Gå til innhold

hvor godt kjenner dere spark rundt uke 29

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 29 uker idag og kjenner ganske godt utpå magen når han beveger seg mot yttermagen og spark kan nesten "riste" hele magen. Jeg kjenner ofte hvor han er i magen og syns ikke å huske at jeg kunne kjenne dette så tydelig sist så tidlig. HAn er jo og mer livlig og ingen sv.skap er like så..

Men hvordan er/var det for dere rundt denne tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner stortsett ingenting, og det har jeg ikke gjort de siste ukene heller. Er 30 uker på vei.

Men kjenner jo at det rører på seg innimellom da, så er jo liv. Bare ikke sånne kraftige spark lenger..

Vet ikke hva det kommer av, kanskje det bare begynner å bli så trangt.. eller kanskje jeg rett og slett bare får en rolig unge :)

Og det hadde ikke gjort noe, da storebroren til babyen er en propell, hehe.. stesønnen min..

Skrevet

Jeg er 30 fullgåtte uker idag, og når snuppa mi sparker kvekker jeg til noenganger, tror nesten hun er på vei ut av magen min, hehe:) kjenner også ofte at hun bare snurrer rundt inni der, i myke bevegelser.. syns dette er en litt ekkel følelse, så jeg fryser til litt når det skjer:P

Her om dagen, tror det var igår, fikk jeg et så kraftig spark i siden på magen at jeg skrek ut, hehe.. er veldig gøy å kjenne så masse liv da, men jeg må si jeg gruer meg til hun begynner å sparke i ribbeina og det som er;)

Skrevet

Jeg har kjent spark og bevegelser siden uke 18. Kjenner spark og bevegelser også nå, men ikke så tydelig som de andre beskriver. Har ikke sett at magen rister eller buler ut noe. Så det er vel forskjell fra person til person. Har morkaka foran, så det er mulig årsaken ligger der. I tillegg synes jeg fortsatt at aktivitesnivået varierer veldig fra dag til dag.

Gleder meg til mer action, jeg :-) Er godt ute i uke 30.

Skrevet

Jeg har også en meget aktiv baby i magen denne gangen og kjenner fortsatt godt bevegelser, 3 uker fra tremin

Skrevet

Jeg er 28+2 og mini spreller som bare det!! Magen beveger seg i alle retninger..Og alle kan se det! Jeg kan nesten ta tak i føttene av og til også.. Veldig koselig :) Husker førstemann var livlig også.. men vet ikke om magen var så livlig like tidlig som nå..

Skrevet

Jeg har det også litt som Venterjenteifebruar skriver. Noen ganger kvekker jeg til, for veslejenta har blitt så sterk at det føles som hun skal sparke seg tvers gjennom magen min. Moro, syns jeg! Noen ganger er det harde, skarpe spark, andre ganger store, myke bevegelser. Magen kan plutselig bule ut og nesten bli stående sånn i noen sekunder. Hun er med andre ord meget aktiv.

Skrevet

Jeg har kjent liv hver dag siden august (rundt uke 20+). Noen dager er hun mer aktiv enn andre. I det siste er det mer voldsomt enn før, men det er vel fordi det begynner å bli trangere. (Er i uke 36).

Skrevet

Har skrevet i boka mi fra uke 29-30 at det var litt på og av annenhver dag faktisk. En dag kjente jeg masse og neste dag kunne jeg nesten bli bekymret for at det ikke var liv. Husker til og med jeg gikk innom ekstra til jordmor i uke 29 for å sjekke om det var noe liv der inne. Nå er jeg i uke 32 og kjenner godt med liv hver dag, men ikke veldig harde spark lenger. Tror det har blitt mindre boltreplass, ja :-)

Skrevet

Jeg er i uke 27, men kjenner det svært godt når det er liv i magen nå.. Ikke bare spark, men også at den lille snur og vender på seg. Mye liv, og lurer av og til på når hun sover. Sjelden ser det ut til. Er glad jeg kjenner så mye liv, men også litt ulikt aktivitetsnivå fra dag til dag her også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...