venter nr 2... Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 hva er best den førstre tiden? å hva skal dere bruke??
Eplejuice Fødeklar Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Barn i bil: Kollisjonstester og babybag Bag til spedbarn gir dårligere sikkerhet. Risikoen for alvorlige eller dødlige skader ved en kollisjon er svært mye høyere om barnet ligger i bag med nett sammenlignet med bakovervendt barnestol. Det viser kollisjonstester gjort av det svenske forsikringsselskapet Folksam. En fastspent bag er ganske enkelt et lite sikkert alternativ fordi barnet ligger løst og kan kastes mot sideveggene. Ettersom hode og nakke på nyfødte er særdeles sårbare vil man ha så lite bevegelse som mulig mot hodet og nakken. Hvis bilen går rundt er det stor fare for at barnet skal bli kastet ut av bagen, på tross av at bagen er sikret med nett. Fordelen med bilbarnestoler der babyen sitter bakovervendt er at belastningen på barnets hode og nakke minsker kraftig. Det finnes eksempler fra virkelige ulykker der dødelige skader kunne vært unngått om barnet hadde sittet i en bakovervendt barnestol i stedet for å ligge i bag med nett. hentet fra: http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2828 der kan man også se vidio av Kollisjonstest spedbarn i bag med nett Så vi bruker bilstol
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 bilstol eller boxette. Nett burde vært ulovlig spør du meg.
venter nr 2... Skrevet 27. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2008 Ok, da tror jeg at jeg må kjøpe meg enn god bilstol:) vill jo de beste for barnet! takk for svar:)
Lillemarit Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Om du har isofix i bilen vil jeg anbefale akta graco duo logick 2. Kan brukes fra 0-18 kg. å selve setet kan justeres i 3 stillinger. ligge, sitte og mellom.... Vi har begge deler, nett og stol. Nettet har vi bare brukt en gang, kjørte 93mil da så da ville jeg ikke ha 6 ukers gammel gutt i bilstolen. Men ellers er det bare stol på oss....
Storebror & Lillesøster Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Trodde ikke de hadde nett lenger,pga at det ikke var sikkert nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå