Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 mi tante om jeg kan vaske hos henne for noen penger i mnd? jobben til samboer er veldig usikker nå pga krisa. så han har bare fått vikariat frem til januar. jeg har termin i slutten av desember. hun har et barn på 11 år. hun tjener sykt bra. jobber veldig masse hjemmefra. så for å dra inn noen ekstra kroner. (har jo spart opp en buffer da) så lurte jeg på å høre med henne. blandt annet. for da kan jeg jo ha med meg mini å amme henne når hun trenger det.. en må jo vri hue sitt for å finne ut av de fleste løsninger når tidene er sånn.. bare lurte på om det var frekt å spørre henne om det mot penger siden vi er i familie.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Nei, det er ikke frekt. Fremstill det som et tilbud: Du spør om hun trenger vaskehjelp, og sier hun ja, sier du at du kan påta deg jobben fordi du trenger litt ekstrainntekt.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 det var en kjempesmart måte å legge det frem på takk skal du ha HI
birrisj05.02.09 Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Ikke spør "skal jeg komme å vaske...", men "trenger du tilfeldigvis vaskehjelp osv".. Da blir det overhodet ikke frekt!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 hehehe.. f.eks. du har det sååå skittent her. jeg tror at jeg må komme å vaske. å kan jeg vil gjerne ha et par tusen for det hehe men hvor mye syns dere en skulle ta for det da? to store etasjer. pluss et digert kontor..nede er det stor stue og et stort kjøkken. stort bad ei lang gang. oppe er det stort bad, gang, tre soverom pluss et eget rom som blir brukt som kleskap HI
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 "Svart" vaskehjelp koster vel ofte 100,- til 130 kr/t så du kan vel beregne noe i den duren for den tiden du jobber effektivt (ikke for amming ol mener jeg)
birrisj05.02.09 Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Aner ikke hva som er normalt, men det kan jo dere to avtale sammen!? Sjekk ut hva vaskehjelper bruker å få i timen, så regner dere ut fra det.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 kan jo ikke be om den prisen av min egen familie da.. nei så må jeg jo tenke på tiden som går til oppmerksomhet til h*n lille.. kan jo ikke ta betalt for det hehe HI
Gjest Skrevet 27. november 2008 #9 Skrevet 27. november 2008 En venninne av meg pleide å ta femhundre per vask for en eldre slektning. Det høres ut som omtrent like stort areal, men han kunne ikke gjøre noe selv da så det var ganske mye å gjøre den ene gangen i uka hun dro dit.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 80 kroner timen, elelr fast pris på huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå