Endelig mamma! Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Neste helg skal jeg på en forestilling, og har halvveis avtalt med moren min at hun skal passe datteren min på 10 uker. Men det vrenger seg i magen min ved tanken... Moren min er nemlig av den oppfattning at spedbarn godt kan ligge å gråte litt, men for meg som mor er dette noe av det verste jeg kan tenke meg. Tenk om hun lar henne ligge å gråte i 3 timer! Moren min er også litt irritert på meg siden jeg hele tiden minner henne på at det er det verste jeg vet. Hun mener hun har ganske god peiling; hun har fire barn og det ble da folk av oss også. Er redd moren min kommer til å la datteren min ligge å gråte bare på trass (tro meg, hun er typen). Har virkelig lyst til å finne en annen barnevakt, men hva skal jeg si til moren min? At jeg ikke tør overlate datteren min til henne fordi jeg synes hun er så grusom? Men samtidig føler jeg at jeg må følge magefølelsen min... Råd?
'utakknemlig bitch' Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Stoler du ikke på moren din? Om det er slik at du ikke kan overlate datteren din til din mor uten å være redd for hva hun kommer til å gjøre så finner du en annen barnevakt. Hva du skal si til din mor? sannheten. Si det så enkelt som at dere har hver deres syn på oppdragelse, og at om hun skal få passe barnet ditt så må hun følge dine synspunkter for hvordan ditt barn skal oppdrag/vokse opp. Og om hun ikke kan godta det så kan hun ikke få lov å passe datteren din. og ja, du skal følge magefølelsen din.
Endelig mamma! Skrevet 27. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2008 Nei, stoler ikke på moren min. Så får vel bare konfrontere henne med sannheten, selv om det kommer til å bli et helvete uten like. Jaja, det er verdt det så lenge slipper å overlate datteren min hos noen som lar henne ligge å gråte... :-)
'utakknemlig bitch' Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Men kanskje hun forstår til slutt om hun faktisk får sannheten en ting er sikkert, ikke overlat datteren din til en du ikke stoler på, det er det ikke verdt uansett
nick_353161 Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Helt enig. Magefølelsen skal man alltid lytte til og du kommer garantert ikke til å kose deg om du hele tiden lurer på hvordan det går hjemme og om moren din bare lar datteren din ligge. Og hun må faktisk gjøre som du ønsker om hun vil sitte barnevakt. Lykke til. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå