Gå til innhold

Mitt legebesøk i dag gikk sånn passe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg vært på kontroll og alt er visst ikke slik som det bør her.

BT er 190/75, en smule høyt kan man si og han målte det to ganger. Skal inn igjen mandag i lunsjen for å måle det på nyt. Alt var negativt med urinen og godt var det, men jeg har veldig lavt jernnivå og skal spise jern resten av svangerskapet.

Så synest han at jeg er blitt veeeeldig stor på like kort tid. SF er på hele 34 og lillemini ligger forstatt på tvers/seteleie.

Vet ikke helt hva jeg synest om noe som helst, men orker ikke tenke på dette i hele tatt før over helgen.

Noen andre der ute som meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen VET med sikkerhet, men i følge UL så er jeg 33+3 på vei nå.. Eller var det 34+3? Har i alle fall fått termin den 14 januar.

Greia er at jeg har blitt gravid på p sprøyta og dett eble ikk eoppdaget før jeg var i det loegene tror var rundt uke 22. Hadde UL da i uke 23.

Skrevet

Undertrykket ditt var jo greit da.. og det er jo det aller viktigste. Mitt overtrykk er også høyt når jeg er hos lege og dette skrives til situasjonsbetinget stress.

Skrevet

Greit nok at mitt undertrykk var ok ja, men det skal jo være et visst forhold mellom syst og diast trykk.

Ikke bra at det blir for stport sprik mellom dem.

Legen sa i alle fall at hadde det vært noe grums med urinen så ville han sendt meg til Ahus med en gang...

Skrevet

Ja, det er bra at legen henviser videre dersom det er noe som ikke er som det skal..

Hehe.. jeg så først nå hva du mente med urinprøven. "Alt var negativt med urinen.." Da tenkte jeg at du hadde utslag på alt.. ikke frisk i det hele tatt liksom :)

Det er bra at alt var som det skulle med urinen, og du får satse på at trykket ditt er bedre når du kommer tilbake. Jeg har selv i løpet av dette svangerskapet fått en del smeller som har blitt tilbakevist etter noen dager med engstelse..

Skrevet

Det at barnet ligger i tverrleie, kan gjøre det litt vanskelig å ta eksakt SF-mål, så ikke vær bekymret for det. Jeg har termin 15.1. og min ligger også i tverrleie foreløpig, tror SF-målet mitt er nokså det samme som ditt på papiret.

Men greit du får oppfølging av blodtrykket igjen på mandag. Og imellomtiden har jo føden åpent døgnet rundt, så det er bare til å ringe de hvis du får andre symptomer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...