Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Da har jeg fått vite av legen at jeg må regne med å ha denne soppinfeksjonen ut svangerskapet... Er i uke 12... Noen som er i samme båt? Trenger litt tips... Hva med fødselen? Vil soppen smitte over på beibi? Den kommer jo pga hormonene... Kan det smitte over på mannen min ved samleie? Så veldig mye ompa ompa blir det nok ikke med denne soppen som svir... :-( *sukk*
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 du går bare innom et apotek å kjøper canesten eller lignende.. jeg bruker et lignede produkt (husker ikke navnet i farta men d begynner på P...) Helt ufarlig å bruke mens man er gravid,og man må bruke det temmelig ofte.. Det eneste er at du ikke kan bruke innføringshyllstret,men putte vagatorien inn med fingrene(slik som en tampong) salven kan brukes ofte og lindrer fort. Kan svi med det samme dersom du har klødd eller hatt sex..men går fort over. Jeg har sørget for å alltid ha mulighet for å smøre dersom det skulle begynne å klø/stikke.. Skal jo ingenting til før den hersens soppen kommer...
Gjest Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Hvorfor mener han du må ha den ut svangerskapet?? Jeg har hatt 2 soppinfeksjoner til nå (er i uke 39), å jordmor har sagt hver gang at det er ikke noe problem å bruke canesten. Samme sier de på apoteket. Eneste er at man ikke skal bruke den aplikatoren for å sette inn tabletten, kun rene fingre. Å det er også helt ok å smøre seg med kremen. Man skal jo helst ikke ha soppinfeksjon under fødsel, revner visst lettere da... :/
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 27. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2008 Pga det er hormonelt... Har gått på Canesten i 1 uke nå, og jeg merker at det fremdeles er der... :-( Legen sa at siden det er hormonelt vil det ikke bli helt borte... Så jeg må bare behandle det om det blir veldig plagsomt...
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 det kan jo være lurt å prøve et annen produkt om canesten ikke hjelper. Canesten fungerer ikke i det hele tatt på meg..
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 27. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2008 Mmm? Får høre på apoteket... Takk for hjelp alle sammen! :-)
guttemams 04*05*09 Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 mannen min måtte også til pers med canesten salve en ukes tid, da han fikk kløe og ubehag... Legekontoret anbefalte at partner også gjennomgår kur når du har sopp infeksjon.. Canesten funket heldigvis på meg.. Håper det er en stund til neste gang. Fikk det i uke 20.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå