempe trist!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Klart det er trist hvis en av foreldrene må jobbe på julaften, men sånn er livet!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Ja men tror ikke at dem som kritiserer må jobbe heller, for da hadde de hatt mer forståelse!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 jeg har ikke lest innlegget hennes..Men ja jeg har jobbet julaften på KVELDEN. Og ja jeg har unger. Og ja noen av de andre på samme vakt hadde også unger. Sånn er det når man jobber innen helsevesnet iallefall. Noen MÅ være på jobb der uansett tidspunk. Sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 Men, altså, noen må jo jobbe julaften også!! Og hvis alle som har barn/barnebarn skulle fritas så ville det blitt trist for alle gamle/syke osv som måtte klare seg sel siden ingen kan/vil jobbe...? Har ikke fått med meg debatten som tydligvis har gått om det - men når man har en jobb hvor man jobber turnus så er man jo bare nødt innimellom.. Har også mamma i turnus og vi pakket opp litt gaver før hun reiste. Bestemor var kokk og mamma kom jo hjem på kveden Vi led i allefall ingen nød husker jeg.. Det er så mye å glede seg over for barna på den dagen at de timene som mamma (evt pappa!? eller gjør det ikke noe om han jobber?)ikke er der merkes knapt Og det hele handler jo om innstilling både hos foreldre og barn? Hvis foreldrene legger opp til dårlige assosiasjoner med at mor skal være vekk (stakkars deg som ikke får være med mamma på julaften, uff at mamma må jobbe på en så viktig dag osv) så er det jo klart at barna syns det er trist og leit. Det går jo an å fokusere på at ja, mamma jobber julaften, men lillejulaften, 1.juledag osv er hun hjemme og vi kan gjøre koselige juleting sammen.. Jula er jo ikke bare en dag
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #9 Skrevet 27. november 2008 Besteforeldrene mine kom den 23. desember. De kan jo komme en dag før! Det gikk fint det.
Anette og lille Olliver <3 Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 Har selv jobba natta på julaften jeg,,, På bensinstasjon! Seriøst, hadde tre kunder eller no hele skiftet! Følte det var meningsløst, men hadde ike barn og tjente godt, så det gikk bra! =) Men hvis dere hadde lest inlegge til hun som ikke ønsketjobbe julaften, ville dere sett att det har litt med omstendighetene å gjøre.. Hun hadde ytret ønske om fri denne dagen, men sjefen hadde oversett det.. (HI på den andre tråden står også uten jobb om tre mnd..) Sjefen ga heller julefri til hun med samme stillingen, uten barn, også som i tillegg får beholde jobben.. Skjønner veldig godt att hun syns det er urettferdig!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #11 Skrevet 27. november 2008 Herregud! Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor julaften skal være så mye viktigere enn alle andre kvelder i året! Folk syter over de mest trivielle ting i dette landet.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #12 Skrevet 27. november 2008 Klart noen må jobbe,og mener absolutt ikke at småbarnsforeldre skal fritas. Men synes det er stygt å kritisere henne alikeel for klart at det er trist for henne!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #13 Skrevet 27. november 2008 selvfølgelig er det trist vist mamma eller pappa må jobbe på juleaften, men nå er det nå bare slik at i enkelte yrker så MÅ noen jobbe disse dagene.. jeg har selv et slik yrke, har ikke måtte jobbe selve juleaften enda, men lille juleaften å 1.juledag har jeg jobbet. ødela selvsagt litt med roen å freden man vil ha i Jula. men det gikk da.. ser meg om etter en annen jobb som passer bedre til familielivet, men de vokser dessverre ikke på trær..
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #14 Skrevet 27. november 2008 leste det nå. Hadde selv bare et vikariat jeg og veldig liten prosent stilling også. Men jeg stilte opp å jobbet jul likevel siden jeg og hun jeg gikk ilag med fikk julaften. Sånn er det bare. Jeg hadde to unger da..så ja vet det er utrolig kjipt, men ungene hadde koselig jul likevel de. MEN at hun ikke har unger har INGENTING med saken å gjøre. jula for henne kan jo væe like viktig den enn hun HI i det ande innlegget. Synes det blir feil å sammenligne om man har unger eller ikke. Skal ikke bli straffet fordi de ikke har unger. Sånn er det bare av og til. Hun har jo selv valgt å jobbe innenfor det yrket.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #15 Skrevet 27. november 2008 Problemet er ikke at hun ikke har unger men at hun sa at hun kunne jobbe,men ikke holdt det hun sa.Gikk bak ryggen på henne.Enig i at julen er like important for dem uten barn
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #16 Skrevet 27. november 2008 joda enig i at det var dårlig gjort av hun andre. Men er ikke så mye hun kan gjøre med visst hun andre ikke vil bytte. Synes ikke hun kan straffe de andre som ikke er oppstatt på julaften med å jobbe for hun nekter eller sier hun er syk. For da MÅ noen jobbe for henne.
___ Skrevet 27. november 2008 #17 Skrevet 27. november 2008 Jeg er selvstendig næringsdrivende, men med ansatte. Jeg jobber selv hver dag i jula, går vakt nyttårsnatta og jobber hele påsken og bestandig 17. mai. Julaften trenger jeg heldig vis ikke gjøre så mye, men nyttårsfest har jeg for eksempel ikke kunnet være på på over 15 år. Det ville ikke fallt meg inn å late som jeg var syk for å tvinge en av mine ansatte til å jobbe disse dagene.
___ Skrevet 27. november 2008 #18 Skrevet 27. november 2008 Jeg var foresten fraværende en nyttårsnatt. Da lå jeg på fødestua med hjertet i halsen for hva som skjedde på jobb.
Gjest Skrevet 27. november 2008 #19 Skrevet 27. november 2008 Ja jeg har jobbet jul. Jeg har meldt meg frivilllig til å jobbe kveld før jeg fikk familie selv. Dette for at de som hadde små barn kunne få fri, så jeg har all forståelse for at det er kjipt å jobbe jul. Men jobber man i et turnusyrke, kan jeg ikke skjønne at det kommer som en stor overraskelse at man må jobbe. Jeg må sikkert jobbe julaften kveld en gang, og være borte fra mitt barn. Det gleder jeg meg ikke til. Men da finner jeg heller en annen jobb, jeg tar ikke egenmelding i hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #20 Skrevet 27. november 2008 Nå har jeg bevisst valgt en utdannelse/yrke bl.a. ut fra arbeidstiden, så jeg trenger ikke jobbe julaften. Dere som har vagt yrker der man må jobbe julaften, det kan da neppe ha kommet som et sjokk? Og dere som har slike jobber, noen må jo jobbe på julaften? Er det bare enslige uten barn som skal jobbe disse vaktene? Er det en slags "straff" for å ikke ha barn, eller?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #21 Skrevet 27. november 2008 Jeg er alenemor og barnefaren er ikke i bildet. Barnet mitt må være med besteforeldrene på julaften.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #22 Skrevet 27. november 2008 Jeg har jobbet julaften 6 år på rad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå